ب مثل بسیجی

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی

ب مثل بسیجی

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی

نخستین ملاقات مقامات عالیرتبه ایران و مصر در 30 سال گذشته

 

نخستین ملاقات مقامات عالیرتبه ایران و مصر در 30 سال گذشته

حداد عادل: حضورم در مصر تاییدی بر بهبود روابط دو کشور است

خبرگزاری فارس: نخستین دیدار مقامات عالیرتبه ایران و مصر با دیدار رئیس جمهوری مصر و رئیس مجلس شورای اسلامی ایران انجام شد.

 

 

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، حسنی مبارک و غلامعلی حداد عادل امروز چهارشنبه در قاهره با هم دیدار و گفت‌وگو کردند تا نخستین ملاقات میان مقامات عالیرتبه دو کشور در 30 سال گذشته رقم بخورد.
بنا بر این گزارش، حداد عادل نشست خود با مبارک را بسیار خوب توصیف کرد و به رئیس جمهوری مصر گفت که با هرگونه فشار واشنگتن به منظور توقف از سرگیری روابط دیپلماتیک دو کشور مخالف است.
عادل که در جمع خبرنگاران و پس از دیدار با مبارک سخن می‌گفت، تاکید کرد: «این واقعیت که من اینجا حضور دارم تایید و اثباتی بر بهبود روابط میان جمهوری اسلامی ایران و مصر است.»
وی ادامه داد: «ممکن است برخی اینگونه تصور کنند آمریکا برای توقف از سرگیری رابطه ایران و مصر اعمال فشار می‌کند اما آقای مبارک گفته هیچگونه فشاری از سوی آمریکا را قبول نمی‌کند و موضعگیری وی بر اساس منافع مصر است.»
منوچهر متکی، وزیر امور خارجه کشورمان روز دوشنبه گفته بود که تهران در آستانه از سرگیری روابط دیپلماتیک با قاهره است اما منتظر علامت مصر است
.

 

نظرات 1 + ارسال نظر
علی چهارشنبه 10 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 04:55 ب.ظ

با توجه به قطع کلیه روابط ایران با مصر در زمان حضرت امام و به علت امضای قرارداد اسلو(؟) با رژیم صهیونیستی اکنون چه تغییری در آن مناسبات به وجود آمده که باید روابط را ازسرگیریم؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد