ب مثل بسیجی

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی

ب مثل بسیجی

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی

امام صادق (ع) و روش برخورد با شبهات

امام صادق (ع) و روش برخورد با شبهات 

استاد طاهرزاده

در برخورد با مخالفان فرهنگی، دو چیز بسیار کارساز است. یکی «محتوا» و دیگری «روش». باید روشن شود از نظر معرفتی سخنی که شیعه می‌گوید ناظر بر افق‌هایی بلنداز حقیقت است. و نیز باید برای ارائه‌ی معارف شیعه از روشی خاص که متناسب آن معارف باشد، استفاده کرد. در این‌جا ما روش امام معصوم را تا حدّی متذکر می‌شویم. راوی می‌گوید که مفضل ـ یار مشهور امام صادق(علیه‌السلام) ـ در مکه بود، دید که یکی آن‌جا نشسته و عده‌ای هم دورش را گرفته‌اند. متوجه شد إبن‌أبی‌العوجاء است و دارد سخنان کفرآمیز می‌گوید و عملاً خدا و پیامبر را زیر سؤال می‌برد و شبهه‌پراکنی می‌کند. جناب مفضّل به غیرت دینی‌اش برخورد و شروع کرد به اعتراض، پیش خود گفت: ای وای ! چیزهایی که این می‌گوید، اگر به گوش مردم برسد، همه بی‌دین می‌شوند. فریاد زد: «یا عَدُوَّالله! اَلْحَدْتَ فی دینِ اللهِ». ای دشمن خدا! در دین خدا الحاد کردی. «وَ أنْکَرْتَ الْبارِیَ جَلَّ قُدْسُهُ» منکرِ حضرتِ حقی. خودش می‌گوید نتوانستم غضب خود را کنترل کنم. إبن‌أبی‌العوجاء گفت که چه خبر است؟! «ای مرد! اگر تو اهل کلامی، بیا بنشین بحث‌کنیم، و اگر از اصحاب جعفربن‌محمد هستی او با ما به این نحو مخاطبه ‌نمی‌کند. گفت: جعفر بن محمد، از ما بیشتر از آنچه تو شنیدی، از این کلمات شنیده و هیچ فحشی هم به ما نداده». 

 

ادامه مطلب ...

ختم صلوات آیت‌الله بهجت برای سلامتی رهبر انقلاب در آخرین روزها

ختم صلوات آیت‌الله بهجت برای سلامتی رهبر انقلاب در آخرین روزها 

 

 

یکی از فرزندان حضرت آیت الله محمد تقی بهجت، چندی پیش در گفت‌وگو با یکی از مقامات به بیان برخی از حالات آخرین روزها و ساعات عمر این مرجع وارسته و عارف پرهیزگار پرداخت.

به گزارش رجانیوز، فرزند آیت الله بهجت با اشاره به همزمانی روزهای پایانی عمر پدر بزرگوار خود با سفر رهبر انقلاب به استان کردستان، در بیان حالت روحی ایشان، به حساسیت این مرجع تقلید نسبت به سلامتی رهبری اشاره کرد.

ایشان در ادامه افزوده است، این موضوع سبب شدتا معظم له برای سلامتی رهبر انقلاب چندین ختم ویژه صلوات و ذکر را گرفتند و مداومت بر این ختم ها که برای سلامتی رهبر انقلاب بوده است تا آخرین ساعات عمر حضرت آیت الله بهجت ادامه داشته است.

پیش از این نیز بارها اخبار مختلف و متفاوتی از ابراز علاقه این مرجع عارف نسبت به ولی امر مسلمین جهان در جمع خواص و نزدیکان معظم له مطرح بوده است، چنانکه برخی از پیش بینی رهبری آیت الله خامنه ای سال ها پیش از رهبری ایشان توسط این مرجع بزرگ فقید خبر داده اند.

حسینیان:شایعات پیرامون سلامتی رهبری توطئه دشمنان است.

حجت الاسلام حسینیان در گفتگو با فارس:
شایعات اخیر علیه سلامت رهبری ترفند شکست خوردگان برای ناکام جلوه دادن جریان پیروز است 

رئیس‌فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس با اشاره شایعه‌پراکنی علیه سلامت رهبر معظم انقلاب گفت: افراد و جریاناتی که خود را شکست‌خورده می‌دانند به هر بهانه‌ای می‌خواهند، مساله‌ای را به پا کرده و جریاناتی که نسبت به آنان پیروز شده‌اند را ناکام جلوه دهند.

ادامه مطلب ...

آسیب شناسی «نفاق و منافق از منظر قرآن کریم»

آسیب شناسی «نفاق و منافق از منظر قرآن کریم»

 

بحث آسیب شناسی نفاق فراتر از مباحث سیاسی است که تحلیل آن چون کلیدی، راهگشای بسیاری از مباحث است.
چطور می شود انسان هایی با سابقه ی بسیار درخشان، که برای تحقق یک سری اصول و مبانی حتی با فداکاری های جانی و مالی قابل تقدیر، برای محقق شدن شعار هایی آرمانی و ارزشی تلاش کنند اما به تدریج چنان تغییر ماهیت داده که در جهت عکس آن آرمان ها هم سخن می گویند و هم عمل می کنند؟ در تاریخ اسلام، بسیارند کسانی که در سطح معنوی به درجات خیلی بالایی رسیدند، کراماتی پیدا کردند، به بخشی از مفاهیم الهی واقف شدند اما پس از مدتی چنان دنیا زده شدند که از آن مقامات سقوط کردند؛ افرادی چون «بلعم باعور» که قرآن تعبیر «اخلد الی الارض» را در مورد او بکار می برد.
ادامه مطلب ...

وقتش رسیده جاسبی برود.

نماینده رهبری در دانشگاه‌ها: وقتش رسیده جاسبی برود.  

 

 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان با اشاره به اتمام مهلت اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد گفت: فکر می‌کنیم آقای جاسبی به اندازه بسیار کافی در دانشگاه آزاد خدمت کرده و الان زمان آن رسیده که وی جای خود را به یک فرد تازه نفس بدهد. 

 

ادامه مطلب ...

شعری از مقام معظم رهبری با عنوان مناجات ناشنوایان

شعری از مقام معظم رهبری با عنوان مناجات ناشنوایان 


 شعری از مقام معظم رهبری با عنوان مناجات ناشنوایان، امروز برای اولین بار توسط فقیه، رئیس سازمان بهزیستی در مراسم روز جهانی ناشنوایان قرائت شد.
 

ما خیل بندگانیم ما را تو می‌شناسی
هر چند بی‌زبانیم، ما را تو می‌شناسی

ویرانه‌ئیم و در دل گنجی ز راز داریم
با آنکه بی‌نشانیم، ما را تو می‌شناسی

با هر کسی نگوئیم راز خموشی خویش
بیگانه با کسانیم ما را تو می‌شناسی

آئینه‌ایم و هر چند لب بسته‌ایم از خلق
بس رازها که دانیم ما را تو می‌شناسی

از قیل و قال بستند، گوش و زبان ما را
فارغ از این و آنیم ما را تو می‌شناسی

از ظن خویش هر کس، از ما فسانه‌ها گفت
چون نای بی‌زبانیم ما را تو می‌شناسی

در ما صفای طفلی، نفسرد از هیاهو
گلزار بی‌خزانیم ما را تو می‌شناسی

آئینه‌سان برابر گوئیم هر چه گوئیم
یکرو و یک زبانیم ما را تو می‌شناسی

خطّ نگه نویسد حال درون ما را
در چشم خود نهانیم ما را تو می‌شناسی

لب بسته چون حکیمان، سر خوش چو کودکانیم
هم پیر و هم جوانیم ما را تو می‌شناسی

با دُرد و صاف گیتی، گه سرخوش است گه غم
ما دُرد غم کشانیم ما را تو می‌شناسی

از وادی خموشی راهی به نیکروزی است
ما روز به، از آنیم ما را تو می‌شناسی

کس راز غیر، از ما نشنید بس «امینیم»
بهر کسان امانیم ما را تو می‌شناسی

مشروح گفتگوی احمدی نژاد با شبکه العالم

  

 مشروح گفتگوی احمدی نژاد با شبکه العالم

  

                                    

"محمود احمدی نژاد " در بازگشت از نیویورک در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه تلویزیونی "العالم " که در داخل هواپیما صورت گرفت؛ درباره مهمترین دستاورد سفر خود به سازمان ملل اظهار داشت: ما در چهار سال گذشته تلاش کردیم، بگوییم که جهان با وضع فعلی نمی‌تواند ادامه بدهد و مشکلات فراوانی وجود دارد که نیاز به تغییر و تحول اساسی است.

ادامه مطلب ...

تناقض گویی رسانه های غربی درباره تاسیسات غنی سازی جدید ایران

 تناقض گویی رسانه های غربی درباره تاسیسات غنی سازی جدید ایران

 

رسانه های غربی در یک تناقض آشکار در عین حال که سعی کردند از اعلام خبر ساخت یک تاسیسات جدید غنی سازی به عنوان «پنهان کاری» یاد کنند، ادعا کردند که غرب از وجود این تاسیسات اطلاع داشته است.
«شلمو گانور» از کارشناسان سیاسی رژیم صهیونیستی در سخنانی درباره تاسیسات جدید ایران ادعا کرد: براساس اطلاعاتی که رژیم صهیونیستی دراختیار دارد مرکز هسته ای جدید ایران برای ساخت بمب اتمی کاربرد دارد و نمی توان از آن برای تولیدی برق آن گونه که ایران می گوید استفاده کرد.

ادامه مطلب ...