ب مثل بسیجی

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی

ب مثل بسیجی

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی

مرثیه ای در باب شهادت بانوی دو عالم:

با بچه های یتیمم شام غریبون می گیرم

میخوای بری برو ولی بدون که بی تو می میرم

مادرخوب ومهربون حرفاموازچشام بخون

من التماست می کنم یه شب دیگه پیشم بمون

باباجون یواش یواش کبودیِ روشو بشور

باباجون آهسته تر زخمای پهلوشو بشور

باباجون آخری ها همه اش برات گریه میکرد

گاهی وقتا واسه تو با بچه ها گریه میکرد

حالا که غم زده از مصیبت زهرا شدی

بذار تا برات بگم فکر نکنی تنها شدی

زینبت کنیزته کنیز خونه دارته

مثل زهرا مادرش تاپای جون کنارته

تابوت مادرمرا به روی شانه می برید

ببرولی بگوبه من چرا شبانه می برید

درد و بلای مادرم قلبمو از جا می کنه

هرکی باهرچی دستشه مادر ما رو می زنه

دنبال حیدرمی دوید ازسینه اش خون می چکید

دارم ز سوز دل ندا شکر خدا حیدر ندید ...
نظرات 10 + ارسال نظر
کبریا یکشنبه 29 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 05:22 ب.ظ

عصمت زهرا( ع)


معصوم در لغت به معنای محفوظ و ممنوع است و در اصطلاح به شخصی معصوم گفته می شود که از خطا و اشتباه و گناه در امان و محفوظ باشد کسی را معصوم گویند که چشم بصیرتش باز باشد و حقائق جهان آفرینش را بالعیان مشاهده کئد و بواسطه ارتباط و اتصالی که با عالم ملکوت دارد و با تاییدات غیبی از گناه و نافرمانی خودداری کند و خطا و اشتباه و عصیان درساحت وجود مقدسش راه نداشته باشد مقام شامخ عصمت بواسطه ادله و براهین عقلی و نقلی برای پیغمبران به اثبات رسیده است امامیه معتقد ند که جانشینان پیغمبر و امامان دوازده گانه نیز باید معصوم باشند . و برای اثبات عصمت آنان نیز براهین و دلیلهایی اقامه شده است اگر بخواهیم وارد مباحث عصمت شویم و به تفضیل آن موضوع مهم را بررسی نماییم از مقصد دور می گردیم .
امامیه علاوه بر آنکه سلسله پیمبران و ائمه اطهار را معصوم می دانند حضرت زهرا علیهما السلام را نیز ازگناه و نافرمانی معصوم می دانند برای اثبات عصمت آن جناب به چند دلیل می توان استدلال نمود:
دلیل اول : ( انما یرید الله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت و یطهرکم تطهیرا).
یعنی : خدا می خواهد ناپاکی و آلودگی را از شما اهل بیت برطرف سازد و کاملا پاکیزه و طاهرتان گرداند . احادیث زیادی از طرق عامه و خاصه صادر شده و دلالت می کنند که آیه مذکور در شان پیغمبر و علی وفاطمه و حسن وحسین علیهم السلام نازل شده است از باب نمونه :
عایشه می گوید : روزی رسول خدا صلی الله علیه و آله جامه یشمی سیاهی بردوش داشت و ازمنزل خارج شد پس حسن و حسین و فاطمه و علی (علیهم السلام ) را زیر آن جای داد و فرمود : ( انما یرید الله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت و یطهرکم تطهیرا).
ام سلمه می گوید روزی فاطمه زهرا ظرفی ازحریره خدمت رسول خدا آورد پیغمبر فرمود: علی و حسن و حسین علیهم السلام را نیز حاضر گردان . وقتی خدمت رسول اکرم رسیدند و مشغول خوردن غذا شدند آیه مذکور نازل شد . پس پیغمبر (ص) جامة خیبری را بر سر آنان افکند و سه مرتبه فرمود: خدایا اینها اهل بیت من هستند آلودگی را از ایشان زائل کن و پاکیزه شان گردان .
عمر بن ابی سلمه می گوید : ( انما یرید الله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت و یطهرکم تطهیرا) . درخانه سلمه نازل شد پس پیغمبر اکرم علی وفاطمه و حسن و حسین علیهما السلام را پیش خودش خواند . جامه اش را بر سرشان افکند و فرمود: خدایا! اینها اهل بیت من هستند آلودگی را از ایشان زائل کن و پاک و پاکیزه شان گردان .
ام سلمه عرض کرد یا رسول الله من هم با ایشانم ؟
پاسخ داد : تو هم برخوبی هستی.
واثله بن اسقع می گوید : پیغمبر (ص) روزی به خانه فاطمه تشریف برد علی وفاطمه علیهما السلام را در جلو خودش نشانید و حسن وحسین را برزانوهایش قرارداد سپس جامه اش را بر سر آنان انداخت و فرمود : خدایا اینها اهل بیت من می باشند از آلودگی پاک و پاکیزه شان گردان .
و بالجمله گروهی از اصحاب رسول خدا مانند عایشه ، ام سلمه ، معقل بن یسار‌، ابی الحمراء ، انس بن مالک ، سعد بن ابی وقاص ، واثله بن اسقع ، حسن بن علی (علیه السلام ) علی بن ابی طالب ( علیه السلام ) ، ابو سعید خدری ، و زینب و ابن عباس و گروهی دیگر احادیثی را قریب به همین مضمون در شان نزول آیه روایت کرده اند و علمای خاصه و عامه مانند جلال الدین سیوطی در در المنثور و سلیمان بن ابراهیم قندوزی در ینابیع الموده و سایر علمای اهل سنت آنها را درکتب خویش ثبت نموده اند .
از این روایات استفاده میشود که بعد از نزول ایه شریفه پیغمبر اکرم در جاهای متعدد ازجمله درخانه فاطمه علیها السلام و خانه ام سلمه عبای مبارکش را بر سر علی بن ابی طالب و فاطمه و حسن و حسین علیهم السلام می افکند و آیه را تلاوت می نمود و می فرمود خدایا افرادی که در زیر عبا قرار دارند اهل بیت من هستند آلودگی را از آنها برطرف گردان رسول خدا این عمل را انجام می داد تا اهل بیت را معرفی کند و موضوع را تثبیت نماید تاشش ماه و به روایتی هفت و به روایتی هشت ماه مرسوم آن حضرت چنین بود که هنگام بامداد که به نماز صبح می رفت از خانه زهرا علیها السلام عبور می نمود و آیه را قرائت می کرد.
رسول خدا در این موارد جامه خویش را برسرعلی و فاطمه و حسن و حسین علیهم السلام می انداخت و آیه را تلاوت می کرد تا راه سوء استفاده بسته شود و کسی بعداً ادعا نکند که من هم از مصادیق اهل بیت هستم آنقدر در این موضوع اهتمام داشت که وقتی ام سلمه عبا را بالا زد که داخل شود آنرا ز دستش کشید و فرمود: تو نیز برخوبی هستی . تا مدتی هنگام بامداد که به نماز صبح تشریف میبرد اهل خانه فاطمه علیها السلام را مخاطب ساخته آیه را تلاوت می کرد تا مردم بشنوند و بعدا مورد انکار واقع نشود علی بن ابی طالب و حسن و حسین علیهم السلام هم درجاهای متعدد و درحضور اصحاب می فرمودند: این آیه در حق ما نازل شده و هیچگاه مورد انکار واقع نشدند .
برطبق آیه مذکور خداوند متعال می فرماید: خدا اراده کرده که شما اهل بیت از رجس و آلودگی ، پاک و منزه باشید. مقصود از رجس نجاست ظاهری نیست . زیرا این موضوع اختصاصی به اهل بیت ندارد همه مکلفین باید از نجاست اجتناب نمایند . علاوه بر این اگر مراد نجاست ظاهری بود احتیاجی به آن همه تشریفات ودعای پیغمبر نداشت و مطلب آنقدر مهم نبود که ام سلمه بخواهد ازمصادیق آن واقع شود و رسول خدا مانع گردد پس معلوم می شود مراد آیه نجاست و آلودگی ظاهری نیست بلکه مقصود آلودگی باطنی یعنی گناه و عصیان پروردگار عالم است . نازل شده و هیچگاه مورد انکار واقع نشدند .
بر طبق آیه مذکور خداوند متعال می فرماید : خدا اراده کرده که شما اهل بیت از رجس آلودگی ، پاک و منزه باشید مقصود از رجس نجاست ظاهری نیست . زیرا این موضوع اختصاصی به اهل بیت ندارد همه مکلفین باید از نجاست اجتناب نمایند . علاوه براین اگر مراد نجاست ظاهری بود احتیاجی به آن همه تشریفت و دعای پیغمبر نداشت و مطلب آنقدر مهم نبود که ام سلمه بخواهد ازمصادیق آن واقع شود و رسول خدا مانع گردد پس معلوم می شود مراد آیه نجاست و آلودگی ظاهری نیست بلکه مقصود آلودگی باطنی یعنی گناه و عصیان پروردگار عالم است بنا براین معنای آیه چنین می شود :
خدا خواسته و اراده نموده که اهل بیت از گناه و معصیت پاک باشند البته این اراده ، ارادة تشریعی نیست یعنی نمی توان گفت که خدا از اهل بیت خواسته که خودشان را از گناه و معصیت پاک سازند زیرا این مطلب اختصاص به اهل بیت ندارد . خدا از تمام مردم خواسته که مرتکب گناه نشوند بلکه مقصود آیه اراده تکوینی است یعنی خدا چنین مقدر کرده که دامن اهل بیت از ارتکاب معصیت پاک و منزه باشد و با اینکه بشر و مختارند با علم و اراده گناهان را ترک کنند .
پیغمبر اکرم(ص) نیز آیه مذکور را به عصمت از گناه تفسیر نموده است ابن عباس از رسول خدا روایت نموده که فرمود: خدا خلق را به دو قسمت تقسیم نمود و مرا در بهترین آنها قرار داد چنانکه می فرماید : و اصحاب الیمین ما اصحاب الیمین و می فرماید و اصحاب الشمال ما اصحاب الشمال .
پس من از اصحاب یمین و بهترین آنها هستم . سپس آنها را به سه قسمت تقسیم نمود و مرا در بهترین آنها قراردارد چنانکه می فرماید :
(فاصحاب المیمنه ما اصحاب المیمنه و اصحاب المشئمه ما اصحاب المشئمه السابقون السابقون ). پس من از سابقین و بهترین آنها هستم سپس آن سه قسم را به قبیله هایی تقسیم نمود و مرا در بهترین آنها قرار داد چنانکه می فرماید :
و جعلنا کم شعوباً و قبائل لتعارفوا انّ اکرمکم عند الله اتقیکم .
پس من پرهیز کار ترین فرزندان آدم و گرامی ترین آنان هستم ولی بدین موضوع فخر نمی کنم سپس آن قبائل را به خانواده هایی تقسیم نمود و مرا در بهترین خانواده ها قرار داد چنانکه می فرماید :
انما یرید الله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت و یطهرکم تطهیرا.
پس من و اهل بیتم از گناه و معصیت معصوم هستیم .

ستاره سه‌شنبه 31 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 02:42 ب.ظ

السلام علیک یافاطمه الزهرا

مریم سه‌شنبه 31 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 09:59 ب.ظ http://barkhiz.blogfa.com

به روزم
فقط بخونش ...

ح.ق چهارشنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 02:05 ب.ظ http://www.gvbg.blogfa.com

....???
..???
..????????????
...????????????
.......................???
...........???...???
...........???
...........???.........???.....???
...........?..???.......???.....???
...........?......???.....???.....???
...........?????????????? ......???
...........???????????????........???
....................................................???
..........................@@..@@.............???
..........................@@..@@.............???
..............................@@................???
..............................@@...............???
...............................................

معبر چهارشنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 05:15 ب.ظ http://yademandegar.blogfa.com

سلام.من آمدم...
http://yademandegar.blogfa.com/post-41.aspx

سلام
رسیدن به خیر.

بی پلاک پنج‌شنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 01:17 ب.ظ http://www.bypelak.blogfa.com/

سلام دوست عزیز
فیلم استخر زنان و مهمانی شمال شهر هم هست . هزار تومان میخوای ؟؟؟؟
به مطلب جدیدی اشاره کردم که امروز جنگ نرم دشمنان علیه جوانان پاک ایران اسلامی هست بهتره سری بزنید اگه خوشتون اومده باشه نظر بدید و لینکشو جهت استفاده تو وبلاگتون قرار دهید و بی پلاک رو در این نبرد همراهی کنید که این خودش جنگ نرم علیه ایران اسلامی محسوب میشه که هزینه هنگفتی خرج میشه....
یاعلی

بی پلاک[گل]

حسین پنج‌شنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 02:39 ب.ظ

لولاک لماخلقت الافلاک ولولاعلی وماخلقتک ولولافاطمه وماخلقتکما

مریم جمعه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 05:46 ب.ظ http://barkhiz.blogfa.com

سلام
لطفا پست اخرم رو بخون و تنها کاری که ازت بر میاد رو انجام بده " اعلام به عموم و ارسال نظر در سایت خبر گذاری اهل بیت " بذار

مرگ بر امریکا

سیدان جمعه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 06:43 ب.ظ

در این روز ها باید به جای اشک هایی که بدون فکر بر گونه ها جاری می شوند بدنبال این باشیم که زهرا(س) که بود؟

راستی! فاطمیه نزدیک است.. سه‌شنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 12:45 ب.ظ


زیر باران دوشنبه بعد از ظهر
اتفاقی مقابلم رخ داد

وسط کوچه ناگهان دیدم
زن همسایه بر زمین افتاد

سیب ها روی خاک غلطیدند
چادرش در میان گرد و غبار

قبلا این صحنه را...نمی دانم
در من انگار می شود تکرار

آه سردی کشید، حس کردم
کوچه آتش گرفت از این آه

و سراسیمه گریه در گریه
پسر کوچکش رسید از راه

گفت: آرام باش! چیزی نیست
به گمانم فقط کمی کمرم...

دست من را بگیر، گریه نکن
مرد گریه نمی کند پسرم

چادرش را تکاند، با سختی
یا علی گفت و از زمین پا شد

پیش چشمان بی تفاوت ما
ناله هایش فقط تماشا شد

*

صبح فردا به مادرم گفتم
گوش کن! این صدای روضه ی کیست

طرف کوچه رفتم و دیدم
در و دیوار خانه ای مشکی است

*

با خودم فکر می کنم حالا
کوچه ی ما چقدر تاریک است

گریه، مادر، دوشنبه، در، کوچه
راستی! فاطمیه نزدیک است...


حمیدرضا برقعی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد