ب مثل بسیجی

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی

ب مثل بسیجی

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی

اجماعی بزرگ و پوشالین علیه گفتمان حاصل از اراده مردم شکل گرفته

 

  

اجماعی بزرگ و پوشالین علیه گفتمان حاصل از اراده مردم شکل گرفته است.

 نمایندگان اتحادیه‌های بزرگ دانشجویی در این میزگرد خبری به تحلیل و بررسی آرایش فضای سیاسی کشور در آستانه انتخابات ریاست جمهوری دهم پرداختند. مشروح سخنان این فعالان دانشجویی به شرح زیر است: 


Image

*مسعودی: اجماعی بزرگ و پوشالین علیه گفتمان حاصل از اراده مردم شکل گرفته است

محمد محمدی مسعودی دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور با تاکید بر اینکه جنبش دانشجویی جایگاهی بالاتر ازاحزاب و جریانات سیاسی دارد، در خصوص فضای کلی انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: جنبش دانشجویی به لحاظ خصوصیات وی‍‍ژه از جمله دوری از قدرت و ثروت، آرمانگرایی و جوانی با سلاح علم و ایمان باز هم در کشور پیشتاز خواهد بود.


وی افزود: پاسداری از خون شهدا، حرکت در جهت منویات رهبری و گفتمان‌سازی در جهت اهداف انقلاب وظیفه اصلی تشکل‌های دانشجویی در انتخابات آینده است.


مسعودی با اشاره به جایگاه ویژه کشور در نظام بین‌الملل و موقعیت و اهداف والای ملت ایران در جهان، یادآور شد: درآستانه دهه چهارم انقلاب که گفتمان "پیشرفت و عدالت " در کشور حکمفرما شده، تشکل‌های دانشجویی باید با معرفی معیارهای مطلوب رئیس‌جمهور، این گفتمان را حفظ کنند.


دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور در ادامه به بررسی وضعیت انتخاباتی جریانات سیاسی کشور پرداخته و گفت: علی‌رغم اینکه در خصوص آمدن و انصراف خاتمی تحلیل‌هایی نظیر بازی‌های سیاسی، مسائل پشت پرده و... مطرح می‌شود ولی خاتمی با تمام توان وارد عرصه شده و آمده بود که دوباره رئیس‌جمهور کشور شود، ولی بعد از چند حرکت، شرایط را برای رقابت با رقیب اصلی خود، یعنی رئیس دولت کنونی مناسب ندید و برای حفظ تتمه آبروی خود کنار کشید.

وی افزود: خاتمی بر خلاف اصول اخلاقی مرسوم و حتی گفته‌های خود، به سرعت وارد انتخابات شد و فرصتی هم برای میرحسین باقی نگذاشت.


مسعودی با بیان اینکه ورود میرحسین بهانه مناسبی برای این انصراف بود، گفت: هر چند که خاتمی در سخنان خود دلیل اصلی انصرافش را کاندیداتوری میرحسین اعلام می‌کند، اما دلیل اصلی این انصراف را باید عدم اقبال عمومی مردم با ایشان دانست.


این فعال دانشجویی با تاکید براینکه میرحسین در دایره اصولگرایان تعریف نمی‌شود، تاکید کرد: میرحسین اصولگرای واقعی نیست، هرچند که از گفتمان امام، انقلاب و اصولگرایی دم می‌زند.


مسعودی ادامه داد: نمی‌شود از گفتمان امام حرف زد و با کسانی که می گویند امام به موزه تاریخ سپرده شده نشست و برخاست کرد و فالوده خورد یا به دوران هشت ساله ریاست جمهوری خاتمی افتخار کرد.


دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور در ادامه با اشاره به اینکه بسیاری از اصلاح‌طلبان هم میرحسین را به عنوان کاندیدای خود نمی‌پذیرند، اظهار داشت: مسئله مهمتر این است که کاندیداتوری میرحسین به صورت مجزا و بدون هماهنگی با خاتمی اثبات می‌کند که وی جزو اصلاح‌طلبان هم نیست.


وی درادامه گفت: میرحسین حتی در نامه خود به خاتمی نیز اعلام کرده بود که شاید برخی از مواضعش بر خلاف نظر خاتمی باشد.


مسعودی در ادامه با اشاره به اینکه میرحسین تمام تلاش خود را می‌کند که از ظرفیت جریان اصلاحات استفاده کند، یادآور شد: با وجود این نکته برخی جریانات اصلاح طلب که می‌خواستند در لوای ریاست جمهوری خاتمی بحث‌هایی نظیر حاکمیت دوگانه و براندازی نرم جمهوری اسلامی را پیگیری کنند، با انصراف خاتمی و کاندیداتوری میرحسین مایوس شدند.


دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور مواضع کنونی میرحسین موسوی را مبهم خواند و اظهار داشت: متاسفانه وی تاکنون برنامه خاصی ارائه نکرده و تنها کلید‌واژه‌هایی را مطرح می‌کند که مربوط به هر دو جریان اصولگرا و اصلاح‌طلب می‌شود.


این فعال دانشجویی در ادامه با تاکید بر اینکه میرحسین موسوی باید علت سکوت 20ساله‌اش را بیان کند، تصریح کرد: شاید حضور برخی افراد معتقد به آرمان‌های انقلاب و امام در 20 سال گذشته در صحنه، برایشان عواقبی هم داشته است و باعث زیان آن‌ها نیز شده باشد اما باید به این نکته توجه داشت که در حال حاضر افرادی که سال‌ها از صحنه دور بوده‌اند اکنون با ورودشان به صحنه نان خوبی برایشان فراهم می‌شود.


مسعودی توجه همه کاندیداها به خصوص میرحسین را به اخلاق انتخاباتی جلب کرده و اظهار داشت: اکنون احساس می‌شود برخی روش‌های ماکیاولیستی و مردم‌فریبی در عرصه انتخابات در حال رقم خوردن است.


وی در ادامه بررسی انتخاباتی جریان اصلاحات به حضور پررنگ و موثر کروبی هم اشاره کرد.


دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور در خصوص وضعیت انتخاباتی جریان اصولگرا هم افزود: صرف نظر از اجماع این جریان باید به اجماع جالب توجه برخی شیوخ عرب، روسای دولت‌های اروپایی و آمریکا، جریانات ضد انقلاب و حتی برخی احزاب ورشکسته داخلی برای تغییر گفتمان حاکم برکشور که احمدی‌نژاد نماد آن است اشاره کرد.


وی هدف مهم این اجماع را حذف گفتمان احمدی‌نژاد دانست و یادآور شد: کم کردن فاصله دولت و مردم، به میدان کشاندن توده‌های عظیم اجتماعی، احیای شعار امید به آینده در ملت، عملی کردن ساده زیستی مسئولین، روحیه استقلال‌طلبی و عدالت‌خواهی و حضور موفق در عرصه‌های بین‌المللی از جمله مهمترین دستاوردهای این دولت بوده که سبب این مقابله جهانی شده است.


مسعودی با بیان اینکه بعید می‌دانم در اردوگاه اصولگرایان کسی با اعلام کاندیداتوری در کنار احمدی‌نژاد قصد خودکشی سیاسی داشته باشد، به زمزمه‌های دوباره طرح دولت وحدت ملی اشاره کرد و گفت: برخی سیاسیون در هر دو جریان از مردم فاصله گرفته و تنها براساس تحلیل‌های خود که در اتاق‌های دربسته انجام می‌دهند عمل می‌کنند که به آنها توصیه می‌کنیم به میان مردم بیایند.


دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور احتمال وقوع اتفاق خاص در جریان اصولگرا را بسیار اندک دانست وگفت: حمایت مردمی گسترده از گفتمان حاکم و ریاست جمهوری کنونی بسیاری از مسائل را روشن کرده است.


این فعال دانشجویی در پایان اظهار داشت: این انتخابات و فضای قبل از آن فرصتی مناسب است برای دولت که از نقدهای مطرح شده برای ادامه راه استفاده کند.


مسعودی با تایید رکود اقتصادی کشور در سال‌های پایانی نخست وزیری میرحسین گفت: برخی اقتصاددانان هم این نکته را پیش بینی کرده و به حضرت امام هم گزارش داده بودند که با ادامه مشی اقتصادی میرحسین مشکلات اقتصادی کشور زیاد شده و مجبور به پذیرش قطعنامه خواهیم شد.


مسعودی با بیان اینکه هر کس باید خود اعتبار و حرمتش را حفظ کند، اظهار داشت: بیشترین آسیب به اعتبار میرحسین را خود وی، گفته‌ها و عملکردش وارد می‌کند، به عنوان مثال در شان نخست وزیر دوران دفاع مقدس نیست که فردی با سابقه محکومیت زندان و عملکرد ضد نظام، رئیس شاخه دانشجویی ستاد انتخاباتی‌اش باشد.

*عباسی‌مهر: جریان لیبرالی سعی درنابودی گفتمان عدالتخواهی دارد

مهدی عباسی مهر دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت نیز در این میزگرد با بیان اینکه امام‌خمینی(ره) و مقام معظم رهبری اهمیت انتخابات ریاست جمهوری را برای عموم مردم و چهره‌های سیاسی تبیین کرده‌اند، اظهار داشت: متاسفانه امروز شاهد رکود سیاسی در عرصه انتخابات از سوی گروه‌های سیاسی در داخل کشور هستیم و با اینکه زمان زیادی تا برگزاری انتخابات نمانده است، فضای جامعه رنگ و بوی سیاسی درستی به خود نگرفته است.


وی دوره دهم انتخابات ریاست جمهوری را دارای استثنا دانست و ادامه داد: با حضور دوباره احمدی‌نژاد برای تصدی دولت دهم و حضور چهره‌های فعال سیاسی در جبهه‌های سیاسی مختلف این رخدادها باعث دامن زدن به فضای سیاسی کشور می‌شود.


این فعال دانشجویی وظیفه تشکل‌های دانشجویی و تمامی گروه‌های سیاسی را حرکت در جهت تحقق حضور حداکثری مردم در انتخابات و به نحو احسن برگزار شدن آن دانست و خاطر نشان کرد: دغدغه امام‌خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و دلسوزان انقلاب و نظام نیز حضور حداکثری مردم در عرصه انتخابات است.


عباسی‌مهر با اشاره به بعضی بداخلاقی‌ها و توهین‌ها که در صحنه انتخابات رخ می‌دهد، تصریح کرد: گروه‌های سیاسی به خصوص تشکل‌های دانشجویی اگر داعی دلسوزی انقلاب را دارند باید در درجه اول از بداخلاقی سیاسی دور باشند و در درجه دوم از فاصله گرفتن از اندیشه‌ و آرمان‌های امام‌خمینی(ره) و مقام معظم رهبری دوری کرد تا انتخابات رنگ و بوی لیبرالی نگیرد.


دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت ویژگی انتخابات دهم ریاست جمهوری را بازگشت به اندیشه و آرمان‌های انقلاب دانست و افزود: این مدل فکری در گروه‌های سیاسی در این دوره انتخابات مشهود است و هر دو جریان اصلاح طللب و اصولگرا توجه ویژه‌ای به آرمان‌های انقلاب و اندیشه‌های حضرت امام‌خمینی(ره) که همانا توجه به مستضعفین و نفی استکبار و سرمایه‌داری است، دارند.


وی در ادامه به آسیب شناسی انتخابات دهم ریاست جمهوری پرداخت و گفت: نیابد عملکرد ما به گونه‌ای باشد که گفتمان انقلاب اسلامی و عدالتخواهی آسیب ببیند ولی متاسفانه در ماه‌های اخیر شاهد نقد گفتمان انقلاب و عدالتخواهی به جای نقد اشخاص و برنامه‌هایشان از سوی اصولگرایان و اصلاح‌طلبان هستیم و البته این جریانات لیبرالی هستند که چنین اقدامی را راه‌اندازی می‌کنند.


عباسی‌مهر اضافه کرد: تشکیل گفتمان عدالتخواهی مربوط به دولت نهم و نوظهور بوده و دغدغه کنونی مردم نیز عدالتخواهی با نگاه به انقلاب اسلامی است و بدیهی است که چرخه لیبرالی که در داخل نظام وجود دارد و در دولت سازندگی پایه‌ریزی شد و در دولت اصلاحات تثبیت شد به مبارزه با جریان عدالتخواهی بپردازد و آن را به زمین بزند و این در حالی است که مبارزه با گفتمان عدالتخواهی به دلیل اینکه این گفتمان، گفتمان انبیا الهی است خیانت به قرآن و اندیشه‌های اسلامی است.


وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تخم نفاقی که در انتخابات اخیر در مجموعه جریانات سیاسی کاشته می‌شود، اظهار داشت: بار دیگر انحصار به سمت نیروهای مذهبی و انقلابی می‌رود که نمونه‌های آن انحصار در بحث عدالتخواهی است که تمام هدف و نگاه امام‌خمینی(ره) و مقام معظم رهبری گسترش و اشاعه دامنه گفتمان عدالتخواهی در داخل نظام است که آرام آرام شاهد تشکیل آن گفتمان هستیم.


این فعال دانشجویی جریانات سیاسی را به قدرت طلب و انقلابی به جای اصلاح‌طلب و اصولگرا تقسیم بندی کرد و تاکید کرد: سخن دانشجویان خطاب به چهره‌های سیاسی این است که آن‌ها برپایه اعتقادات خود برنامه‌هایشان را در چار چوب قانون ارائه دهند.


دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت نبود برنامه محوری را از دیگر مشکلات کاندیداها دانست و گفت: فضای انتخابات شعارزده است و همین شعارزدگی در بین هم اصلاح طلبان و هم اصولگران به عینه مشهود و عامل آسیب به انتخابات است.


وی ادامه داد: سر دادن شعارهایی که فراتر از توان دولت‌هاست به آن دولت‌ها آسیب جدی وارد می‌کند و دولت‌ها نباید بعد از به قدرت رسیدن با فراموشی آرمان‌ها، اجازه ورود قدرت طلبان را به خود بدهند.


عباسی‌مهر وظیفه تشکل‌های دانشجویی را مشخص کردن نیروهای انقلابی و قدرت طلب از هم دانست و تصریح کرد: جامعه‌ای که روح سرمایه‌داری در آن دمیده شده است و هنوز جای زخم‌های چرکین تفکرات سرمایه‌داری بر پیکر آن وجود دارد ورود جریان انقلابی به آن مشکل است و لازمه‌اش همکاری نیروهای انقلابی و دانشجویان برای حاکم کردن گروه‌های آرمانگرا و انقلابی در کشور به جای قدرت طلبان است.


این فعال دانشجویی با انتقاد از ایجاد فضای سطحی در جامعه در خصوص انتخابات اضافه کرد: متاسفانه از حضور حماسی مردم در انتخابات به نحو احسن استفاده نمی‌شود و باعث ایجاد فضای رخوت در جامعه بعد از انتخابات شده که نشان دهنده نبود برنامه ساختاری در الگوی سیاسی جامعه است.


این فعال دانشجویی در ادامه در سوالی خطاب به احمدی‌نژاد خواستار شد که وی پاسخ دهد که آیا در دولت بعدی از امثال کردان‌ها استفاده می‌کند و نگاهش به بعضی مدیران غیرآرمان‌خواه در داخل کابینه خود را اعلام کند و در نصیحتی خطاب به میر حسین موسوی از وی نیز خواست که موسوی به خاطر موسوی بودنش و سمت نخست وزیر 8 ساله دفاع مقدس، برپایه اعتقادات خود وارد عرصه انتخابات شود.


وی همچنین از از جریان فئودالی نیز خواست که از خواب خرگوشی بیدار شوند و بدانند نگاه مردم به آرمان‌های انقلاب بوده و هیچگاه مردم از نگاه سرمایه‌داری و فاصله گرفتن از مستضعفین و بر طبل سرمایه‌داری کوبیدن حمایت نمی‌کنند و جریانات سرمایه‌داری و لابی قدرت جایی در بین تشکل‌های دانشجویی ندارند.

*جوادی: فلسفه طرح دولت ائتلافی سهم‌خواهی و قدرت‌طلبی است

همچنین در ادامه این میزگرد علی جوادی دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان اظهار داشت: با توجه به نزدیکی به زمان انتخابات، بالطبع فعالیت‌های انتخاباتی هم بیشتر شده و دانشجویان حتما می‌توانند با فعالیت بیشتر در انتخاب سایر اقشار جامعه هم تاثیر گذار باشند.


وی در پاسخ به این سوال که آیا احمدی‌نژاد برای پیروزی در انتخابات نیازمند اجماع احزاب است؟ با اشاره به اینکه اجماع احزاب، کارکردی در انتخابات ندارد، اضافه کرد: آنچه اولویت دارد مردم هستند و اجماع احزاب نمی‌تواند جایگزین اجماع مردم شود و اولویت با نگاه مردم است.


جوادی ادامه داد: در احزاب ارتباط با بدنه مردم درست تعریف نشده و احزاب کارکرد خود را ندارند و اجماع احزاب در نگاه جریان دانشجویی بازیگر و عملگر فضای انتخابات نخواهد بود.


دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به اینکه اینطور که از شواهد پیداست گفتمان جدیدی در فضای انتخاباتی شکل نمی‌گیرد، اضافه کرد: چهره‌هایی که در فضای رقابتی انتخابات هستند گفتمان سازی جدیدی ندارند و همین دو جریان موجود به رقابت خواهند پرداخت.


جوادی یکی از قطب‌های انتخابات آینده را، قطبی خواند که با گفتمان انقلاب و امام(ره) وارد عرصه انتخابات شده و در این چهار سال هم با همین گفتمان به اداره کشور پرداخته است و ادامه داد: قطب دیگر همان گونه که در 8 سال اصلاحات نشان داده گفتمان تجدید نظر طلبی خواهد بود.


وی درباره حضور میرحسین در انتخابات اظهار داشت: گمانه زنی‌هایی که در مورد حضور میرحسین وجود داشت، با گذشت زمان و حضور وی شفاف‌تر شده است.


دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با بیان این مطلب که در این چهار سال گفتمان عدالت بر کشور حاکم شده و مردم در این قضیه به انتخاب مجدد خواهند رسید، افزود: برخی چهره‌های اصولگرا بر یکسری مواضع اشتباه خود پافشاری می‌کنند و بحث‌هایی مانند دولت وحدت ملی را که کاملاً بوی سهم‌خواهی و قدرت‌طلبی را در فضای انتخاباتی دارد را با رنگ و لعاب جدید و با نام دولت ائتلافی تکرار می‌کنند.


وی گفت: دولت ائتلافی در فضای سیاسی انتخاباتی آتی جواب نخواهد داد، زیرا فلسفه‌اش سهم‌خواهی است.


این فعال سیاسی با بیان اینکه به نظر بنده عدم حضور خاتمی و کناره‌گیری وی از انتخابات، پذیرش شکست است، افزود: چهره‌های باقی مانده در انتخابات مانند کروبی گفتمان‌ساز نخواهند بود و در جریان تجدید نظر طلب عده‌ای وجود دارند که ذیل همان گفتمان گذشته حرکت می‌کنند.


جوادی ادامه داد: با گذشت زمان گفتمان میرحسین شفاف‌تر شده، اما از اطرافیان وی برمی‌آید که باز هم در همان فضای گفتمانی گذشته تقسیم‌بندی شود و گفتمان جدیدی را از خود ارائه ندهد.


وی با اشاره به اینکه هرچه زمان جلو می‌رود تناقض‌ها در صحبت‌های میرحسین بیشتر می‌شود، اضافه کرد: وی جایی از عدالت صحبت می‌کند اما جایی به جریان تند رو اصلاح‌طلب و کارگزاران نه نمی‌گوید، که این سیاست یعنی همه را برای خود داشتن.


جوادی تشکیک در سلامت انتخابات را بازی نخ نما خواند و گفت: این صحبت‌ها تأثیری ندارد و در طول این سی سال، انتخابات در کشور ما با سلامت برگزار شده و با صیانت از آرای مردم دیده‌ایم که سلیقه‌های مختلف رأی آورده‌اند.


جوادی در پایان با بیان اینکه از نگاه یک دانشجوی فعال سیاسی کارنامه میرحسین را به دلیل اینکه دوران فعالیت وی را لمس نکرده‌ایم قابل قضاوت نیست ادامه داد: این پرسش مطرح است که عدم موضع‌گیری شفاف در مقابل اتفاقات مهم و تأثیرگذار کشور به چه علت بوده و چرا وی در این 20 سال سکوت کرده است؟

* سلیمانی: رفسنجانی در اجماع حداکثری اصولگرایان سنگ‌اندازی می‌کند

سعید سلیمانی عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ نیز در این میزگرد با اشاره به وجود دو جریان مشخص اصولگرا و اصلاح‌طلب در همه مباحث انتخاباتی و سیاسی تصریح کرد: جریان سومی هم در این دوره از انتخابات وجود دارد که نباید از آن غافل شد که نقش بازیگردانی هاشمی رفسنجانی در آن واضح و روشن است و با توجه به اینکه در این دوره حضور فیزیکی ندارد اما حضورش بیشتر از قبل احساس می‌شود.


وی ادامه داد: ناطق نوری که مطرح کننده دولت وحدت ملی بود با بازخوردهایی مواجه شد و از این خواسته دست کشید اما هاشمی رفسنجانی همچنان این طرح را ادامه می‌دهد و حتی تردیدهای خاتمی برای حضور در این دوره انتخابات را برطرف کرد و اکنون نیز می‌خواهد طرح دولت وحدت ملی را با میرحسین موسوی ادامه دهد.


وی ادامه داد: انفعال در اصولگرایان به آن دسته از افرادی مربوط می‌شود که انتخابات 84 بر آنها تحمیل شد و اکنون به دلیل عدم انطباق تفکر خود با تفکر دولت نهم و همچنین مقبولیت احمدی‌نژاد در بین مردم در مصداق‌ها مانده‌اند و می‌دانند که با گفتمان احمدی‌نژاد در دستگاه اجرایی حیات سیاسی نخواهند داشت بنابراین با مطرح کردن دولت وحدت ملی سعی دارند خود را به دولت نزدیک کنند.


سلیمانی نگرش آمریکا و غرب نسبت به انتخابات ایران را مهم دانست و افزود: آمریکا سه راهبرد تغییر حاکمیت و جابجایی قدرت، مهار و تغییر رفتار ایران و در نهایت تغییر ساختار چارچوب‌های نظام جمهوری اسلامی را در قبال ایران دنبال می‌کند که این مطلب اهمیت انتخابات به‌ دلیل تغییر و جابجایی گفتمان فعال در ایران را نشان می‌دهد.


سلیمانی یکی از دلایل این الویت‌ها اثربخش نبودن قطعنامه‌ها و تحریم و فشارهای اقتصادی علیه ایران است و در نتیجه با توجه به بحران اقتصادی که جهان با آن درگیر است دیگر نمی توانند به این تحریم ها ادامه دهند.


وی عدم موفقیت ایالات متحده در منزوی کردن ایران را نفوذ استراتژیکی کشورمان در منطقه دانست و گفت: آمریکا، ایران را محور شرارت و برهم زننده صلح جهانی می‌داند و بعد از 11سپتامبر تلاش کرد تا با اجماع علیه ایران و ارجاع پرونده هسته‌ای ایران به شورای امنیت در سال 84؛ ایران را برهم زننده صلح جهانی معرفی کند اما به هدف نهایی خود یعنی حمله به ایران، محاصره کامل دریایی و جلوگیری از واردات بنزین و صادرات نفت نرسید.


مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه آمریکا و غرب موافق جریان فعلی و اصولگرایی نیست، تصریح کرد: غرب به‌دنبال این است تا جریانی که در لفافه هم به آن اشاره کرده را جایگزین کند.


عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی جبهه اصلاحات را به دو گروه اقلیت یا چپ معتدل که اعتماد ملی و برخی از کارگزارانی‌ها را شامل می‌شود و اکثریت یا ساختارشکنان که جبهه مشارکت، سازمان مجاهدین انقلاب و برخی از کارگزارانی‌ها در آن قرار گرفته‌اند، تقسیم کرد و گفت: اکثریت یعنی همان ساختارشکنان تلاش کردند تا مصداق خوبی منطبق بر گفتمان جریان خود انتخاب کنند، بنابراین خاتمی را بر‌خلاف میل باطنی‌اش راضی کردند تا به صحنه انتخابات وارد شود.


این فعال دانشجویی افزود: با وجود اینکه آمدن خاتمی با هماهنگی هاشمی رفسنجانی بود، اما کناره‌گیری وی بدون هماهنگی با هاشمی صورت گرفت.

نظرات 1 + ارسال نظر
علی جمعه 21 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 12:23 ب.ظ

دوازدهم آذرماه سال گذشته، هاشمی رفسنجانی در همایش 30 سال قانونگذاری اظهار داشت: "بعید است مردم ضد انقلاب شوند، اما اگر احساس کنند رأی‌شان در سرنوشت‌شان بی اثر است و متولیانی پیدا می‌شوند که رأی آن‌ها را هر جور که می‌خواهند، می‌خوانند، آنگاه دلسرد می‌شوند."(1) سخنان هاشمی بلافاصله تیتر اول بی‌بی‌سی شد!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد