ب مثل بسیجی

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی

ب مثل بسیجی

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی

آقای خاتمی! با مردم ترکیه دست بدهید نه...

 

آقای خاتمی! با مردم ترکیه دست بدهید نه...

 

محمد خاتمی رئیس دولت اصلاحات، که تازه از سفر به استرالیا بازگشته بود یکبار دیگر از کشور خارج شد و این بار به ترکیه کشوری در میانه سنت و مدرنیته! –همان آسیا و اروپا!- سفر کرد.

 

Image


 اما اصل ماجرا به حضور آقای خاتمی در نشست ائتلاف تمدن ها در استانبول ترکیه  بر می گردد، بحثی  که از سوی محافل خراج نشین و یا دوستان و طرفداران رئیس سابق دولت مورد استقبال شدید قرار گرفته است به هر حال برای هر ایرانی افتخار بزرگی محسوب می شود وقتی می بیند یکی از هموطنانش این طور با استقبال خارجی ها روبرو می شود، ولی خوب این پایان ماجرا نیست.


 

 چرا که باز هم متاسفانه ایشان در سفر خود کام ایرانی ها را با خوش و بش معنادار با رئیس جدید ناتو یعنی همان نخست وزیر دانمارک که از سابقه ی طولانی در اسلام ستیزی و به معنای خاص توهین به مقدسات اسلامی برخوردار است تلخ کرد.
 
 خاتمی که قبل از این به مرد مسافرت های مسئله دار تبدیل شده بود این بار نیز وقتی با «آندرس فوگ راسموسن» دست داد، نشان داد که نگرانی افکار عمومی مردم مسلمان ایران از افراط ایشان در امر تسامح و تساهل یک واقعیت انکار ناشدنی است.

 ***

این چند خط را بخوانید: راسموسن در جهان با یک درجه کمتر یک سلمان رشدی است، وی کسی است که در جریان انتشار کاریکاتورهای موهن علیه پیامبر اعظم(ص) بشدت از کاریکاتوریست ها حمایت کرد و چه بسا انتشار کاریکاتورها از قبل با وی هماهنگ نشده باشد.

 

 انتخاب راسموسن با حمایت قاطع 25 عضو ناتو انجام شد، در حالی که ترکیه به رهبری رجب طیب اردوغان، نخست وزیر اسلامگرای این کشور به عنوان یک عضو ناتو به شکل جدی در مقابل انتخاب این اسلام ستیز ایستاد.


 

 دلیل ترکیه برای مخالفت با انتخاب راسموسن عملکرد وی در مقام نخست وزیری دانمارک در زمان انتشار کاریکاتور توهین آمیز به ساحت حضرت محمد (ص)، پیامبر عظیم الشان اسلام بود.
 
 دوره دبیرکلی «یاپ دی هوپ شفر»، دبیرکل فعلی ناتو در این سمت روز 31 جولای پایان می یابد و راسموسن در اول آگوست 2009 کار خود را در سمت جدید شروع خواهد کرد.

 ***

حالا فکر می کنید وقتی یک مسلمان عکس های دست دادن و خوش و بش جناب آقای خاتمی را می بیند و همزمان با آن، رسانه ها عکس هایی از تظاهرات مردم ترکیه علیه اوباما را منتظر می کنند نباید از ایشان سوال کرد که آقای خاتمی! آیا شما از مواضع اسلام ستیزانه رئیس جدید ناتو خبر ندارید؟ که اگر نداشته باشید یک مشکل است و اگر داشته باشید صد مشکل!
 
 آقای خاتمی! ای کاش به جای دست دادن با راسموسن هتاک با مردمی دست می دادید که درد زخم های غرب جنایتکار راحتشان نمی گذارد...


 

 آقای خاتمی! راستی باز می توانید این عکس ها را تکذیب کنید.

 منظور من از تیتر این مطلب هم به سخنرانی جناب خاتمی در این نشست برمی گردد که ایشان فرموده اند: تمامی سیاستمداران و رهبران باید به حقوق بشر، تسامح و تساهل و شرافت انسانی احترام بگذارند .
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد