ب مثل بسیجی

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی

ب مثل بسیجی

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی

متن کامل بیانیه تهران درباره انتقال سوخت هسته ای

 متن کامل بیانیه تهران درباره انتقال سوخت هسته ای 
 
وزیر امور خارجه کشورمان در نشست خبری مشترک با حضور همتایان برزیلی و ترکیه ای خود، مفاد بیانیه مشترک جمهوری اسلامی ایران، جمهوری فدراتیو برزیل و جمهوری ترکیه را اعلام کرد.

به گزارش  "واحد مرکزی خبر"، منوچهر متکی گفت: سه کشور ایران، برزیل و ترکیه در اجلاس 17 مه 2010 مطابق 27 اردیبهشت 1389 در تهران بودند که با امضای این بیانیه به توافق رسیدند.

وزیر امور خارجه مفاد این بیانیه را به این شرح قرائت کرد: 
 
 یک) ما بر تعهد به عدم گسترش سلاح های هسته ای و مواد مرتبط با آن تاکید و حقوق تمامی اعضا از جمله حقوق جمهوری اسلامی ایران به استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای در تحقیق، تولید و استفاده از انرژی هسته ای و چرخه غنی سازی برای اهداف صلح آمیز و بدون تبعیض را یادآوری می کنیم.

دو) اعتقاد راسخمان را برای ایجاد فضای سازنده ، مثبت و غیرتقابلی بیان می کنیم تا به دوره ای از تعامل و همکاری رهنمون شود.

سه) معتقدیم تبادل سوخت هسته ای بستری برای شروع همکاری در عرصه های مختلف به خصوص همکاری هسته ای صلح آمیز شامل ساخت نیروگاه و رآکتورهای تحقیقاتی است.

چهار) بر اساس این مفاد، تبادل سوخت هسته ای، حرکتی سازنده رو به جلو و نقطه شروعی برای همکاری میان ملت هاست.

این حرکت ها باید به تعامل مثبت و همکاری هسته ای صلح آمیز هدایت شود و از هر گونه تقابل اعم از اقدامات، رفتار و یا اظهارات تندی که به حقوق و تعهدات ایران بر اساس ان پی تی لطمه می زند، پرهیز شود.

پنج) بر اساس مفاد فوق، برای تسهیل همکاری های هسته ای ذکر شده، جمهوری اسلامی ایران موافقت می کند که 1200 کیلوگرم اورانیوم کمتر غنی شده در ترکیه به امانت بگذارد.

این مواد در مالکیت ایران در ترکیه خواهد بود و ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی امکان نظارت بر این مواد را خواهند داشت.

شش) ایران موافقت خود را با موارد فوق به آژانس بین المللی انرژی اتمی، ظرف هفت روز از طریق کانال های رسمی پس از تاریخ اعلام این بیانیه، اعلام می کند.

متناسب با دریافت پاسخ مثبت گروه وین شامل کشورهای روسیه، امریکا و فرانسه و آژانس بین المللی انرژی اتمی، جزئیات بیشتر تبادل سوخت از طریق یک توافقنامه مکتوب و سازوکارهای مناسب بین جمهوری اسلامی ایران و گروه وین که به طور مشخص خود را متعهد به تحویل 120 کیلوگرم سوخت لازم برای رآکتور تحقیقاتی تهران کرده اند به طور مفصل تبیین خواهد شد.

هفت) از زمانی که گروه وین تعهد خود را به شرایط این بیانیه اعلام کند، دو طرف به اجرای توافقنامه مذکور در بند شش ملزم خواهند بود.

ایران آمادگی خود را برای به امانت گذاشتن مطابق با توافقنامه ظرف یک ماه اعلام می نماید.

گروه وین نیز طبق این توافقنامه متعهد می شود 120 کیلوگرم اورانیوم مورد نیاز رآکتور تهران را ظرف یک سال به ایران تحویل دهد.

هشت) در صورتی که مفاد این بیانیه مورد توجه قرار نگیرد، ترکیه حسب درخواست ایران، LEU (اورانیوم کمتر غنی شده) را به ایران به سرعت و بدون قید و شرط برگشت می دهد.

نه) ترکیه و برزیل از آمادگی مستمر جمهوری اسلامی ایران برای تداوم گفتگو با گروه 1+5 در هر مکان ازجمله ترکیه و برزیل درباره دغدغه های مشترک براساس تعهدات دسته جمعی مطابق بسته و نکات پیشنهادی استقبال می کنند.

ده) ترکیه و برزیل از رویکرد سازنده جمهوری اسلامی ایران در پیگیری حقوق هسته ای کشورهای عضو ان پی تی قدردانی کردند و متقابلاً جمهوری اسلامی ایران از تلاش های سازنده کشورهای دوست، ترکیه و برزیل، در ایجاد فضای همکاری برای استیفای حقوق هسته ای ایران تشکر کرد.
نظرات 6 + ارسال نظر
[ بدون نام ] سه‌شنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 12:17 ق.ظ http://hajmenoo.blogsky.com

با او
هم سنگر خسته نباشی..
اجرت با خود آقا
یا علی

الف سه‌شنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 09:33 ق.ظ http://www.basijesanati.blogfa.com

نیت کن و ....
آپم و منتظر نظرتون
یاعلی

ح.ق چهارشنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 10:43 ق.ظ http://gvbg.blogfa.com

سلام آپم [گل]
انرژی هسته ای حق مسلم ماست ، به هیچ عنوان از دست نمیدیم ، حق گرفتنیست.

حسین پنج‌شنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 01:01 ب.ظ http://bideh.blogfa.com

سلام

وب بسیار خوبی دارید
خوشحال خواهم شد سری هم به من بزنید
در پناه حق باشید

مهدی پنج‌شنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 05:37 ب.ظ http://motevaselian.blogfa.com

سلام خوشحال میشم بهم سر بزنی. اگرم خواستی پیوند هم بشیم استقبال میکنم. من رو با اسم میرزا نمرده است لینک کن در مورد همه چی مخصوصا حاج احمد متوسلیان

سلام
چشم

کرسی ازاداندیشی جمعه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 05:11 ب.ظ http://www.ghatran.blogfa.com

لینکت کردم

ممنون.
ماهم شمارا لینک کردیم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد