ب مثل بسیجی

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی

ب مثل بسیجی

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی

انتخابات بیمار یا بیماران انتخاباتی؟

انتخابات بیمار یا بیماران انتخاباتی؟

دوازدهم آذرماه سال گذشته، هاشمی رفسنجانی در همایش 30 سال قانونگذاری اظهار داشت: "بعید است مردم ضد انقلاب شوند، اما اگر احساس کنند رأی‌شان در سرنوشت‌شان بی اثر است و متولیانی پیدا می‌شوند که رأی آن‌ها را هر جور که می‌خواهند، می‌خوانند، آنگاه دلسرد می‌شوند." سخنان هاشمی بلافاصله تیتر اول بی‌بی‌سی شد!

این سخنان هاشمی اما خالی از سابقه نبود، پس از ناکامی در دور دوم انتخابات نهم ریاست جمهوری هم هاشمی چنین گفته بود که: "آنها که برای تضعیف رقیب از راه تضعیف انقلاب وارد شدند، چون می‌دانستند او در هر حالت از انقلاب اسلامی دفاع می‌کند و ابایی از به عهده گرفتن مسئولیت‌ها ندارد و آنها که به‌گونه‌ای بی‌سابقه با هزینه‌های ده‌ها میلیاردی از بیت‌المال، اینجانب و بستگانم را ظالمانه تخریب کردند و آنها که با استفاده زیاد از امکانات نظام بصورت سازماندهی شده و نامشروع در انتخابات دخالت کردند، تردیدی ندارم که جزای چنین ظلمی به کشور و مردم و من، جز خسران دنیا و آخرت نخواهد بود."

مقام معظم رهبری در ۱۹ دی ۸۶ در آستانه انتخابات مجلس هشتم و در دیدار با مردم قم با اظهار تأسف از برخی سخنان در خصوص مراقبت از تخلف در انتخابات تأکید کردند: "در 28 سال گذشته همواره انتخابات در این کشور در سلامت کامل برگزار شده است. چرا برخی افراد با این سخنان که امیدواریم از روی غرض ورزی نباشد به حیثیت انتخابات خدشه وارد می کنند."

نظر به اهمیت این مسئله ولی امر مسلمین، این بار در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و در سخنان نوروزی خود در جمع زائران و مجاوران حرم رضوی(ع)، باردیگر قاطعانه به این ادعاها پاسخ دادند: "انتخابات به فضل الهى و به حول و قوه‏ الهى انتخابات سالمى است. من مى‏بینم بعضى‏ها در انتخاباتى که دو سه ماه دیگر انجام خواهد گرفت، از حالا شروع کرده‏اند به خدشه کردن. این چه منطقى است؟ این چه فکرى است؟ این چه انصافى است؟ این همه انتخابات در طول این سى سال انجام گرفته است - در حدود سى انتخابات - مسئولان وقت در هر دوره‏اى رسماً متعهد شده‏اند و صحت انتخابات را تضمین کرده‏اند، و انتخابات صحیح بوده است؛ چرا بیخود خدشه میکنند، مردم را متزلزل میکنند، تردید ایجاد می‌کنند؟"

اما در همین فضا، مکر دیگری نیز دنبال می‌شود و آن اینکه چون رهبری به‌طرز بی‌سابقه‌ای از دولت و به‌خصوص از گفتمان او، حمایت می‌کند پس رأی ما اثری ندارد و پیشاپیش نتیجه معلوم است: "درباره‏ موضع رهبرى در مورد انتخابات، گمانه‏زنى و شایعه و اینها همیشه بوده و خواهد بود. بنده یک رأى دارم، آن را در صندوق مى‏اندازم. به هیچ کس دیگر هم نخواهم گفت که به کى رأى بدهید، به کى رأى ندهید؛ این تشخیص خود مردم است. بنده گاهى از دولت حمایت میکنم، دفاع میکنم؛ بعضى سعى میکنند براى این کار معناى نادرستى جعل و ابداع کنند. نه، من از دولتها همیشه دفاع میکنم؛ منتها اگر دولتى بیشتر مورد تهاجم قرار گرفت و احساس کردم حملات غیر منصفانه‏اى میشود، بیشتر دفاع میکنم. من طرفدار اِعمال انصافم؛ من میگویم باید منصف باشیم. بنده از هر حرکت خوبى، از هر اقدام خوبى، از هر پیشرفتى، از هر خدمتى به مردم، از هر دلجوئى‏اى از محرومین، از هر ایستادگى‏اى در مقابل ظلم و استکبار استقبال میکنم و از آن کسى که این کار را کرده است، تشکر و سپاسگزارى میکنم؛ هر دولتى باشد، هر شخصى باشد؛ این وظیفه‏ من است." 

ابوالفضل امامی

نظرات 3 + ارسال نظر
مهدی جمعه 21 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 12:41 ب.ظ http://www.30o.ir

سلام،
سال نو را به شما تبریک می گم... بلاگ خیلی، خیلی جالبی دارید.
اگر دوست داری از امکانات بیشتری استفاده کنید، از تکنولوژی روز در بلاگ خود بهره برید و آن را به سایت تبدیل کنید، به سایت زیر مراجعه کنید.
http://www.30o.ir
این سایت به غیر از امکانات پایه، امکاناتی از قبیل نظرسنجی برای مطالب، ارزیابی مطالب، عضویت برای سایت خویش، گالری تصاویر، آپلود فایل، ایجاد شناسنامه برای کاربران، صندوق پیام در به مانند GMail برای ارتباط بین کاربران، شمارنده‌ای در قدرت GoogleAnalytics و انجمن گفتگو را به رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد.
از اینکه یک بار از این سیستم استفاده می‌کنید، ممنون.
موفق باشی...

آرش جمعه 21 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 01:59 ب.ظ

سلام
انشالله بعد از انتخابات مشخص می شود که آیا مردم نسبت به انقلاب و نظام دلسرد شده اند یا نه.
سخن بدگویان همیشه باقیست.
اما کسانی که نیت خدمت به مردم را در سر دارند باید چنان کار کنند که انگار این آخرین خدمتی است که نسبت به خلق خدا انجام می دهند...

کبریا یکشنبه 23 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 03:10 ب.ظ

امام علی(ع):دوستان تو سه دسته ودشمنان تو نیزسه دسته اند.امادوستان تو:دوست تو؛دوست دوست تو ودشمن دشمن تو.وامادشمنان تو:دشمن تو؛دشمن دوست تو ودوست دشمن تو....باعرض سلام وخسته نباشیدخدمت دوبرادرعزیزم.حدیثی که تقدیم کردم بی ربط به مطلب درج شده نیست؛تفکرمیباید!

سلام شما هم خسته نباشید.
الان یکی از حساسترین مقاطعی است که در آن بسر می بریم و هر حرکت نسنجیده واشتباه ممکنست نابخشودنی باشد. متاسفانه جو دانشگاه بسیار راکد و بیتفاوت است واین وظیفه ما را سنگینتر می کند.
در مورد ارتباط حدیث فوق با آن مطلب نیز «تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل!»

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد