ب مثل بسیجی

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی

ب مثل بسیجی

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی

دانشگاه آزاد را هم خدا آزاد می کند.

 

 قطعنامه تجمع دانشجویی در اعتراض به قانون شکنی های مدیریت مافیایی دانشگاه آزاد

 

از صبح روز سه شنبه 4 خرداد ماه دانشجویان دانشگاه های مختلف که عضو انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل هستند در اعتراض به قانون شکنی مدیران دانشگاه آزاد مقابل دفتر جاسبی در خیابان پاسداران تهران تجمع کردند.
 

                                                                


به گزارش خبرنگار سایت تحلیلی خبری دانشجویان مستقل متن قطعنامه قرائت شده توسط دانشجویان به شرح زیر است: 

اینک و در ایام سالروز حماسه الهیِ آزادیِ خرمشهر، در مکانی گردهم آمده ایم که اساس مدیریت آن در بیش از 27 سال گذشته، فساد سیاسی و اقتصادی بوده و این امر، امروز بر هیچ کس پوشیده نیست!

مدیریت مافیایی، زورمدار و زرسالار دانشگاه آزاد، طی سالیان گذشته به حدی بر دانشجویان و اساتید شریف این دانشگاه تبعیض و ستم روا داشته که کسی را یارای کوچک ترین انتقاد و مخالفت با ریاست عالیه این دانشگاه نیست.

آقای عبدالله جاسبی، با اتکاء به لابی های قدرت و ثروت - که همواره حامی ادامه مدیریت وی در دانشگاه آزاد بوده اند-  هر صدای مخالفی را در گلو خفه نموده و با استفاده نا بجا و غیر قانونی از ابزار اِرعاب و تهدید و زور، دانشجویان مظلومِ منتقد این دانشگاه را تحت فشارهای روانی، انضباطی، تحصیلی و قضایی قرار داده و عرصه را بر دانشگاهیان تنگ نموده است.

لکن ظاهرا قریب به 10 سال است که حکمرانیِ بی چون و چرا و دیکتاتورمآبانه آقای جاسبی و همفکران و دوستانشان بر منابع عظیم مالیِ دانشگاه آزاد، ایشان را ارضاء ننموده و سودای مدیریت سیاسی، فرهنگی و اقتصادی کشور – آن هم از نوع مافیایی- خواب را از چشمان آقای جاسبی و دوستانشان ربوده است!

ما دانشجویان عضو انجمن های اسلامی دانشگاه های کشور، با تاسی از مشی و سلوک امام راحل عظیم الشان مان، دیگر سکوت را در برابر این همه بی عدالتی و فساد که سالیان سال است  توسط مدیریت مادام العمر دانشگاه آزاد انجام می گیرد، جایز ندانسته و مواضع خود را در این خصوص به شرح ذیل به گوش ملت شریف ایران و دانشگاهیان عزیز می رسانیم:

دانشگاه آزاد اسلامی متعلق به ملت ایران و دانشجویان و اساتید شریف این دانشگاه است نه متعلق به عده ای قدرتمند و زورمدار که با اتکاء به نفوذ سیاسی و تشکیلاتی خود، سالیان سال است که بر این منابع مالی و اعتبارات معنوی این دانشگاه چنبره زده اند. دانشگاه آزاد متعلق به متن مردم کشور و خانواده هایی است که با تحمل سختی و مشقت های فراوان، با پرداخت هزینه های مالی تحصیل فرزندان خود، بستر و زمینه رشد و ترقی این دانشگاه را فراهم آورده اند.

حال سوال اینجاست که رئیس مادام العمر دانشگاه آزاد و حامیان قدرتمندش،چگونه و با چه مجوز قانونی و شرعی اموال و بودجه های دانشگاه آزاد را صرف فعالیت های سیاسی و گروهی خود می نمایند؟ آیا اکنون پس از گذشت 27 سال از تاسیس دانشگاه آزاد، مردم و خانواده های دانشجویان حق ندارند بپرسند که پول های واریزی به حساب های دانشگاه آزاد صرف چه فعالیت ها و اقداماتی شده؟ آیا صرف بهبود خدمات و ارتقاء امکانات برای دانشجویان و اساتید گردیده و یا خرج تبلیغات انتخاباتی دوستان و همفکران آقای جاسبی؟

 با گذشت بیش از 30 سال از انقلاب اسلامی، تمامی ارگان ها، وزارتخانه ها و سازمان های دولتی و غیر دولتی بصورت مستمر مورد نظارت و بازرسی دستگاه های نظارتی اعم از مجلس، سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات و ... قرار می گیرند؛

لکن دانشگاه آزاد به واسطه حمایت های شدید یک جریان سیاسی خاص که سالیان سال بر شئون اقتصادی و سیاسی کشورمان مسلط بوده، همواره یا به نظارت و بازرسی تن در نداده و یا گزارش های و بازرسی هایی که با خون دل از دانشگاه آزاد تهیه شده، هیچ تاثیری نداشته و عاقبت آن به  عاقبت تحقیق و تفحص مجلس هفتم از دانشگاه آزاد ختم شده است.

واقعا جای تاسف دارد که نهادهای نظارتی که بایستی ضامن و ناظر اجرای قانون توسط سازمان های  مختلف باشند، تا نام دانشگاه آزاد به میان می آید پا پس می کشند و ظاهرا عزمی در این نهادها برای برخود با صدها تخلف محرز در دانشگاه آزاد وجود ندارد.

مگر دانشگاه آزاد و مدیریت مادام العمر آن چه دینی بر گردن برخی مسئولین و بعضی نمایندگان مجلس دارد که آقایان جرات نزدیک شدن به حریم دانشگاه آزاد را ندارند؟ چرا برخی آقایان که ادعای مبارزه شان با فساد و تبعیض گوش فلک را کر کرده در مقابل این همه فساد و قانون شکنی در دانشگاه آزاد سکوت اختیار می کنند؟ آیا آقایان – و در راس آن ها برخی نمایندگان مجلس- از تخلفات صورت گرفته در دانشگاه آزاد و ریاست به اصطلاح عالیه آن بی خبرند؟  

بالاخره پس چندین سال کشمکش، اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد به عنوان تنها راه حل قانونی مواجهه با مدیریت مافیایی این دانشگاه – اگرچه دیر هنگام- به تصویب شورایعالی انقلاب فرهنگی رسیده است. اما از شواهد و قرائن بر می آید که مدیریت دانشگاه آزاد و هیئت امنای آن حاضر به تن دادن به قانون مصوب این شورا نیستند و بنای بر گردنکشی در مقابل قانون را دارند!

از یک سو با لابی و رایزنی با برخی افراد در مجلس قصد دور زدن قانون را دارند و از سوی دیگر اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد در مقام شورای نگهبان قانون اساسی برآمده و مصویه شورایعالی انقلاب فرهنگی را مغایر با شرع و قانون اساسی می نامند! آیا طغیان در برابر قانون، غیر از اقدامی است که توسط گردانندگان دانشگاه آزاد اتفاق افتاده است؟ براستی تا کی باید در برابر این همه قلدری و تکبر کوتاه بیاییم؟ ما دانشجویا امروز به نمایندگی از هزاران دانشجویی که منتقد وضعیت کنونی دانشگاه آزاداند اعلام می کنیم ادامه روند فعلی و وادادگی مسئولین – به ویژه مجلس شورای اسلامی- در برابر تخلفات دانشگاه آزاد به هیچ وجه قابل تحمل نیست و در صورت انفعال و وادادگی مجلس، دولت و قوه قضائیه نسبت به تخلفات دانشگاه آزاد، به تکلیف دینی، انقلابی و قانونی خود عمل نموده و تومار مدیریت مافیایی آقای جاسبی را در هم می پیچیم!

اقدام تامل برانگیز و مشکوک عده ای از نمایندگان مجلس در تصویب فوریت طرح قانونی شدن وقف موسسات آموزشی که بیشتر به یک کودتا شبیه است، نقطه ننگی در کارنامه مجلس هشتم به شمار می رود! اگرچه انصافا مجالس دیگر – به ویژه مجلس هفتم- هم در حمایت از قانون شکنی های آقای جاسبی کم نگذاشتند، لکن بیم آن را داریم که مجلس هشتم روی مجالس دیگر را در اظهار اردات به ریاست به اصطلاح عالیه دانشگاه آزاد سفید کند! بایستی به نمایندگان مجلس بگوییم که آقایان و خانم های محترم، این تذهبون؟ به کجا می روید؟ آیا فکرِ این را کرده اید که امروز در مقابل دانشگاهیان و افکار عمومی، و فردا در حضور خداوند متعال باید پاسخگوی اعمال تان باشید؟ چه حجت و دلیل شرعی و عقلی برای حمایت از مدیریت مافیایی دانشگاه آزاد دارید؟ بدانید که به حول و قوه الهی این زمستان هم خواهد گذشت و روسیاهی آن به حامیان آقای جاسبی خواهد ماند!

در آخر سخنی با آقای هاشمی رفسنجانی، رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد؛

جناب آقای هاشمی، گرچه قصد آن را نداریم که به اقدامات شرم آور برخی نزدیکان و فرزندان شما در چند سال گذشته – به ویژه سال 88- و در مقابل، سکوت شما نسبت به ایشان بپردازیم؛ لکن باید به شما بگوئیم که ما در خصوص اظهارات و مواضع عجیب شما در خصوص آقای جاسبی و مدیریت ایشان در دانشگاه آزاد سوالات جدی داریم. آیا اساسا شما از اقدامات و تخلفات صورت گرفته در دانشگاه آزاد مطلع اید و به عنوان رئیس دانشگاه آزاد حتی برای یکبار هم که شده به صدها سند تخلف – و بعضا جنایت مدیریت دانشگاه آزاد- نگاه کرده اید؟ چطور است که برای موارد بسیار جزئی تر مواضع جدی می گیرید و زمین و آسمان را به هم ریسمان می کنید؟

نظرات 6 + ارسال نظر
کبریا سه‌شنبه 4 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 04:32 ب.ظ

محکم ومنطقی بود.

مریم جمعه 7 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 11:43 ق.ظ http://barkhiz.blogfa.com

سلام
آپم
نظرتون رو در مورد عکس ها بذارین

سرباز حزب الله شنبه 8 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 03:51 ب.ظ http://watanparast.blogfa.com/

سلام خوبی
خیلی مخلصیم ...
وبلاگ خوب و جالبی دارید ،مطالب قشنگی دارید.
خوشحال میشم اگه سری هم به ما بزنیدو نظری بدبد...
اگه افتخار بدید تبادل لینک کنیم،خوشحال میشم.
منتظرحضور شما هستم.

یا حق.

سلام
لینک شدید.
یا علی

قریب یکشنبه 9 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 10:12 ق.ظ

سلام
تشکر بابت انعکاس این خبر
و تشکر از همه آنانی که این جسارت را داشتند تا حق را فریاد کنند.

تلنگر یکشنبه 9 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 11:50 ق.ظ http://talangor86.blogsky.com/

گل اشکم شبی وا میشد ای کاش
شهادت قسمت ما می شد ای کاش
ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ۞۞,ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ
ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ۞۞,ּּּּּ ּ ּ ּ ּ \____________________
ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ۞۞,ּ ּ ּ ּ ּ ּ \¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ֹֹ\
ּ ּ ּ ۞۞ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּּ۞۞,ּּּ ּ ּ ּ\ یا امام خامنه ای ִ \
ּ ּ ּ۞۞ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּּ ּ ּּ۞۞ـּ ּ ּ ּ\__________________̲̲/_̲
ּ ּ ۞۞ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ۞۞ּ ּ ּ\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
ּ ּ۞۞ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ۞۞ּ ּ\
ּ ـ۞۞ּ ּ ּ ۞۞ּ ּ ּ ּ۞۞ ּ ּ ּ ּ ـ۞۞ּ ּ \ּ ּ ּ ۞۞
ּ ۞۞ـּ ּ ּ ۞۞ּ ּ ּ ּ۞۞ ּ ּ ּ ـ۞۞ּּ ּ \ּ ּ ּ ּ۞۞
ּ ۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞
ּ ּ۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞
ֹֹֹֹ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯\¯¯¯¯¯¯¯¯
ִ ִ ִ ִ ִ ִ ִ ִ ۞ִִ ִ ִ ִ ۞ִ۞ ִִִ ִ ִ ִ ִ ִ ִ ִ


سلام

آرش یکشنبه 9 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 12:13 ب.ظ

ما منتظر اجرای عدالتیم.اما منتظر نمی مانیم...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد