ب مثل بسیجی

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی

ب مثل بسیجی

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی

"از مجلس ملی تا مجلس جاسبی"

 
از مجلس ملی تا مجلس جاسبی 

   

 

 

 نشست خبری نمایندگان تشکل های دانشجویی با عنوان "از مجلس ملی تا مجلس جاسبی" که در واکنش به فعالیت های اخیر لابی های دانشگاه آزاد در مجلس شورای اسلامی صورت گرفت، پیش از ظهر امروز در محل دفتر اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور برگزار شد.



به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران» قرار بود این نشست به دلیل بیدار کردن نمایندگان احیانا خواب مجلس روبروی ساختمان سفید قوه مقننه در میدان بهارستان تهران برگزار شود که به دلایل گفته شده در این خبر محل نشست تغییر کرد.

مهمترین نکات مطرح شده توسط دانشجویان به نقل از برنا، در این نشست به شرح زیر است:

مجلس جاسبی گرا نه اصولگرا

نکات زیر توسط محمد افکانه دبیر اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل مطرح شده است:

•    خطاب اصلی ما در این نشست نمایندگان مجلس هستند. وقتی در مجلس هفتم برای حمایت از جاسبی 257 امضاء و برای حمایت از مردم فلسطین 207 امضا جمع شد، کلید اصلی توجه نمایندگان به مدیریت جاسبی آشکار شد.
•    مجلس هشتم، مجلس اصولگرا نیست. مجلس جاسبی گراست. همیشه درباره وظایف نمایندگان گفته می شد که باید مصالح نظام را بالاتر از همه مصالح حتی مصالح شهر خود بدانند. ولی ظاهرا هم اکنون مصالح بالاتری به میدان آمده است و مصالح اشخاص مهم تر شده. کم کم مجلس شورای اسلامی به دژ جاسبی تبدیل می شود. باید پرسید قضیه حضور جاسبی در روزهای یکشنبه و سه شنبه درمجلس چیست؟ و مدل مریدگونه نمایندگان که هنگام حضور او در مجلس به او ارایه گزارش می کنند، جای سوال دارد.
•    چه می شود که 69 نماینده طرح فوریت وقف را مطرح می کنند. چه می شود که بحث استفساریه درباره اختیارات شورای عالی انقلاب فرهنگی در صحن مجلس مطرح می شود؟
•    کاری که مجلس ششمی ها و دوم خردادی ها برای به چالش کشاندن نهادهای قانونی نتوانستند بکنند، مجلس هشتمی ها با حمایت از جاسبی انجام می دهند.
•    در بیل بوردهایی که به مناسبت بیست و هشتمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد نصب شده بود نوشته بودند وقف دانشگاه آزاد بزرگترین وقف تاریخ. همچنین نوشته بودند که اموال دانشگاه آزاد 250 هزار میلیارد تومان است. که تقسیم آن به 70 میلیون می شود چهار میلیون تومان برای هر نفر. با چه اجازه ای، سهم مردم را وقف می کنند. از اینجا می گوییم که چهار میلیون تومان سهم خود را وقف نمی کنیم.
•    جنبش دانشجویی همت خود را بر مبارزه با مفاسد اقتصادی گذاشته است. در اینجا تاکید می کنیم که گره کور مبارزه با مفاسد اقتصادی با مسئله دانشگاه آزاد باز می شود. این دانشگاه حتی در حوادث پس از انتخابات هم حضور پررنگی داشت و بنا بر قول رسانه های خارجی 300 دانشگاه آزاد در اختیار ستاد انتخاباتی موسوی و بعد از آن هم در اختیار اغتشاش¬گران بوده است.
•    حمایت های هاشمی از جاسبی در جایگاه های مختلف، برخورد با بی قانونی های این دانشگاه را سخت کرده است. ایشان فرمودند؛ منتقدان به دانشگاه آزاد حسودان خشمگین هستند، اما خوردن مال بیت الماس حسادت ندارد و غیر قانونی عمل کردن حسادت را بر نمی انگیزد. غیر قانونی خواندن اساسنامه شورای عالی انقلاب فرهنگی جای سوال دارد چطور مصوبه نهادی که جایگاه ویژه ای نزد امام و رهبری دارند را غیر شرعی می خوانند.

تجدیدنظر شورای نگهبان در تایید صلاحیت حامیان جاسبی در مجلس

نکات زیر توسط ستاریان نماینده دفتر تحکیم وحدت مطرح شده است:

•    سئله دانشگاه آزاد به فصل مشترک اتحادیه های دانشجویی تبدیل شده است به طوری که تشکل های دانشجویی نظر یکسانی دارند.
•    در جلساتی که درباره دانشگاه آزاد برگزار می شد، نماینده های دانشگاه آزاد حاضر به شرکت در جلسه نمی شدند و به جای آنها افرادی برای به هم ریختن جلسات شرکت می کردند که به تدریج نور چشمی شدند و امتیازاتی هم گرفتند.
•    طرح های عجیب مجلس و فوریت آنها قابل توجه است. خدماتی که به نماینده ها داده می شود، به هر حال باید به نوعی جبران شود که نتیجه آن را می بینید.
•    چرا نباید به پرونده موسسه خدیجه کبری، رسیدگی شود. ملکی که از سازمان بازنشستگی به اصطلاح خریده می شود ولی در عمل به جای آنکه به دانشگاه آزاد واگذار شود، به این موسسه می رسد که مالکیت آن به عهده جاسبی، همسرش و افرادی مثل عباسپور است. این زمین قرار بود به صورت اجاره به شرط تملیک فروخته شود اما حتی یک قسط آن هم پرداخت نشد وزمینی که متعلق به بیت المال و بازنشستگان کشور است به موسسه خدیجه کبری و در حقیقت جاسبی داده می شود.
•    مردم تکلیف خود را با اصلاح طلبان دروغین مشخص کردند و آنها را طرد کردند اکنون وارد مرحله پیچیده ای شدیم مرحله ای که باید اصولگرایان دروغین طرد شوند. در این مرحله باید شاهد هزینه دادن های بیشتر باشیم.
•    درباره نمایندگانی که طرح دو فوریتی وقف را پیگیری کردند، باید روشنگری شود و شورای نگهبان می تواند در صلاحیت این افراد در دوره بعد تجدید نظر کند.
•    وقف اموال دانشگاه آزاد به قدری مضحک است که در ابتدا خیلی ها آن را جدی نمی گرفتند باورمان نمی شد که زمانی تعدادی از نمایندگان اجرای آن را پیگیری کنند. اگر مسئله دانشگاه آزاد حل شود، ریشه بسیاری از باندهای مدیریتی کنده می شود.

استفساریه وظیفه اعضای شورای نگهبان است

نکات زیر توسط میرزایی نماینده بسیج دانشجویی مطرح شده است:

•    از نمایندگان مجلس گلایه می کنیم که چطور جاسبی به راحتی وارد مجلس می شود اما نماینده های تشکل های دانشجویی اجازه صحبت مقابل در مجلس شورای اسلامی را هم ندارند.
•    ؛ ریاست دانشگاه هدفی جز در راس قدرت ماندن ندارد. اینها به کمیته تحقیق و تفحص اجازه ورود نمی دهند ولی به راحتی در مجلس فراکسیون تشکیل می دهند و از اسامی آنها استفاده می کنند اینها در واقع به جای نمایندگی ملت مشاورت خان را می کنند.
•    امام می فرمایند باید به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی عمل کرد. استفساریه درباره اختیارات این شورا در شأن نمایندگان مجلس نیست و جزو وظایف شورای نگهبان است در واقع عده ای حقوق دان باهوش جمع شده اند تا با راه های مختلف برای حمایت از دانشگاه آزاد قانون را دور بزنند.
•    این به اصطلاح نمایندگان ملت، برای منافع افراد رانت خوار تلاش می کنند، اینها شرم نمی کنند که به حوزه های انتخاباتی خود بروند. اینها عنوان اصولگرایی را هم برای بهره وری بیشتر یدک می کشند و برایشان قدرت مهم ترین چیز است.
•    جنبش دانشجویی بایکوت نمایندگان جاسبی را دنبال می کند و اگر طرح وقف در مجلس رای بیاورد، این نمایندگان طرد می شوند. اینجا بحث اصولگرایی یا اصلاح طلبی نیست. قاطبه دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد هم حامی مدیریت آن نیست و آنها هم از مدیریت ناکارآمد و رانت خوار دانشگاه آزاد گلایه دارند.
•    دیریت فاسد دانشگاه آزاد فقط به راس اکتفا نکرده و نمک گیر کردن رده های دیگر مدیریتی شهرها هم از برنامه های آنها بوده، طوری که هر کس علیه آنها انتقاد می کند، با رده های مختلف مدیریتی درگیر می شود.

دانشگاه آزاد؛ باشگاه سیاسی اپوزیسیون

نکات زیر توسط آرانی نژاد نماینده اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان مطرح شده است:

•    جریان دانشگاه آزاد به مراحل آخر خود نزدیک می شود و این درگیری هم بازی های جدیدی را به همراه دارد. دانشگاه آزاد و مدیریت آن، از حربه های مختلفی استفاده می کند تا مدیریت جدید بتواند روند قبلی مدیریت دانشگاه آزاد را ادامه دهد. که یکی از این موارد مجلس است.
•    کسانی که به این فوریت رای دادند مطمئنا اعتبار خود را نزد مردم از دست دادند و مردم هم به چنین افرادی که از اعتبار مردم سوء استفاده می کنند رای نمی دهند. مردم باید بدانند نمایندگانی که به جای دفاع از حقوق ملت به روابط خود را رییس دانشگاه آزاد اهمیت می دهند، چه کسانی هستند و این فضاحت بار است که یک نماینده برای گرفتن امضا از جاسبی تا کمر خم می شود. حتی خبر می رسد که وقتی جاسبی در مجلس است، مجلس از رسمیت می افتد.
•    این نمایندگان به جای اینکه در لحظات حساس از حقوق مردم دفاع کنند، چشم خود را می بندند باید مشخص شود که چند درصد از حامیان فوریت طرح وقف از دانشگاه آزاد مدرک گرفتند.
•    نمایندگان بگویند هدفشان از این طرح چه بود، چرا نتایج تحقیق و تفحص مجلس از دانشگاه آزاد علنی نشد و نمایندگان آن زمان احساس خطر نکردند و پشت آن نایستادند. می بینیم که نمایندگان مجلس به جای دفاع از حقوق ملت از حقوق جاسبی حمایت می کنند، دانشگاه آزاد می گوید ما به نمایندگان مجلس خدمات می دهیم، یعنی این طرح پاسخ به این خدمات بوده است؟
•    نماینده ای که از جاسبی حمایت می کند، به سرنوشت جاسبی مبتلا می شود، یعنی رای نیاوردن و میان ملت جایی نداشتن. کسانی که به این طرح رای دادند، اصولگرا نیستند و آنها را جزو اصولگرایان نمی دانیم، دانشگاه آزاد به جای دفاع از نظام به آن ضربه می زند، که نمونه آن را در انتخابات و دادگاه های پس از آن دیدیم.
•    دانشگاه آزاد به باشگاه سیاسی اپوزیسیون تبدیل شده است.
•    شورای عالی انقلاب فرهنگی نهاد تخصصی است و هر کسی صلاحیت حضور و اظهار نظر درباره آن را ندارد، به ویژه نمایندگانی که با خرید رای وارد مجلس شدند. اگر شورای عالی انقلاب فرهنگی مشکل دارد چرا زمانی که اساسنامه تصویب شد، اعتراضی نکردند و الان که کار به مراحل اجرایی رسیده معترض شدند.
نظرات 1 + ارسال نظر
میعاد دوشنبه 31 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 12:47 ق.ظ http://www.mrenger.blogfa.com

سلام بر ما دوست گرامی مطلب خیلی جالبی بود حتما استفاده می کنم
یه مقاله هم خودم نوشتم با عنوان دزدان سر گردنه بر سر راه مجلس هم موفق بودند!
خوشحال می شم بخونید

سلام
شما هم موفق باشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد