ب مثل بسیجی

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی

ب مثل بسیجی

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی

نامه سرگشاده 6 تشکل دانشجویی اصفهان به رئیس دستگاه قضاء/

 

با کدام منطق،‌مهدی هاشمی با 13 عنوان اتهامی به قید وثیقه آزاد شده است؟/   
 نگرانی مردم و تشکل‌های دانشجویی از تبعیض در پرونده هاشمی 
 

تعدادی از تشکل های دانشجویی اصفهان با انتشار نامه سرگشاده‌ای به آزادی مهدی هاشمی رفسنجانی واکنش نشان دادند و اعتراض خود را در قالب یک نامه سرگشاده به ریاست قوه قضائیه بیان نمودند.

 
 این تشکل‌های دانشجویی با اشاره به موارد اتهامی  13 گانه مهدی هاشمی، این سوال مهم را مطرح کرده‌اند که چگونه است که تنها چند روز پس از تمدید قرار بازداشت موقت وی توسط بازپرس پرونده، به یکباره مهدی هاشمی با تودیع وثیقه 10 میلیاردی آزاد شده است؟

 این دانشجویان در نامه خود به حضور سه ساله مهدی هاشمی در خارج از کشور نیز اشاره کرده و این سوال را مطرح کرده‌اند که « چرا و بر مبنای کدام مصلحت، فردی که قرار بازداشت وی صادر شده و با آسایش تمام در خارج از کشور به فعالیت پرداخته است، پس از تاخیری طولانی در اجرای حکم بازداشت، دوباره آزاد می شود، حال آنکه مدارک موجود، نقش او را در فتنه افروزی های سال 88 به روشنی بیان می دارد؟»
 
متن کامل این بیانیه را می‌خوانید:


 
 
 
بسم الله الرحمن الرّحیم
ریاست محترم قوه قضائیه، آیت الله آملی لاریجانی
سلام علیکم؛
 
بر مبنای فرمایشات امام خامنه ای (حفظه الله تعالی)  مطالبه، خواستن و مدعا داشتن در زمینه های گوناگون در میان نسل جوان دانشجو هدفی جدی و اساسی است و بر این مبنا مسئولین نظام نیز وظیفه دارند به صورت شفاف پاسخگوی نسل جوان باشند.
 
مطلع شدیم که "آقای مهدی هاشمی رفسنجانی" در عین حالی که دارای چندین مورد اتهام می‌باشند با قرار وثیقه ای سنگین آزاد شده است. از آن جا که از وظایف اصلی قوه قضائیه در نظام مقدس جمهوری اسلامی عملکرد عادلانه و به دور از تبعیض می باشد، با توجه به شرایط فعلی سؤالاتی جدی در افکار عمومی ایجاد می شود که می تواند، خدای ناکرده، باعث ایجاد بی‌اعتمادی نسبت به عدالت محوری  در کشور گردد.
 
سؤال اینجاست که چگونه فردی که موارد اتهامی وی از ده مورد تجاوز می کند و مواردی حیاتی و جدی چون اخلال در نظام اقتصادی، جاسوسی، فعالیت تبلیغی علیه نظام اسلامی و... در لیست بلند بالای اتهامات وی قرار دارد می تواند با قرار وثیقه ای 10 میلیاردی، چونان فردی که در حق وی ظلم شده است، با مظلوم نمایی تمام از بازداشت رهایی یابد؟
 
اگر چه به استناد قانونی در اصل این امر قبل از صدور کیفر خواست منعی وجود ندارد اما نکته مهم آن است که چگونه چند روز بعد از تمدید دو ماهه بازداشت آقای هاشمی، تصمیم به آزادی موقت و مشروط ایشان گرفته می شود، حال آنکه در عمل نیز زمان پایان این آزادی مشروط و زمان صدور کیفر خواست مشخص نیست؟
 
یکی از سوالات اساسی ذهن دانشجویان و بسیاری از مردم این است که چرا و بر مبنای کدام مصلحت، فردی که قرار بازداشت وی صادر شده و با آسایش تمام در خارج از کشور به فعالیت پرداخته است، پس از تاخیری طولانی در اجرای حکم بازداشت، دوباره آزاد می شود، حال آنکه مدارک موجود، نقش او را در فتنه افروزی های سال 88 به روشنی بیان می دارد؟
 
آیا آزادی فردی با این سابقه و با این موارد اتهامی در شرایط حساس کنونی، مقدمات تنش زایی و التهاب آفرینی در فضای کشور و نیز محو شدن برخی شواهد، مدارک و اسناد مربوط به ایشان را فراهم نمی‌آورد؟!
 
امید است که دستگاه قضایی کشور، طبق وظیفه ذاتی و قانونی این قوه با قاطعیت تمام به گونه ای با این موضوع برخورد نماید که برای همگان ثابت شود که همه افراد جامعه، فارغ از آقازاده بودن یا نبودن، حقیقتاً در برابر قانون یکسانند و فشارهای سیاسی مانع از گسترش عدالت در سطح جامعه نخواهد شد.
ریاست محترم دستگاه قضا!
 
دانشجویان به عنوان چشم های بصیر و افسران جوان جنگ نرم ضمن تاکید بر اهمیت حفظ وحدت، تقویت همدلی و همکاری میان مسئولین نظام، با آگاهی از وظایف و تکالیف اصلی مان و با توجه به اینکه در دهه فعلی یکی از لوازم پیشرفت بحث عدالت است به صورت کاملاٌ منصفانه منتظر حسن عملکرد حضرت عالی و دستگاه قضا هستند. باشد که اجرای عادلانه و به دور از تبعیض احکام و قوانین باعث روسفیدی بیش از پیش و رستگاری نیروهای مخلص نظام اسلامی ایران گردد. انشاالله...
و السلام علی من التبع الهدی
 
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد نجف آباد
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاههای اصفهان و علوم پزشکی اصفهان
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد خوراسگان 
 
 
منبع: رجانیوز
نظرات 3 + ارسال نظر
ایمان سه‌شنبه 5 دی‌ماه سال 1391 ساعت 08:54 ب.ظ http://www.torkaman.blogsky.com

سلام داداش خیلی از این که به ما سر زدی خوشحال شدم . خدا ان شا الله مدیون خدا شهدا ما رو قرار نده . التماس دعا دارم . یا مهدی

تلنگر دوشنبه 11 دی‌ماه سال 1391 ساعت 08:45 ق.ظ http://talangor86.blogsky.com

سلام
هنوز با اجرای کامل عدالت فاصله زیادی داریم.
خداکند در پیشگاه صاحی الزمان شرمنده نباشیم!

نازنین وطن سه‌شنبه 19 دی‌ماه سال 1391 ساعت 08:32 ب.ظ http://nazaninvatan.blogsky.com

تبعیض در مورد آقازاده ها باعث بدبینی مردم و جوانان به سیستم قضایی کشور می شود.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد