ب مثل بسیجی

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی

ب مثل بسیجی

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی

برخی نمایندگان با هزینه چند میلیارد پول قصد تداوم نمایندگی دارند

محمدیان در نشست سالانه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:
برخی نمایندگان با هزینه چند میلیارد پول قصد تداوم نمایندگی دارند.

 

بعضی از نمایندگان مجلس در حال نزدیک شدن به کانون‌های قدرت و ثروت هستند و ما باید هوشیار باشیم؛  

نماینده‌ای که با چند میلیارد می‌خواهد وارد مجلس شود، چگونه می‌تواند پاسخ دهد. افرادی که از اموال عمومی و بیت المال استفاده می‌کنند نباید وارد مجلس شوند. 

خبرگزاری فارس: برخی نمایندگان با هزینه چند میلیارد پول قصد تداوم نمایندگی دارند

 

 

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، افتتاحیه دوازدهمین نشست سالیانه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور با حضور و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت‌الاسلام محمدمهدی دستغیب تولیت آستان حرم احمد بن موسی (شاهچراغ) و حجت‌الاسلام دژکام نماینده ولی فقیه در شهر جهرم برگزار شد.
 

 
حجت‌‌الاسلام والمسلمین محمدیان در ابتدای این نشست با سپاس از خداوند متعال در خصوص دوازده سال تلاش خالصانه انجمن‌های اسلامی در مسیر عبودیت، انجام وظیفه انقلابی و پرچمداری این مجموعه برای دفاع از دستآوردهای انقلاب گفت: خدا را شاکریم که دوازدهمین اجلاس سالیانه انجمن‌های اسلامی مستقل را شاهدیم؛ دوازده سال تلاش خالصانه برای حرکت در مسیر عبودیت و انجام وظیفه انقلابی و حفظ میراث امام راحل و شهیدان؛ دوازده سال است که این مجموعه پرچم پر افتخاری را برای دفاع از دستآوردهای انقلاب بر دوش کشیده و امروز نسل چهارم و پنجم مسئولیت برگزاری این نشست را برعهده گرفتند.
 
وی همچنین در ابتدای جلسه خطاب به اعضای اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل گفت: بنده سلام گرم رهبر معظم انقلاب را به شما عرض می‌کنم و ایشان برای شما دعای خیر می‌کنند.
 
محمدیان در ادامه با بیان حدیثی از امام رضا علیه السلام که همه مجموعه های دانشجویی باید آن را محور کارهای خود قرار دهند، اظهار داشت: حدیثی که نقل می‌کنم مقداری تلخ است ولی مانند داروی تلخ باید آن را چشید چرا که شیرینی بعد آن جای تلخی را می گیرد و آن اینکه امام رضا علیه السلام از جد بزرگوارشان امام سجاد علیه السلام نقل می کنند که حضرت فرمود "وقتی با یک شخص ظاهر الصلاح روبرو شدید و در چهره او نشانه‌هایی از پارسایی را دیدید فریب وی را نخورید. هنوز مقدمات دیگری وجود دارد که شما پی به صلاحیت او ببرید."
 
وی ادامه داد: این حدیث مربوط به ارتباطات اجتماعی نیست و باید در روابط اجتماعی حسن ظن داشت اما در ارتباطاتی که مربوط به کارهای تشکیلاتی است مقداری باید سنجیده عمل کنید تا گول این افراد را نخورید؛ حدیث اشاره می کند که بعضی از این افراد به خاطر ضعفی که در شخصیت دارند و عرضه گناه کردن را ندارند برای خود ظاهر دینی درست می کنند تا با این کار ضعف خودشان را بپوشانند و مردم هم فریب ظاهر آنها را بخورند.
 
رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در بیان راهکاری برای تشخیص این افراد گفت: نشانه این افراد این است که وقتی زمینه گناه کردن برای این افراد فراهم شوند گوی سبقت را از دیگران می ربایند.
 
محمدیان در ادامه حدیث با اشاره به اینکه اگر این افراد را امتحان کردید و دیدید در زمینه مسائل مالی مطمئن هستند و هیچ گونه فسادی نداشتند، تأکید کرد: چون مردم دارای یک شهوت نیستند باید در زمینه های دیگر فرد را امتحان کرد؛ ممکن است فردی در مسائل اقتصادی دست پاک باشد ولی در دیگر زمینه ها مشکل داشته باشد؛ امام زین العابدین می فرمایند "اگر فرد در مسائل اقتصادی مشکلی نداشت باید فرد را در مسائل جنسی ارزیابی کنید. اگر فرد پاک دست و پاک دامن بود باز هم حضرت می فرمایند باید صبر کرد و وی را اهل صلاح ندانست."
 
وی ادامه داد: حضرت می فرمایند؛ "سومین محوری که باید از روی آن فرد را ارزیابی کنید عقل وی و قدرت تحلیل او است؛ باید دید که عقل وی بر هوای او غلبه دارد یا برعکس. اگر در این سه حوزه یعنی مالی و جنسی و فکری درست بود باید سراغ ملاک آخر رفت که مهمترین ملاک است و آن حب ریاست است.
 
رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در پایان اولین بخش از سخنان خود تصریح کرد: باید مراقب بود که افرادی که مسئولیت می پذیرند افرادی باشند که در هر چهار حوزه یعنی مالی، جنسی، فکری و حب ریاست پاک باشد در غیر این صورت با انتخاب او شما هم در هر تصمیم اشتباهی که می گیرد شریک خواهید بود.
 
محمدیان با اشاره به شعار دوازدهمین نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل افزود: این عنوان از بیانات مقام معظم رهبری با کارگزاران انتخاب شده است. پیشنهاد من این است که در این مجموعه کمیته و اتاق فکری داشته باشیم تا بیانات معظم له را به سرعت و خوب تجزیه و تحلیل کند و راهبردهایی که باید مورد توجه قرار گیرد را تبیین کند تا بیانات ایشان زمین نماند و وظایفی که بر گردن دانشجویان است به سرعت عملیاتی شود؛ بنده شخصا از افرادی که این عنوان را انتخاب کرده اند تشکر می کنم.
 
وی در بخش دوم سخنان خود با تبیین شعار "نقد واقع بینانه گامی به پیش در تحقق عدالت سیاسی" و بیان نکاتی در مورد نقد واقع بینانه گفت: به عنوان اولین نکته باید گفت نقد غیر از عیب جویی است؛ عیب جویی همیشه برای تخریب است ولی نقد برای تکمیل؛ عیب جویی برای تضعیف است ولی نقد برای تقویت؛ عیب جویی برای تحقیر است ولی نقد برای تکریم؛ ما باید به گونه ای نقد کنیم که باعث رشد فرد یا یک مجموعه شود.
 
رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: آن گونه که اهل بیت به ما یاد داده اند و در فرهنگ ما نیز آمده است نقد مانند آینه است؛ "المومن مرآة المومن" این آینه نه مقعر است و نه محدب که کاربرد آن بزرگ نمایی و یا کوچک کردن باشد؛ آینه ای است تخت که آنچه را که در مقابلش است بی کم و کاست نشان می دهد.
 
وی با بیان اینکه در فرهنگ ما نقد به مثابه هدیه دادن است، گفت: امام صادق علیه السلام می فرمایند "احب الی من اهدی الی عیوبی" محبوب ترین دوستان من کسانی هستند که عیب‌های مرا به من هدیه می‌دهند.
 
محمدیان تاکید کرد: نقد واقع بینانه هنگامی صورت می‌گیرد که خودمان را هم بتوانیم نقد کنیم؛ بعضی افراد همیشه برای دیگران نقد دارند ولی هنگام نقد خود سکوت می کنند؛ باید اول خود و مجموعه خود را نقد کنیم؛ باید ابتدا نقاط قوت و ضعف را در نظر گرفت بعد به جمع بندی رسید؛ اگر جرات و جسارت داشتیم و خودمان را نقد کردیم می توانیم نقدی واقع بینانه برای دیگران داشته باشیم.
 
محمدیان با بیان اینکه واقع بینی در حقیقت دیدن نقاط قوت و ضعف در کنار هم است افزود: وقتی شما در دانشگاه چند درس را امتحان می دهید زمانی که به شما کارنامه می دهند، معدل شما نشان دهنده عملکرد شما است؛ در ارزیابی کلی از شما، نمی آیند درس به درس وضعیت شما را بررسی کنند بلکه نمرات خوب و بد شما را یک جا در نظر می گیرند.
 
یکی از محورهای سخنان محمدیان در نشست سالانه انجمن های مستقل بیان تفاوت بین نقد شخص و نقد عملکرد وی بود.
 
وی در همین باره ادامه داد: اگر افرادی انحراف فکری داشتند یا به جریان‌های انحرافی وابسته بودند دیگر به سراغ عملکرد اینها نمی‌رویم؛ چرا که ابتدا باید دید خود افراد در راه هستند یا نه؛ مسیر درست را انتخاب کرده‌اند و در آن حضور دارند یا نه؛ اگر به خود فرد اطمینان پیدا کردیم در مرحله بعد سراغ عملکرد او می‌رویم.
 
رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها افزود: کسی که به جریان سلطه و باطل وابسته است همیشه باید مورد سوء ظن واقع شود حتی اگر عملکرد خوبی داشته باشد؛ ما باید در ابتدای امر خود فرد را ارزیابی کنیم و نباید در ابتدا مهر باطل را بدون هیچ گونه بررسی به فرد زد.
 
وی گفت: اگر کسی در این مورد بگوید امیرالمومنین فرموده‌اند "انظر الی ما قال و لا تنظر الی من قال" ما در جواب می‌گوییم این سخن در جایی است که بحث علمی در میان باشد نه بحث های سیاسی و اجتماعی؛ اگر استادی ریاضی یا فیزیک درس داد ما به اعتقادات او توجهی نمی کنیم و باید علم را از هر کس حتی کافر فرا بگیریم؛ اما در بحث های سیاسی و اجتماعی اعتقادات فرد اهمیت دارد؛ همین امیرالمونینی که این سخن از ایشان روایت شده در جریان خوارج و جمله "لا حکم الا لله" می فرمایند: حرف، حرف حقی است اما گویندگان آن اراده ای باطل در سر دارند؛ اگر به سخن فقط توجه کنیم باید بگوییم که عمر سعد هم در روز عاشورا خطاب به لشگریان خود گفت: ای لشگریان خدا! بر مرکب های خود سوار شوید. بشارت باد شما را به بهشت الهی.
 
توجه به شرایط دوستان و دشمنان از دیگر نکات محمدیان بود، وی در این باره گفت: وقتی ما عملی را انجام می دهیم یک عده دوستان ما هستند و نسبت به آن واکنش نشان می دهند و یک عده هم دشمنان ما هستند که در قبال حرکت ما، عکس العملی نشان می دهند؛ نقد ما باید به گونه ای باشد که باعث خوشحالی دشمنان و ناراحتی دوستان نشود؛ نباید طوری نقد کنیم که دشمنان ما همان شب در رسانه های خودشان به آن بپردازند و خوشحال شوند.
 
محمدیان گفت: یکی از نکات مهم، رعایت اولویت ها در نقد کردن است، هنر یک مجموعه ای مثل شما این است که این اولویت ها و اصل و فرع ها را تشخیص دهید و به مشکلاتی بپردازید که ریشه در بسیاری از مشکلات ما دارد؛ وقتی بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران نظام را مرور می کردم به این نتیجهکه  رسیدم بیشترین نقاط ضعفی که ایشان به آن اشاره می کنند دنیاگرایی، تجمل گرایی و غرق شدن در مسائل دنیایی به خصوص از جانب مسئولین است.
 
وی در همین زمینه افزود: بیشترین نکته‌ای که حضرت امیر در نهج‌البلاغه به آن اشاره کردند همین بحث دنیا گرایی و آلوده شدن به انواع رانت‌ها است؛ باید اخلاق مدار بود، بسیاری از مشکلات ما بخار بی‌تقوایی و اهمیت ندادن به بحث اخلاق است.
 
محمدیان با اشاره به اینکه در نقد‌ها نباید یک طرفه به قضاوت رفت، تأکید کرد: اگر قصد نقد جریانی را داشتیم باید به طرف مقابل هم اجازه دهیم مشکلات و توجیهات خود را مطرح کند؛ باید نقد های ما ابتدا خصوصی باشد؛ نباید همان اول نقد را رسانه ای کرد،؛ اگر نقد ما در فرد اثر نکرد به مافوق او برسد؛ در صورت اثر نکردن بیاییم و آن را رسانه ای کنیم و اگر در جایی نقد ما اشتباه بود آن را بگوییم؛ اگر آمدیم و اشتباه خود را توجیه کردیم اشتباهات ما بیشتر خواهد شد. انصاف از دیگر نکاتی است که باید در نقد مورد توجه قرار گیرد.
 
محمدیان گفت: قرآن می فرماید: "لا یجر منکم شنئان قوم ان لا تعدلوا اعدلوا هو اقرب للتقوی" اگر با کسی بد هستید این باعث نشود که از مرز عدالت خارج شوید؛ زمانی که فرد مورد انتقاد رفیق شما بود شما در حق او منصف هستید؛ باید زمانی انصاف را به کار ببریم که فرد مورد انتقاد هیچ نسبتی با ما نداشته باشد.
 
نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در بخش پایانی سخنان خود با تشریح فضای سیاسی کشور و هم چنین نزدیک شدن به انتخابات مجلس افزود: همیشه انتخابات فرصتی طلایی است و همواره در کنار این فرصت‌های طلایی تهدیدهایی برای ما وجود داشته است؛ در هر دوره از انتخابات با مشارکت گسترده مردم، مردم سالاری دینی را به دنیا اثبات کردیم؛ فرصت انتخابات نردبانی است برای بالا بردن بینش سیاسی مردم و شما به عنوان قشر فرهیخته وظیفه دارید بینش سیاسی مردم را بالا ببرید.
 
وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: شأن جریانات دانشجویی بالاتر از آن است که از یک فرد یا یک جریان سیاسی حمایت کند؛ شما باید تولید کننده یک اندیشه باشید؛ شآن مجموعه‌های دانشجویی روشنگری و جهت‌دهی در مسیری است که حضرت امام و مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند؛ در همین زمینه خط قرمز ما با افرادی است که با اصل نظام زاویه دارند.
 
"امروز افرادی در فضای سیاسی کشور حضور دارند که نظام را متهم به تقلب در انتخابات کرده و مخل امنیت کشور شدند، آنها باید بیایند و توبه کنند و بگویند که ما اشتباه کردیم که به نظام اتهام تقلب زدیم."
 
محمدیان در پایان تأکید کرد: بعضی از نمایندگان مجلس در حال نزدیک شدن به کانون‌های قدرت و ثروت هستند و ما باید هوشیار باشیم؛ نماینده‌ای که با چند میلیارد می‌خواهد وارد مجلس شود، چگونه می‌تواند پاسخ دهد. افرادی که از اموال عمومی و بیت المال استفاده می‌کنند نباید وارد مجلس شوند چرا که این افراد شایستگی ورود به مجلس را ندارند؛ ما امیدواریم شاهد مجلسی باشیم که افراد متعهد و متدین و دلسوز مردم در آن حضور داشته باشند.
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد