ب مثل بسیجی

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی

ب مثل بسیجی

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی

بوش: دموکرات ها آمریکا را به آغوش ایران مى برند

 

بوش: دموکرات ها آمریکا را به آغوش ایران مى برند

 

* جورج بوش رئیس جمهور آمریکا در گفت وگو با شبکه فاکس نیوز بشدت به برنامه هاى باراک اوباما حمله کرده و گفته: من قطعاً نمى دانم که باراک اوباما به چه چیزهایى معتقد است. تنها چیزى که درباره سیاست هاى خارجى اوباما مى دانم این است که وى مى خواهد آمریکا به پاکستان حمله کند و رئیس جمهور ایران را به آغوش بکشد.بوش در حالى به اوباما حمله کرده که در انتخابات مقدماتى حزب دموکرات، اوباما از دیگر کاندیداهاى این حزب پیش افتاده است.

پیشنهاد رژیم صهیونیستى به آلمان براى تشدید تحریم هاى ایران

 

پیشنهاد رژیم صهیونیستى به آلمان براى تشدید تحریم هاى ایران

 

* همزمان با سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستى به آلمان، «یورام بن سف» سفیر رژیم صهیونیستى در آلمان از دولت این کشور خواسته تا تحریم هاى اقتصادى و سیاسى علیه ایران را تشدید کند.سفیر رژیم صهیونیستى همچنین افزوده: «ایهود اولمرت» هم که اینک در برلین بسر مى برد در دیدار با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان درخواست کرده که بازرسى از تأسیسات اتمى ایران گسترش یافته و تشدید شود.اولمرت که براى دومین بار در ۱۴ ماه اخیر به آلمان سفر کرده، یکى از محورهاى اصلى مذاکراتش با صدراعظم این کشور، برنامه اتمى ایران است.

روز عذرخواهى غرب نزدیک است

 

روز عذرخواهى غرب نزدیک است



«براى راه اندازى جنگ علیه ایران نیازى به بهانه هاى هسته اى نیست.»
این جمله را اخیراً زبیگنیو برژینسکى مشاور امنیت ملى دولت جیمى کارتر و از زبردست
 ترین استراتژیست هاى دستگاه حاکمیت آمریکا بر زبان رانده است.
شاید براى هر خواننده
 اى در وهله نخست این پرسش مطرح شود که چرا در شرایطى که جان بولتون «تندیس خشونت طلبى آمریکایى علیه ایران» سران کاخ سفید را به واسطه ناتوانى در تدارک اقدام نظامى علیه ایران ـ ولو محدود ـ با رکیک ترین جملات مورد شماتت قرار مى دهد؛ برژینسکى این پیر استراتژیست آمریکا سخن از حمله به ایران به میان مى آورد اما کمى تعمق فاش مى سازد که در این جمله برژینسکى واقعیتى تلخ براى هیأت حاکمه آمریکا و البته شیرین براى جمهورى اسلامى ایران نهفته است. واقعیتى که سعى شده به طرز ماهرانه اى در قالب چینش واژه هاى حساسیت برانگیز استتار شود.
پرواضح است که از حمله و جنگ علیه ایران در شرایط فعلى سخن گفتن، مغالطه
 اى آشکار و تحلیلى به دور از واقعیت است چرا که اگر چنین شرایط و موقعیتى نصیب دولت جنگ طلب بوش مى شد، احتمال درنگ در آن احتمالى قریب به صفر مى بود. پس ماجرا چیست
برژینسکى از بهانه
 هاى «دیگر» سخن مى گوید. کدام بهانه ها مگر تاکنون و طى چند سال گذشته آمریکا چه بهانه اى را براى تضعیف جمهورى اسلامى ایران در پیش نگرفت که اکنون به این نتیجه رسیده که باید بهانه هاى دیگرى را بیازماید آیا موضوع فعالیت هاى هسته اى ایران براى ترساندن دیگر کشورها با القاى کاربردهاى نظامى، براى ایالات متحده ثمربخش نبوده که اینک این استراتژیست کهنه کار از دیگر بهانه ها مى گوید و بهانه هسته اى را ناکارآمد تلقى مى کند آرى! واقعیت مستتر در این جمله برژینسکى همین است. تمرکز بر روى فعالیت هاى هسته اى ایران و القاى سیاست «ایران هراسى» دیگر کاربرد چندانى براى ساکنان کاخ سفید به همراه نخواهد داشت.
فهم دلیل این مهم نیز چندان دشوار نیست. بهانه
 گیرى هاى آمریکا در موضوع هسته اى ایران اکنون بر مبناى چیست آیا آژانس بین المللى انرژى اتمى که مرجع قانونى فعالیت هاى هسته اى دنیاست از انحراف و یا آلودگى فعالیت هاى هسته اى ایران خبر داده و یا اینکه ۱۶ نهاد اطلاعاتى ـ امنیتى آمریکا در گزارش خود اعلام کرده اند که ایران در حال پیگیرى برنامه هسته اى نظامى است آیا در شرایط کنونى دیپلماسى جمهورى اسلامى ایران براى اقناع جامعه جهانى در اثبات صلح آمیز بودن فعالیت هاى هسته اى اش کارگر افتاده یا تلاش آمریکا براى القاى هراس از این فعالیت ها سیر تحولات مربوطه جهانى به سود کدامیک از طرفین است آیا همه تلاش و تکاپوى آمریکا و هم پیاله هایش علیه جمهورى اسلامى ایران باعث شده که کشورمان طى دو سال اخیر کوچک ترین گامى به عقب بردارد و یا از کوچک ترین حق خود عدول کند شاید بهترین و کامل ترین پرسش این باشد: دولت بوش در دو سال اخیر به کدامیک از اهدافش علیه برنامه هسته اى ایران رسیده است که اکنون بخواهد در واپسین سال حاکمیتش نه تنها در مقابل میلیون ها آمریکایى بلکه در مقابل افکار عمومى مردم دنیا مدال افتخار آن را بر گردن بیاویزد
با در نظر گرفتن این واقعیات آشکار مى
 شود که زبیگنیو برژینسکى نه تنها بیراه نگفته که با ظرافت خاصى به «شکست اقدامات آمریکا در مقابل فعالیت هاى هسته اى ایران» اعتراف کرده است، چرا که این استراتژیست و تحلیلگر حاذق به خوبى مى داند آمریکا در شرایط کنونى براى حفظ ائتلاف شکننده ۱+۵ چه هزینه هاى هنگفتى را باید متحمل شود لذا به تصمیم گیران حاکمیت آمریکا توصیه مى کند که به دنبال گزینه هاى دیگرى علیه ایران باشند چرا که موضوع فعالیت هاى هسته اى ایران را باید تمام شده حساب کرد. موضوعى که رئیس جمهورى کشورمان همزمان با انتشار ششمین گزارش محمد البرادعى مدیرکل آژانس بین المللى انرژى اتمى در مورد فعالیت هاى هسته اى کشورمان با قاطعیت از آن سخن گفت و در اجتماع بى سابقه مردم در سالگشت ۲۲ بهمن بار دیگر آن را تکرار کرد. با اثبات کامل این موضوع که البته نیاز به گذشت مدت زمان زیادى ندارد، یک واقعیت تلخ اما براى تمامى جهانیان آشکار خواهد شد و آن وجه المصالحه قرار گرفتن حیثیت نهادهاى بین المللى در جهت مطامع و مقاصد چند کشور قدرت طلب است.
چرا شوراى امنیت که مى
 بایست ضامن دفاع از حقوق ملت ها باشد اکنون ابزار و اهرم فشار برخى کشورها براى قدرت طلبى است آمریکا و متحدانش اکنون باید پاسخگوى این رفتار خود به افکار عمومى میلیون ها انسانى باشند که با پروپاگاند بى رحمانه رسانه هاى اجیر شده، توجه آنها به سوى فعالیت هاى هسته اى ایران معطوف شد و اینک شاهد تناقضات و دروغ هاى صورت گرفته در این تبلیغات وسیع علیه ایران هستند. عذرخواهى این کشورها از ملت ایران و دیگر انسان هاى عدالت طلب و آزادیخواه، چشم پوشى از تداوم این مسیر عداوت و کینه توزى است. ملت ایران اما اکنون خرسندند از این که توانستند با یک انتخاب درست و حماسى موضوعى را که مى رفت تا دروازه اى براى تضعیف کشور تبدیل شود، به یک افتخار و دستاورد ملى تبدیل کنند؛ ایران هسته اى.

 

سیدعابدین نورالدینى

مراسم رونمایی از ماهواره امید


رییس جمهور در مراسم رونمایی از اولین سامانه ماهواره بومی جمهوری اسلامی ایران:
حضور در فضا لازمه افتخار یک ملت است



رییس جمهور حضور فعال و تاثیر گذار در فضا را مورد تاکید قرار داد و آن را لازمه افتخار ملت بزرگ ایران اسلامی دانست.
دکتر محمود احمدی نژاد صبح امروز دوشنبه در چهارمین روز از دهه مبارک فجر در مراسم رونمایی از اولین سامانه ماهواره بومی جمهوری اسلامی ایران شامل ماهواره امید، موشک کاوشگری و ایستگاه های هدایت و کنترل گفت: اگر یک ملتی بخواهد سرافراز و الهام بخش باشد و در فضای مشحون از آلودگی و سلطه طلبی، فریاد عدالت خواهی سر دهد، باید به آخرین فناوری های علمی دسترسی داشته باشد.
رییس جمهور حضور در فضا را لازمه افتخار یک ملت دانست و تصریح کرد: امروز برای پاسخگویی به نیازهای گوناگون بشریت، نیازمند حضور فعال و تاثیر گذار در فضا هستیم.
رییس شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه ساخت و پرتاب ماهواره، دستاورد بسیار ارزشمندی است، خاطر نشان کرد: گام اول برای حضور در فضا بسیار محکم، دقیق و آگاهانه برداشته شده و با ادامه تلاش ها باید در همه ظرفیت های فضا حضور داشته باشیم.
دکتر احمدی نژاد خاطر نشان کرد: آنچه امروز برای من از ساخت ماهواره و دستگاه پرتابگر که پیچیدگی فنی بسیار بالایی دارد، مهم تر است ، مشاهده نشاط و خودباوری و بالندگی نسل جوان کشور عزیزمان است.
رییس جمهور اضافه کرد: اعتماد به نفس مثال زدنی که ناشی از شناخت خود و خدای متعال و پایبندی به انقلاب اسلامی است، بالاترین سرمایه و عظیم ترین دستاورد ملت است و با این سرمایه ، پیشرفته ترین فناوری ها زیر پای ملت ایران قرار داد و ان شاءالله به همه آنها دست خواهیم یافت.
دکتر احمدی نژاد با اشاره به اینکه صد ها و هزاران محقق جوان و مومن، با نگاه الهی به آرمانها در پیچیده ترین پروژه های مهندسی، پیشتاز وخط شکن هستند، خاطر نشان کرد: این پیشتازی ضامن آینده بسیاردرخشانی پیش روی ملت ایران و دیگر ملت های جهان قرار است.
وی با تقدیر از زحمات دست اندرکاران ساخت سامانه فضایی، خطاب به آنها توصیه کرد: باید افق نگاه و هدف اصلی را بالاترین نقطه ممکن قرار داده و با برنامه ریزی گام به گام، به آن سو حرکت نمایید.
دکتر احمدی نژاد مهمترین ابزار شیطان و نظام سلطه را تحقیر ملت با القای روحیه «ناتوانی» دانست و تصریح کرد: بدانید تجربیاتی که ملت ایران انجام می دهد، مورد توجه همه ملت های جهان و متعلق به همه بشریت است، چرا که نیت و آرمان ها، الهی و جهانی است. در دنیا موشک و ماهواره های زیادی پرتاب می شود اما در متن ملت های جهان احساس و انگیزه ای نسبت به آن وجود ندارد ، ولی کوچکترین اتفاقی در ایران به همراه جزییات آن، مورد پیگیری مشتاقان انقلاب اسلامی قرار می گیرد که علت آن نیز به حقیقت این انقلاب باز می گردد؛ چرا که انقلاب اسلامی احیاگر آرمانهای انبیاء الهی و متعلق به همه بشریت است و طبیعتاً همه به تحولات و پیشرفت های آن حساس هستند.
وی تاکید کرد: تا زمانی که در این مسیر هستیم هیچ بن بستی وجود ندارد و هیچ قدرتی نخواهد توانست بر اراده ملت ایران غلبه کند. اگر کار خدایی باشد، متعاقب آن همدلی، وحدت، عزت و ماندگاری پیش می آید اما خارج از آن صراط، هیچ حقیقتی وجود ندارد حتی اگر همه عالم مادی در تسخیر عده ای دربیاید.
وی همچنین کرد: همه توانمندی های کشور باید تجمیع و به صورت هدفمند و در محل مورد نیاز کاربردی و عملیاتی شود.
رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک ایام الله دهه فجر گفت: ارمغان انقلاب اسلامی همه خوبی ها و زیبایی ها برای ملت ما و بشریت امروز است.
رییس شورای عالی امنیت ملی بازیابی هویت وکرامت انسانی را یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و گفت: در شرایطی که همه حیثیت انسان معاصر زیر چکمه های سرمایه داری و اندیشه های مارکسیستی در معرض نابودی کامل بود و یأس، سراسر بشریت را فراگرفته بود، حضرت امام خمینی (ره) آمدند و پرچم بازیابی هویت و کرامت انسان را برافراشتند. انسانی که نه تنها جهان را بلکه خودش را به طور کامل فراموش کرده بود.
وی با اشاره به اینکه امام با یک تلنگر و بیدار باش، بشریت را از خواب غفلت عمیق چند صد ساله بیدار کردند، اظهار داشت: امام راحل (ره) به خوبی به این موضوع واقف بودند که اگر انسانی خودش را باور کند و بشناسد، بدون تردید در مسیر کمال قرار خواهد گرفت و خدا همه عالم را مسخر او قرار خواهد داد. امام عزیزمان روی کلمات «می توانیم» و «باید خودمان را باور کنیم» تاکید زیادی داشتند؛ برای اینکه اگر یک ملت خودش را باور کند، همه قله ها را به سرعت فتح خواهد کرد.
رییس جمهور پیشرفت های کشور در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی را حاصل خودباوری و اعتماد به نفس و بازگشت به خویشتن، شناخت کرامت و هویت انسانی دانست و تصریح کرد: انقلاب اسلامی ادامه راه و حرکت به سمت آرمان های پیامبران الهی بود که در راه آن مجاهدت ها و فدارکاری های بسیاری صورت گرفته است.
وی خاطر نشان کرد: سلام و درود خدا بر امام و یارانش که این راه را به روی بشریت گشود. کار حضرت امام (ره) از جنس پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام حسین (ع) بود. دنیا بداند ملت ایران اصول و آرمان های امام را حفظ و با همه وجود بر آن پافشاری خواهد کرد؛ چرا که آینده از آن این آرمان ها و اصول است.
رییس جمهور تاکید کرد: در ایام مبارک دهه فجر با امام و شهیدان تجدید میثاق می کنیم. آنها چشم ملت ما را به روی خوبی ها باز کردند و ما تا آخر ایستاده ایم.

تحصن دانشجویان در اعتراض به فاجعه انسانی غزه

 

 

 

 

 

 

 

صبح امروز سه شنبه 8 بهمن ماه دانشجویان دانشگاه های زاهدان در اعتراض به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی و سکوت ننگین مجامع جهانی و بخصوص سازمان ملل و نیز کشور های اسلامی نسبت به فاجعه انسانی رخ داده در نوار غزه تحصن 30 ساعته خود را در مقابل دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در شهر زاهدان آغاز کردند.

به گزارش خبرنگار سایت مستقل از زاهدان ، دانشجویانی که به دعوت تشکلهای انجمن اسلامی دانشجویان مستقل و کانونهای قرآن و عترت و دانشگاه سیستان و بلوچستان از ساعت 8 صبح با حرکت از سر در دانشگاه در مقابل دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در واقع در خیابان شریعتی شهر زاهدان با قرائت بیانیه ای خطاب به دبیر کل سازمان ملل متحد ، ئحصن در مقابل این دفتر آغازکردند.

در این بیانیه آمده است :

 

بسم الله الرحمن الرحیم

نامه سرگشاده تشکلهای دانشجویی دانشگاه سیستان و بلوچستان

خطاب به دبیر کل سازمان ملل متحد

در اعتراض به سکوت مجامع جهانی در قبال فاجعه انسانی غزه

" ملل متحد با تصمیم به حفظ نسل های آینده از بلای جنگ که بشر را دچار مصائب غیر قابل جبران می نمید و با اعلام مجدد ایمان خود به حقوق اساسی بشر حفظ و ایجاتد عدالت و زیستن در حال صلح و ایجاد در روش هایی که عدم استعمال نیروی سلاح ها جز در راه منافع مشترک تضمین نماید مصمم شده اند که برای تحقق این مقاصد تشریک مساعی نمایند ."

دبیر کل سازمان ملل

سلام علیکم

خطابه ای که در بالا آمد تنها گوشه ای بود از مقاصد ملل متحد برای حفظ صلح و امنیت بین الملل و بر طرف کردن تهدیدات علیه صلح و حل و فصل اختلافات بین المللی از طریق شیوه های مسالمت آمیز.مگر نه اینست که بر سر در سازمان ملل متحد نگاشته اند:

بنی آدم اعضای یک پیکرند که در آفرینش ز یک گوهرند

چو عضوی به درد آورد روزگار دگر عضو ها را نماند قرار

سالهاست که شاهد حملات مکرر و بی امان زمینی و هوایی رژیم اشغالگر صهوینیستی بر ملتی هستیم که گناهش نگاهبانی از خاکش است و عادت کرده ایم که پاسخ توپ وتانک را با سنگ دهیم ،اما آیا ملتی که خاکش را با سنگش دفاع می کند ،مستحق صدور یک بیانیه نیست و چرا همان ها که آهن پاره های خود را برای ریختن بر سر این ملت ساخته اند باید بتوانند یک تنه در مقابل اراده همه کشور های جهان بایستند و به جای همه تصمیم بگیرند که کاغذ پاره های شما هم که هیچ استناد و استفاده ای هم برای این ملت مظلوم نخواهد داشت ، بلا تکلیف و میان زمین و هوا بماند و آنقدر دست روی دست بگذارند تا اسرائیل هر چه می خواهد بکند.

شما که بر مسند دبیر کلی نشسته اید هیچ اندیشیده اید که این سازمان که آنرا سازمان ملل متحد می نامند بیشتر به سازمان ملل متحد تابعه میماند که برخلاف آنچه در منشور سازمانبر"تساوی حقوق بین ملت ها اعم از کوچک و بزرگ و ایجاد شرایط لازم برای حفظ عدالت " تاکید شده است عده ای را بیشتر از دیگران مساوی میداند و گروهی متشکل از پنج عضو دائم میتوانند به جای دیگر کشورها تصمیم بگیرند که البته این حق نامشروع یا بواسطه جنگ افروزی بدست آمده و یا قدرت بیشتر در تدارک سلاح های هسته ای.

آقای دبیر کل

چه نشسته اید که که مردمانی در غزه به ساده ترین لوازم زندگی دسترسی ندارند و زنان و کودکان که از غذا و دارو محروم مانده اند.گرسنگی بیداد میکند و بیماران حق عبور ازحلقه محاصره را جهت اعزام به مراکز درمانی را ندارند،در حالیکه گروهی ظالم حتی حق نفس کشیدن را هم قائل نیستند و اگر دستشان باز باشد در کنار کوه صهیون کوهی از پیکر زنان و کودکان و مردان بی دفاع می سازند.

اقای بان کی مون

امیدواریم نیروهای حافظ صلح شما با مردم غزه آن نکنند که با صبرا و شتیلا کردند . که چون زمان دفاع و پاسداری از صلح رسید مرزها را بر دژخیمان اسراییلی باز گذارندکه بیایند و خون بریزند و بروند .

شمایی که هنوز به برقراری صلح از طریق دیپلماسی وگفتگو امید دارید، باید گفت که یاچشم ها را بر فاجعه قاناو صبرا و شتیلا بسته اید و یا اینکه هنوز به بی نتیجه بودن سازمانی که اساس آن بر تبعیض و نابرابری ملتها و دولتها بنا نهاده شده است ایمان نیاوررده اید که در هر دو صورت امید ما به شما و سازمان ملل جز ناامیدی برای ملتهایی که در رنج وستم نخواهد داشت.

اقای بان کی مون

وجدانهای بیدار و دلهای آگاه از شما انتظار بیش از این دارند که شما از قاره ای برخواسته اید که مهد تمدن و صلح و محل ظهعور ادیان انسان ساز و مکاتب صلح جویانه است .

امید جهانیان به آن است که شما در جایگاه دبیر کلی سازمان ملل متحد مانع از این شوید که جور و ستم نادیده انگاشته شود و ملتی که خود با رای مستقیم خویش دولت منتخب را برگزیده است هزینه این انتخاب مردمی را با خون خود بپردازد و با جان و مال خویش از آراء خود دفاع کنند.

آقای دبیر کل

مردم فلسطین خاک خود را میخواهند و دولتی را که خود برگزیده اند . اگراین امرکه نتیجه مستقیم همان دموکراسی ایده آل است خوشایند آمریکا و اروپا و اسرائیل نمی آید گناه مردم فلسطین نیست که نمانگر آنست که اینان به شعارهای خود هیچ پایبند نیستند .

مردم و فلسطین راه خود را برگزیده اند و در این راه استوار خواهند ماند،چه شما و چه سازمان متبوع شما حق ایشان را بر حاکمیت فلسطین به رسمیت بشناسند و از آنان دفاع کنند و چه نکنند. و در این راه همواره از پشتیبانی ملت و دولت ایران اسلامی برخوردار خواهند بودکه راه رهبر فقید خویش را در " برقراری عدالت در سراسر جهان و بازگشت حاکمیت آن به مستضعفین " در پیش گرفته اند.

در پایان به شما یاد آوری می کنیم که با درک اهمیت موضوع هر چه سریعتر با اتخاذ اقدامات قاطعانه و جدی خود به همراه دیگر نهادها و سازمانها ی بین الملی در جهت جلوگیری از تجاوزات رپزی صهیونیستی به ملت مظلوم وارد عمل شده و مسئولیت های خود را در مورد شرایط وخیم جاری به انجام رسانید.

به امید روزی که شاهد صلح و امنیت بین المللی و برپایی عدالت در تمام دنیا باشیم.

 

والسلام علیکم و رحمه ا.. و برکاته

 

 

قرار است دانشجویان متحصن به نشانه همدردی با مردم مظلوم غزه که در شرایط نامساعدی به لحاظ کمبود سوخت و مواد غذایی و دارو بسر می برند، شب را در همان مکان سپری نمایند.

 

حدیث

 

 

حکمت گمشده مومن است،حکمت را فرا گیرید هرچند از منافقان باشد.

 

 امام علی (ع)

شهادت خبرنگار فارس در لبنان

 

بازتاب خبر شهادت خبرنگار فارس در لبنان در رسانه‌های عربی

 

خبرگزاری فارس: رسانه‌های عربی که این روزها پیگیر اخبار ناآرامی‌های لبنان هستند با

 

اشاره به شهادت "مصطفی امهز"، خبرنگار فارس در لبنان به دست نیروهای فالانژ وابسته به

 

"سمیر جعجع"، از شخصیت وی تجلیل کردند.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه لبنانی "الحیات" به نقل از یک شاهد عینی به نام "بلال" نوشت: شهید "مصطفی علی امهز" که با لقب "دماء (خون‌ها)" شناخته می‌شد و از امدادرسانان هیأت بهداشت هم بود بر اثر اصابت گلوله به گردنش به شهادت رسید.
وی تأکید کرد: «مصطفی کسی بود که در طول جنگ 33 روزه پارسال برغم شدت حملات، برای اینکه بتواند به نیازمندان و مددجویان کمک کند، هرگز منطقه را ترک نکرد اما خود او بر اثر اصابت "گلوله نیرنگ" شهید شد.»
این روزنامه می‌افزاید: مردم منطقه، خواستار شناسایی تک‌تیراندازانی هستند که عامل شهادت این نیروها شده‌اند.
پایگاه خبری شام‌پرس درباره نحوه شهادت "مصطفی امهز" نوشت، وی در حالی که تلاش داشت به مجروحان که تعداد آنها بالغ بر 50 نفر بود کمک کند از ناحیه سر و از مسافتی نزدیک، هدف گلوله قرار گرفت که دوربین‌های تلویزیونی توانستند صحنه‌هایی را از حضور وی در منطقه در حالی که لحظاتی بیشتر به شهادتش باقی نمانده بود ثبت و ضبط کنند.
روزنامه لبنانی "السفیر" نیز با اشاره به اینکه بیشتر شهدا از ناحیه سر و سینه هدف گلوله تک‌تیراندازان قرار گرفته‌اند، نوشت: "مصطفی امهز" که از ناحیه سر، هدف گلوله قرار گرفته بود پس از شهادتش به بیمارستان "بهمن" در منطقه "حاره حریک" منتقل شد و به شهادت رسید.
شبکه تلویزیونی "ال.بی.سی" لبنان نیز با اشاره به برگزاری با شکوه مراسم تشییع پیکر شهید "مصطفی امهز" گزارش داد: پیکر این شهید که از اهالی شهر "هرمل" بود و در منطقه "مارمیخاییل" به شهادت رسید، از بیمارستان "الرسول‌الأعظم(ص) در منطقه ضاحیه جنوبی بیروت، با حضور مردم تشییع شد.
این شبکه تلویزیونی افزود: حزب‌الله لبنان، شهادت این شهید را که از اعضای هیأت اسلامی "بهداشت" وابسته به دستگاه دفاع ملی نیز بود تسلیت گفته است.
روزنامه لبنانی "المستقبل" نیز با اختصاص‌دادن عنوانی جداگانه در خبری ویژه، با تیتر "هرمل، پیکر مصطفی امهز را تشییع کرد"، نوشت: اهالی شهر "هرمل"، شهید "مصطفی علی امهز"، جوان فقید خود را که عضو هیأت اسلامی بهداشت بود در فضایی آکنده از اندوه و خشم که با شلیک تیر هوایی همراه بود، تشییع کردند.
بنا بر این گزارش، در مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر شهید "مصطفی امهز"، "جمال الطقش" و "علی المقداد" از نمایندگان پارلمان لبنان و نیز تنی چند از نمایندگان احزاب و نیروهای ملی و اسلامی و جمع انبوهی از مردم "هرمل" حضور داشتند.
به نوشته روزنامه "المستقبل"، "محمد یاغی" نماینده سابق پارلمان لبنان و مسؤول حزب‌الله در منطقه "بقاع" در سخنانی که به مناسبت شهادت این شهید ایراد شد، تصریح کرد: «همه ملت لبنان می‌دانند که ما در هستی و زندگی روزمره خود، هدف قرار گرفته‌ایم و جنایاتی که از "پل فرودگاه" گرفته تا محله "السلم" و "مارمیخاییل" صورت می‌گیرد، ما را هدف گرفته است.»
وی افزود: « ما میهن را با خون‌های رزمندگان مقاومت ملی و اسلامی حفظ کرده‌ایم و مطمئناً کسی که موجودیت و بقای میهن را حفظ کرده تا سرزمینی برای زندگی مشترک و توافق مردمی باشد، نسبت به وحدت و آینده آن نیز حساس‌تر است.»
این مسؤول حزب‌الله لبنان تأکید کرد: «ما از مواضع ملی خود دست نخواهیم کشید زیرا خیر این کشور و مردم آن را می‌خواهیم و در همین راستا در مورد سیاست تبعیض بین مناطق مختلف کشور هشدار می‌دهیم زیرا مسؤولان موظف هستند که بطور یکسان با همه ملت لبنان تعامل داشته باشند.
شهید مصطفی امهز، 32 ساله ، متأهل و دارای دو فرزند بود. وی به علت علاقه شخصی، گاهی نیز به‌عنوان امدادگر به کمک مردم می‌شتافت و در پی بروز هر حادثه‌ای، از منابع معتبر و مهم خبرنگار خبرگزاری فارس در لبنان بود. امهز در طول جنگ 33 روزه رژیم صهیونیستی علیه لبنان، در شهر "طیبه" واقع در جنوب لبنان به فعالیت‌ مشغول بود.
وی در شب حادثه، برای ساماندهی اعتراضات مردمی و جلوگیری از اغتشاشات احتمالی در منطقه "مارمیخاییل" بیروت حضور داشت و علاوه بر این، در راستای پوشش خبری حوادث با دفتر خبرگزاری فارس در ارتباط مستقیم بود و گزارش لحظه به لحظه مجروحان و شهدا را اعلام می‌کرد.
وی تنها دقایقی پس از آنکه گزارش شهادت دومین شهید را به خبرگزاری فارس مخابره کرد با گلوله مستقیم تک‌تیراندازان مستقر در ساختمان‌های منطقه "عین‌الرمانی" به شهادت رسید. منطقه "عین الرمانی" در استیلای کامل نیروهای فالانژ "قوات لبنانی" است که فرماندهی آنها را "سمیر جعجع" عهده‌دار است.
مصطفی امهز تنها یک هفته پیش از شهادت، از زیارت حرم امام رضا(ع) در مشهد مقدس بازگشته بود.

حقیقت ایمان

 

امام رضا علیه السلام فرمودند:

هیچ بنده ‏اى حقیقت ایمانش را کامل نمى ‏کند مگر این که در او سه خصلت باشد:

دین‏ شناسى، تدبر نیکو در زندگى، و شکیبایى در مصیبت‏ها و بلاها