ب مثل بسیجی

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی

ب مثل بسیجی

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی

روز عذرخواهى غرب نزدیک است

 

روز عذرخواهى غرب نزدیک است



«براى راه اندازى جنگ علیه ایران نیازى به بهانه هاى هسته اى نیست.»
این جمله را اخیراً زبیگنیو برژینسکى مشاور امنیت ملى دولت جیمى کارتر و از زبردست
 ترین استراتژیست هاى دستگاه حاکمیت آمریکا بر زبان رانده است.
شاید براى هر خواننده
 اى در وهله نخست این پرسش مطرح شود که چرا در شرایطى که جان بولتون «تندیس خشونت طلبى آمریکایى علیه ایران» سران کاخ سفید را به واسطه ناتوانى در تدارک اقدام نظامى علیه ایران ـ ولو محدود ـ با رکیک ترین جملات مورد شماتت قرار مى دهد؛ برژینسکى این پیر استراتژیست آمریکا سخن از حمله به ایران به میان مى آورد اما کمى تعمق فاش مى سازد که در این جمله برژینسکى واقعیتى تلخ براى هیأت حاکمه آمریکا و البته شیرین براى جمهورى اسلامى ایران نهفته است. واقعیتى که سعى شده به طرز ماهرانه اى در قالب چینش واژه هاى حساسیت برانگیز استتار شود.
پرواضح است که از حمله و جنگ علیه ایران در شرایط فعلى سخن گفتن، مغالطه
 اى آشکار و تحلیلى به دور از واقعیت است چرا که اگر چنین شرایط و موقعیتى نصیب دولت جنگ طلب بوش مى شد، احتمال درنگ در آن احتمالى قریب به صفر مى بود. پس ماجرا چیست
برژینسکى از بهانه
 هاى «دیگر» سخن مى گوید. کدام بهانه ها مگر تاکنون و طى چند سال گذشته آمریکا چه بهانه اى را براى تضعیف جمهورى اسلامى ایران در پیش نگرفت که اکنون به این نتیجه رسیده که باید بهانه هاى دیگرى را بیازماید آیا موضوع فعالیت هاى هسته اى ایران براى ترساندن دیگر کشورها با القاى کاربردهاى نظامى، براى ایالات متحده ثمربخش نبوده که اینک این استراتژیست کهنه کار از دیگر بهانه ها مى گوید و بهانه هسته اى را ناکارآمد تلقى مى کند آرى! واقعیت مستتر در این جمله برژینسکى همین است. تمرکز بر روى فعالیت هاى هسته اى ایران و القاى سیاست «ایران هراسى» دیگر کاربرد چندانى براى ساکنان کاخ سفید به همراه نخواهد داشت.
فهم دلیل این مهم نیز چندان دشوار نیست. بهانه
 گیرى هاى آمریکا در موضوع هسته اى ایران اکنون بر مبناى چیست آیا آژانس بین المللى انرژى اتمى که مرجع قانونى فعالیت هاى هسته اى دنیاست از انحراف و یا آلودگى فعالیت هاى هسته اى ایران خبر داده و یا اینکه ۱۶ نهاد اطلاعاتى ـ امنیتى آمریکا در گزارش خود اعلام کرده اند که ایران در حال پیگیرى برنامه هسته اى نظامى است آیا در شرایط کنونى دیپلماسى جمهورى اسلامى ایران براى اقناع جامعه جهانى در اثبات صلح آمیز بودن فعالیت هاى هسته اى اش کارگر افتاده یا تلاش آمریکا براى القاى هراس از این فعالیت ها سیر تحولات مربوطه جهانى به سود کدامیک از طرفین است آیا همه تلاش و تکاپوى آمریکا و هم پیاله هایش علیه جمهورى اسلامى ایران باعث شده که کشورمان طى دو سال اخیر کوچک ترین گامى به عقب بردارد و یا از کوچک ترین حق خود عدول کند شاید بهترین و کامل ترین پرسش این باشد: دولت بوش در دو سال اخیر به کدامیک از اهدافش علیه برنامه هسته اى ایران رسیده است که اکنون بخواهد در واپسین سال حاکمیتش نه تنها در مقابل میلیون ها آمریکایى بلکه در مقابل افکار عمومى مردم دنیا مدال افتخار آن را بر گردن بیاویزد
با در نظر گرفتن این واقعیات آشکار مى
 شود که زبیگنیو برژینسکى نه تنها بیراه نگفته که با ظرافت خاصى به «شکست اقدامات آمریکا در مقابل فعالیت هاى هسته اى ایران» اعتراف کرده است، چرا که این استراتژیست و تحلیلگر حاذق به خوبى مى داند آمریکا در شرایط کنونى براى حفظ ائتلاف شکننده ۱+۵ چه هزینه هاى هنگفتى را باید متحمل شود لذا به تصمیم گیران حاکمیت آمریکا توصیه مى کند که به دنبال گزینه هاى دیگرى علیه ایران باشند چرا که موضوع فعالیت هاى هسته اى ایران را باید تمام شده حساب کرد. موضوعى که رئیس جمهورى کشورمان همزمان با انتشار ششمین گزارش محمد البرادعى مدیرکل آژانس بین المللى انرژى اتمى در مورد فعالیت هاى هسته اى کشورمان با قاطعیت از آن سخن گفت و در اجتماع بى سابقه مردم در سالگشت ۲۲ بهمن بار دیگر آن را تکرار کرد. با اثبات کامل این موضوع که البته نیاز به گذشت مدت زمان زیادى ندارد، یک واقعیت تلخ اما براى تمامى جهانیان آشکار خواهد شد و آن وجه المصالحه قرار گرفتن حیثیت نهادهاى بین المللى در جهت مطامع و مقاصد چند کشور قدرت طلب است.
چرا شوراى امنیت که مى
 بایست ضامن دفاع از حقوق ملت ها باشد اکنون ابزار و اهرم فشار برخى کشورها براى قدرت طلبى است آمریکا و متحدانش اکنون باید پاسخگوى این رفتار خود به افکار عمومى میلیون ها انسانى باشند که با پروپاگاند بى رحمانه رسانه هاى اجیر شده، توجه آنها به سوى فعالیت هاى هسته اى ایران معطوف شد و اینک شاهد تناقضات و دروغ هاى صورت گرفته در این تبلیغات وسیع علیه ایران هستند. عذرخواهى این کشورها از ملت ایران و دیگر انسان هاى عدالت طلب و آزادیخواه، چشم پوشى از تداوم این مسیر عداوت و کینه توزى است. ملت ایران اما اکنون خرسندند از این که توانستند با یک انتخاب درست و حماسى موضوعى را که مى رفت تا دروازه اى براى تضعیف کشور تبدیل شود، به یک افتخار و دستاورد ملى تبدیل کنند؛ ایران هسته اى.

 

سیدعابدین نورالدینى

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد