ب مثل بسیجی

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی

ب مثل بسیجی

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی

مشروح گفتگوی احمدی نژاد با شبکه العالم

  

 مشروح گفتگوی احمدی نژاد با شبکه العالم

  

                                    

"محمود احمدی نژاد " در بازگشت از نیویورک در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه تلویزیونی "العالم " که در داخل هواپیما صورت گرفت؛ درباره مهمترین دستاورد سفر خود به سازمان ملل اظهار داشت: ما در چهار سال گذشته تلاش کردیم، بگوییم که جهان با وضع فعلی نمی‌تواند ادامه بدهد و مشکلات فراوانی وجود دارد که نیاز به تغییر و تحول اساسی است.

وی با بیان این که این تغییر و تحول باید بر پایه عدالت باشد، تصریح کرد: ساختارها، نوع تفکرات و مبنای ارتباطات موجود باید عوض شود که خوشبختانه این اتفاق افتاد.
احمدی نژاد با اشاره به این که لزوم تغییر شرایط موجود هم اکنون نهادینه شده است، گفت: ما در این سفر به دنبال این بودیم که بگوییم این تغییرات باید در کدام جهت باشد زیرا هر نوع تغییری لزوما مفید نیست.
رئیس جمهور تغییرات مورد نیاز جهان را بر مبنای خداپرستی، پاکی، عدالت، دوستی و نگاه درست به انسان و جهان دانست و تاکید کرد که مبنای ارتباطات ملت‌ها و کشورها نیز باید انسانی باشد.
احمدی نژاد گفت: هدف دوم ما در این سفر شکستن طراحی نظام سلطه بود، نظام سلطه تصور می‌کرد که می‌تواند با استفاده از شبکه‌های رسانه‌ای و برخی تحرکات سیاسی ملت ایران را ملت از هم گسیخته، ضعیف، منفعل و از نظر روحی عقب و ضعیف نشان بدهد.
وی افزود: اگر آنها موفق می‌شدند این تصویر را از ملت ایران در دنیا تثبیت کنند در آن صورت فشارها چند برابر می‌شد و پیگیری آرمان‌های انقلابی نیز با مشکلات جدی مواجه می‌گردید.
رئیس جمهور تصریح کرد که به فضل الهی آنها برخلاف میلشان دیدند که ملت ایران خیلی محکم‌تر، مصمم‌تر، جدی‌تر و مستحکم‌تر از همیشه است و خواهان این است که با انسجام خود اثرگذاری در جهان داشته باشد و تغییرات را در جهت اصول انسانی هدایت کند و در مقابل توطئه‌ها نیز محکم می‌ایستد.
وی گفت: آنها با تحرکات برخی عناصر خود در خیابان‌ها، طراحی‌هایی کرده بودند و در روز آخر نیز به خیال خودشان دست به تحرکاتی زدند که البته مشخص شد بین خودشان هم اختلاف هست و خودشان هم متفرق شدند که این هم از کوتاه فکری آنها است و خداوند متعال هم آن را خنثی کرد.
احمدی نژاد گفت: موضوع آخر مسأله هسته‌ای بود که آن نیز موجب آبروریزی بزرگ برپاکنندگان این غائله شد و معلوم شد که تمام قضاوت‌های آنها عجولانه، سطحی، بدون اطلاعات درست و مغرضانه است.
وی افزود: آنها هنوز از موضع استکباری بیرون نیامده‌اند و خودشان را شاه جهان می‌دانند و خیال می‌کنند که آنها باید بنشینند و به دنیا امر و نهی کنند و خودشان را جای آژانس، سازمان ملل و جای سایر ملت‌ها بگذارند.
احمدی نژاد با اشاره به تحت نظارت بودن تمام فعالیت‌های هسته‌ای ایران اظهار داشت: درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران در قم نیز هرچه قدر زمان بگذرد و وقتی ابعاد فعالیت ما در قم معلوم شود رسوایی آنها بیشتر خواهد شد و معلوم می‌شود که آنها خیلی درون تهی هستند و واقعا مبنا ندارند.
وی گفت: قدرت‌های استکباری خیال می‌کنند که اگر در سازمانی دور هم جمع شوند در این صورت تمام دنیا خبردار خواهند ایستاد که ببینند اینها چه می‌گویند تا اطاعت کنند در حالی که اینگونه نیست، اکنون دیگر دنیا فهمیده است که حرف‌هایی که اینها می‌زنند حرف‌های درستی نیست.
رئیس جمهوری با اشاره به اینکه در آمریکا هم یکپارچگی وجود ندارد و خیلی‌ها ایجاد تغییر را نمی‌خواهند، گفت: آنها دوست دارند شعار تغییر در حد یک مساله سطحی و فریبنده و در راستای اهداف خودشان باشد و نمی‌گذارند که اوباما کار خودش را انجام بدهد.
احمدی نژاد درباره ارزیابی خود از علمکرد اوباما تصریح کرد: ما هنوز از اوباما ارزیابی نداریم و فکر می‌کنیم باید از شعار تغییر استقبال شود و همه هم کمک کنند این اتفاق به خصوص در آمریکا و سیاست‌های دولتمردان آن بیافتد.
وی ادامه داد: در سخنرانی اوباما در سازمان ملل دو نکته اساسی مشهود بود، یکی اعتراف صریح به اشتباهات اساسی دولت‌های قبلی آمریکا که این مساله‌ای مهم بود و معلوم شد حرف‌هایی که ملت ایران طی 30 سال می‌زد درست است.
احمدی نژاد اظهار داشت: ما می گفتیم دولت‌های آمریکا یکجانبه‌گرا هستند، قانون را رعایت نمی‌کنند و همواره به دیگران بی‌احترامی کرده و اعتنایی به حقوق دیگران ندارند، می‌گفتیم آنها به زور درصدد تحمیل خودشان بوده و عدالت را دنبال نمی‌کنند علاوه بر این به فرهنگ ملت‌ها احترام نمی‌گذارند و فقط می خواهند با سلیقه خود عمل کنند و شاهد بودیم که اوباما به این مسایل اعتراف کرد.
رئیس جمهوری گفت: نکته دومی که ایشان تعهد داد این بود که از این به بعد درست و برپایه عدالت عمل نماید و رفتار گذشته را اصلاح کند.
احمدی نژاد افزود: اما ما فکر می‌کنیم که در آمریکا جریان‌های سلطه نمی‌خواهند که این اتفاق‌های مثبت روی دهد از این رو بستگی دارد که اوباما چه قدر مصمم باشد تا بتواند این مسایل را جلو ببرد.
وی درباره امکان ملاقات با اوباما نیز گفت: این که ملاقاتی اتفاق بیفتد منحصر به سازمان ملل نیست، اگر آنها واقعا همین حرف‌هایی را که زدند بپذیرند و در عمل نشان بدهند که می‌خواهند آن را اجرا بکنند هر زمانی و در هر مکانی می‌تواند ملاقات اتفاق بیافتد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد