ب مثل بسیجی

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی

ب مثل بسیجی

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی

آخرین سفارش پیامبر(ص) به امت اسلامی

دست آلوده یهود به خون رسول خدا(ص)
Imageعلی خضریان

-حادثه‌ای بسیار تلخ و ناگوار پس از پایان جنگ خیبر رخ داد و چون رسول خدا(ص) خیبر را فتح کرد و آرام گرفت، یکی از زنان یهودی خیبر به نام «زینب بنت حارث» که پدر، برادر و شوهرش را از دست داده بود به تحریک یهودیان بازمانده، گوسفندی را کشت و سپس زهر کشندۀ تب‌آوری را به تمام گوشت و مخصوصاً شانه و سردست آن زد و آن را مسموم کرد. چون غروب شد و رسول خدا(ص) به منزل آمد، زینب را دید و از او پرسید: کاری داری؟



او گفت: ای ابوالقاسم! هدیه‌ای برایت آورده‌ام.

هرگاه چیزی را به پیامبر(ص) هدیه می‌کردند، وی آن را قبول می‌کرد و از آن می‌خورد؛ از این رو، پیامبر(ص) دستور فرمود تا هدیه او را گرفتند و در برابر آن حضرت نهادند. آنگاه پیامبر(ص) فرمود: نزدیک بیائید و شام بخورید! یاران آن حضرت که حاضر بودند، نشستند و شروع به خوردن کردند. همین که پیامبر(ص) از گوشت بازوی گوسفند خورد، به یاران خود فرمود: از خوردن این گوشت، دست بردارید که این بازو به من خبر می‌دهد که مسموم است. «بشر بن براء» گفت: ای رسول خدا(ص)، به خدا سوگند من هم از همین یک لقمه فهمیدم و علت آنکه آن را از دهان بیرون نینداختم، این بود که خوراک شما را ناگوار نسازم و چون شما لقمه خود را خوردید، جان خودم را عزیزتر از جان شما ندیدم و علاوه بر این، امیدوار بودم که این لقمه،کشنده نباشد. بشر هنوز از جای خود بلند نشده بود که رنگش مانند عبای سیاهی شد. او یک سال بیمار بود و نمی‌توانست حرکت کند و بعد هم به همین علت، درگذشت.

رسول خدا(ص) زینب را فراخواند و پرسید: شانه و بازوی گوسفند را مسموم کرده بودی؟

گفت: چه کسی به تو خبر داد؟ فرمود: خود گوشت. گفت: آری.

پیامبر(ص) فرمود: چه چیزی تو را به این کار وا داشت؟

گفت: پدر، برادر و همسرم را کشتی و بر قوم من رساندی ... .[1]
ادامه مطلب ...

پیام آیت الله مکارم به مردم انقلابی مصر

پیام آیت الله مکارم به مردم انقلابی مصر

 

 

آیت الله مکارم شیرازی در پیامی به مردم غیور مصر از حرکت انقلابی آنها حمایت کرد .

 

به گزارش واحد مرکزی خبر ، این مرجع تقلید شیعه در پیام خود ، قیام دلیرانه و پرشور مردم مصر ضد دیکتاتوری وابسته به غرب و همسو بـا اسرائیل را نشانه نبوغ اجتماعی ، سیاسی و مـذهبی آنهـا عنوان و تاکید کرده است: به یقین دوران سیاه دیکتاتوری پایان یافته و راهی برای بازگشت دیکتاتورها باقی نمانده است .

آیت الله مکارم شیرازی بـا اشاره به تجربه انقلاب اسلامی ایران در مبارزه با طاغوت ، عـامل پیشرفت سریع و غلبه بـر موانع را نخست در حفظ وحدت صفوف مردم توام با استقامت و سپس انتخاب رهبر واحـد دانسته و افـزوده است : دشمن برای حفظ منافع خود بیش از هر چیز تمام امیدش به ایجاد اختلاف در میان انقلابیون است .

آیت الله مکارم شیرازی دربخش دیگری از پیام خود از علمای الازهر خواسته است با ملت غیور و انقلابی مصر همگامی بیشتر و پررنگ تری داشته باشند .

این مرجع تقلید شیعه ، عـدالت ، آزادی هـای معقـول ، ریشه کنی فقر و دخالت نکردن اجانب و بیگانگان در تعیین سرنوشت مسلمین را خواسته مردم مصر برشمرده و پیروزی قاطع و سریع آنهـا را از درگـاه خـداوند متعال خواستار شده است .