ب مثل بسیجی

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی

ب مثل بسیجی

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی

دولت ائتلافی یعنی ائتلاف انسان‌های توانمند

 محسن رضایی:دولت ائتلافی یعنی ائتلاف انسان‌های توانمند

 

     

 ـ فکر نکنیم مردم به ما چک سفید داده‌اند. 

 ـ طی سه چهار روز آینده به جمع‌بندی نهایی می‌رسم.

همایش رابطان استانی و شهرستان‌های سراسر کشور ستاد انتخاباتی دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری «بنیاد مردم» (همسو با دولت ائتلافی کارآمد و متعهد) با سخنرانی محسن رضایی برگزار شد.


محسن رضایی در این همایش گفت: بیش از چند ماه است که دوستان از من خواسته‌اند وارد عرصه رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری دهم شوم. من به آن‌ها گفته‌ام ترجیحم این است یکی از دوستانی که دولت ائتلافی را قبول دارد وارد عرصه شود و من به او کمک کنم.


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که « بنای ما این بود که الگوی مدیریتی دولت را عوض کنیم و به جای وجود یک فرد در دولت یک تیم کاری یعنی دولت ائتلافی را شکل دهیم» اظهار کرد: هم‌چنین باید به جای این که روی سلیقه‌ها تمرکز کنیم روی برنامه‌ها متمرکز شویم و به جای این‌که از رییس‌جمهور صحبت کنیم، به کارنامه رییس‌جمهور بر اساس این که چه دولتی را شکل می‌دهد، نمره دهیم.


وی با بیان این‌که « اتخاذ چنین روندی می‌تواند یک حرکت جدید باشد» گفت: از ابتدا تا کنون همیشه بنا بر این بوده است که افراد به صورت تک تک وارد عرصه می‌شدند، بعد که مردم به آنها نمره قبولی می‌دادند به بهانه این که مردم ما را پذیرفتند، هر فردی را که می‌خواستند در دولت می‌گذاشتند و حرفشان هم این بود که وقتی مردم به ما مجوز و اختیار داده‌اند، هر کاری که بکنیم مورد قبول مردم خواهد بود. رضایی ادامه داد: نتیجه چنین روندی این شده که در حال حاضر با مجموعه‌ای از مشکلات انباشته شده روبرو هستیم و البته این طور نیست که فقط آقای احمدی‌نژاد نتوانسته باشد مسائل را حل کند؛ چرا که یک‌سری از مسائل از گذشته وجود داشته و ایشان مشکلات دیگری روی آن گذاشته و می‌خواهند به دولت‌های بعدی ارث بدهند. نتیجه چنین کارکردی این است که مردم زحمت می‌کشند و در انتخابات شرکت می‌کنند اما همیشه از نتیجه دولت‌ها ناراضی هستند. رضایی با بیان این‌که«باید به چنین عملکردی پایان داد» اظهار کرد: این مساله تنها به آمدن و رفتن آدم‌ها برنمی‌گردد؛ چرا که همه کسانی که تا الان در صحنه بوده‌اند، انسان‌های خوبی بوده‌اند، امروز هم کسانی که این دولت را اداره می‌کنند افراد خوبی هستند؛ اما با آمدن و رفتن این افراد مشکلات جامعه ما حل نشده است. وی هم‌چنین با اشاره به معضل بیکاری و تورم افزود: بیکاری و تورم‌های موجود مربوط به این دولت نیست و دولت‌های گذشته هم این مشکلات را داشتند؛ بنابراین باید نوع مدیریت را عوض کرد و دانست که مدیریت تنها مربوط به افراد نیست. وی افزود: الگوی مدیریتی کشور را باید در فرهنگ دولتی‌ها، استانداران و فرمانداری‌ها تغییر داد و نباید این طور باشد که آدم‌های ضعیف را به آدم‌های شایسته و بزرگ ترجیح داد. نباید این‌طور باشد که هر کس از من حرف‌شنوی دارد او را در مناصب گذاشت؛ چرا که این طور نمی‌شود یک کشور را اداره کرد. ما باید در مدیریت کشور ظرفیتی ایجاد کنیم که طی آن افراد بزرگ وارد مدیریت‌ها شوند.


فرمانده سابق سپاه سپس به بیان خاطره‌ای از دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: حل معضل فقر و بیکاری و گرانی کمتر از آزادی خرمشهر نیست. ما نباید به بهانه این که مردم به ما رای دادند هر کسی را در هر جایی بگماریم و اجازه دهیم او هر فعالیتی انجام دهد و معتقد باشیم که مردم به ما چک سفید داده‌اند.


رضایی با تاکید دوباره بر این که این مدل تنها مربوط به این دولت نیست به ارائه توضیحاتی درباره طرح مورد نظرش ( دولت ائتلافی کارآمد و متعهد) پرداخت و اظهار کرد: دولت ائتلافی یعنی ائتلاف انسان‌های توانمند، دولتمردان، اقوام و انسان‌هایی که بتوانند به کشورشان خدمات بزرگی ارائه دهند و مشکلات را از سر راه جوانان بردارند. این طرح برای اولین بار است که در ایران ارائه می‌شود و البته تا زمانی که به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود، زمان می‌برد.


وی با بیان این‌که در اکثر کشورها طرح دولت ائتلافی در حال انجام است و تنها آمریکایی‌ها و ایرانی‌ها از این طرح استفاده نکرده‌اند، افزود: البته آقای اوباما پس از روی کار آمدن در حال اداره کشور به صورت ائتلافی است؛ چنانچه خانم کلینتون را که رقیب او نیز بوده، وزیر خارجه می‌خواند و وزیر دفاع بوش را که از جمهوری خواهان بوده دوباره ابقا می‌کند، آیا این روند باعث ضعف دولت اوباما شد یا این‌که برای او آبرو ایجاد کرد. ما باید بدانیم اگر انسان‌های قوی را به کار گیریم باعث می‌شود کارنامه‌ی بهتری به جای بگذاریم. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: هر کس تک‌روی کند و بخواهد از قواعد گذشته در مدیریت استفاده کند، اگر چه ممکن است وضع را بهتر از این کند، اما مشکلات اساسی کشور را حل نخواهد کرد. رضایی خطاب به حاضران گفت: اگر این جلسات را برای من ترتیب داده‌اید سعی کنید از کاندیداهای دیگر همراه با احترام و بزرگ‌منشی یاد کنید و فکر نکنید خدای ناکرده من برای رقابت با کسی وارد این عرصه شده‌ام. من اگر برای رقابت بیایم که ان‌شاءالله این هفته این مساله را اعلام می‌کنم برای رقابت با فقر، ‌گرانی ، بیکاری و آوردن یک توانمندی بزرگ در کشور خواهم آمد؛ لذا باید از نامزدهای دیگر به نیکی یاد کرد؛ البته این مساله را به عنوان یک امر تبلیغاتی نمی‌گویم؛ چون من همه‌ی آقایان حاضر در عرصه را می‌شناسم.


وی با تاکید بر این‌که « ما نمی‌توانیم با قواعد گذشته شعارهایی که می‌دهیم عملی کنیم»گفت: من حرف‌هایی دارم که در آینده با شما در میان می‌گذارم منتهی مشکلی که هم‌اکنون وجود دارد این است که من وقت زیادی را از دست داده‌ام؛ چرا که منتظر بودم یکی از دوستان من که ستادهایی را تشکیل داده بودند و یا این‌که تریبونی داشتند وارد این عرصه شوند و من و دیگران در دولت او کمک‌کار باشیم. اگر کسانی که از دوران 18 -19 سالگی در مجموعه‌ی ما بودند و به فرماندهانی تبدیل شدند وارد این عرصه می‌شدند، من با کمال میل به آن‌ها کمک می‌کردم و حتی دست آن‌ها را نیز می‌بوسیدم. رضایی حسن دولت ائتلافی را توجه به برنامه‌محوری عنوان و تاکید کرد: من دیگر مثل گذشته عمل نخواهم کرد که 48 ساعت مانده به انتخابات انصراف دهم، این بار تا آخر خواهم ماند؛ چرا که حضور در عرصه برایم جنبه‌ی تکلیفی دارد و البته نتیجه‌ی انتخابات برایم مهم نیست و این نتیجه هرچه باشد آن را خواهم پذیرفت و در نهایت امیدوارم بتوانم حرف‌ها و ایده‌های خود را به ملت ایران تقدیم کنم و شاید در آینده‌ی کشور بتوانم موثر باشم.


وی در ادامه ضرورت بازگشت اخلاق به سیاست را مورد توجه قرار داد و گفت: امروز ما به شدت به تواضع ، ‌صداقت و ادب و راست‌گویی نیاز داریم. رضایی افزود: دهه‌ی اول انقلاب سیاست ایران مملو از اخلاق ، اخلاص و صداقت بود؛ این در حالی است که ما هم‌اکنون از این ارزش‌ها فاصله گرفته‌ایم؛ بنابراین یکی از کارهای جدی که باید در سال‌های آینده انجام شود این است که اخلاق و ارزش‌ها را به سیاست برگردانیم. وی در ادامه این همایش در پاسخ به پرسش یکی از حاضران که پرسید « در صورت کاندیداشدن برای استفاده از جوانان در عرصه‌های مدیریتی چه برنامه‌هایی خواهید داشت؟» اظهار کرد: اگر بتوانم دولت را در اختیار بگیریم یکی از انگیزه‌های جدی من این است که دهها و شاید صدها جوان از نسل دوم و سوم انقلاب را برای آینده‌ی کشور تربیت کنیم. رضایی افزود: تا کنون اتفاقی که افتاده و نقصی که وجود داشته این بوده که در ساختن مدیران جوان غفلتی بزرگ صورت گرفته است؛ این در حالی است که در ابتدای جنگ حضرت امام(ره) به جوانان اعتماد می‌کرد، اما وقتی جوانان به عرصه‌ای چون عرصه‌ی دفاع مقدس وارد شدند، تنها تفنگچی و یا یک رزمنده‌ی ساده نبودند و همگی به یک فرمانده تبدیل شدند. وی با بیان این‌که « ما باید یک بار دیگر کارخانه‌ی مدیرسازی از جوانان کشور را راه‌اندازی کنیم» اظهار کرد: البته در این سال‌ها غفلتی که ناآگاهانه صورت گرفته، این بوده که دولتمردان ما به ساختن مدیران جوان آشنا نبودند، وگرنه شاهد نبودیم که اولین دولت نسل دومی که هم‌اکنون سر کار آمده، برای اداره‌ کشور از خود ضعف نشان دهد. وی گفت:‌ در این راستا ممکن است افرادی سوال کنند اگر ما به نسل اول بگردیم، پس کی می‌خواهیم قدرت را به نسل دوم و سوم بسپاریم؟ و اگر بخواهیم ادامه دهیم آیا مشکلات تشدید خواهند شد یا نه؟ در این راستا باید توجه داشت اتخاذ چنین روندی که طی آن از سوی بد به سوی بدتر برویم بسیار خطرناک است که من برای این موضوع برنامه دارم و فکر می‌کنم تخصص آن را هم داشته باشم؛ چون اکثر فرماندهان جنگ جوانانی بودند که من و دوستانم آن‌ها را شناسایی کردیم و از آنها فرماندهان لایق ساختیم.


رضایی گفت: ما می‌توانیم قدرت را از نسل اولی‌ها بگیریم و با خیال راحت به شما نسل دومی‌ها و سومی‌ها منتقل کنیم و سپس سرمان راحت بر زمین بگذاریم و شما را به خدای متعال بسپاریم. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره چگونگی نگاهش به حضور زنان در عرصه‌های مدیریتی کشور گفت:‌ اگر من رییس‌جمهور شوم یکی از بانوان شجاع ایران را روبروی خانم رایس و یا کلینتون خواهم گذاشت و نشان خواهم داد که زنان ایرانی در شجاعت و سیاست کمتر از زنان آمریکایی‌ نیستند و می‌توان حتی وزارت خارجه ایران را نیز اداره کنند. وی با تاکید بر این‌که البته باید در این راستا ارزش‌های اسلامی را جدی بگیریم در عین حال گفت: نباید با اسم رعایت این ارزش‌ها برای بانوان یک زندان درست کنیم؛ چرا که هم‌اکنون بسیاری از بانوان ما تحصیل‌کرده هستند و می‌توانند در عرصه‌ها حضور داشته باشند. رضایی همچنین در پاسخ به پرسش یکی از حضار درباره نگاهش به رابطه با کشورهای منطقه و کشورهای دیگر جهان از جمله آمریکا گفت: من با این‌که ایران را در دنیا و منطقه تنها بگذاریم مخالفم؛ البته ما در منطقه بحمدالله تنها نیستیم ولی نباید از تنهایی استقبال کنیم. وی با بیان این‌که « من طرحی تحت عنوان همگرایی منطقه‌ای و تشکیل اتحادیه‌ی آسیای جنوبی غربی ایران را مد نظر دارم» گفت: اگر چه ممکن است اجرای چنین طرحی 20 یا 30 سال طول بکشد اما می‌توان پایه‌های آن را در چهار سال آینده گذاشت؛ چرا که ما نباید به سمت درگیری ، بی‌ثباتی و نزاع پیش برویم و بدانیم در غیر این صورت دیگران از فرصت‌های طلایی ما استفاده خواهند کرد. رضایی هم‌چنین درباره مسائل مربوط به مذاکره با آمریکا نیز گفت: هم‌اکنون در آمریکا اتفاق مهمی رخ داده که من به آن خوشبین هستم و معتقدم ما باید از حالت گفت‌وگوهای دورادور خارج شویم و یک بسته‌ی عملیاتی را برای نزدیکی به یکدیگر ارائه دهیم، که البته این روند یک منطق دیپلماتیک و یک تیم ماهر دیپلماسی می‌خواهد؛ چرا که شاید موضوع ایران و آمریکا پیچیده‌ترین و سنگین‌ترین عملیات و فعالیت دیپلماتیک است که ما باید در این مسیر یک تیم قدر را انتخاب کنیم و آن را در مقابل تیم آمریکایی‌ قرار دهیم تا بتوانیم مسائل را پیش ببریم؛ البته من وارد جزئیات این بحث نمی‌شوم و در فرصت‌های مناسب آن را مطرح می‌کنم تا مسیر تبلیغاتی به هم نخورد.


وی در پایان گفت: ان‌شاءالله در این سه چهار روز آینده به جمع‌بندی نهایی می‌رسم و در این راستا جلساتی را برای عدم حضور یا حضور برگزار خواهم کرد. به گزارش ایسنا رضایی پس از این همایش در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه « آیا به هر ترتیب شما کاندیدای نهایی دولت ائتلافی خواهید بود یا نه؟» گفت: ‌من تا این لحظه همیشه ترجیح داده‌ام دیگران وارد عرصه شوند و زمانی حضور خود را اعلام می‌کنم که کس دیگری وارد عرصه نشود. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام هم‌چنین پاسخ این سوال را که « اگر وارد عرصه شوید مهم‌ترین رقیب خود را در میان اصلاح‌طلبان چه کسی می‌دانید؟» نداد. رضایی در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری مبنی بر این‌که « آیا در جلساتی که خواهید داشت با آقای قالیباف نیز دیدار می‌کنید یا نه؟» گفت: من با همه‌ی دوستان یک بار دیگر جلسه می‌گذارم. وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید « آیا به عنوان یک شخصیت اصول‌گرا وارد رقابت‌های انتخاباتی می‌شوید؟» اظهار کرد: به عنوان یک شخصیت اصول‌گرای اصلاح‌طلب وارد عرصه خواهم شد.

نظرات 3 + ارسال نظر
[ بدون نام ] سه‌شنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 02:34 ب.ظ

محسن رضایی در نامه ای به حسین صفار هرندی وزیر ارشاد خواستار صدور مجوز روزنامه "ملت " شد. به نظر میاد که حضور ایشان کم کم داره قطعی میشه!

هاشم چهارشنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 08:12 ب.ظ

سلام
حضور محسن رضایی حضور یک ایده نوست.
اما شاید سبب تفرق آرای اصولگرایان گردد.
باید از ایشان پرسید طرح یک ایده به هر قیمتی - حتی از دست دادن آنچه تاکنون به دست آورده ایم - ریسک بزرگی نیست؟!

آرش پنج‌شنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 11:31 ق.ظ

باید گفت آقای رضایی اعتماد به نفس خوبی دارند که می گویند نسلی از مدیران کارامد و جوان را تربیت خواهند کرد! این البته نیاز حیاتی کشور است.
اما اینکه وعده میدهند وزیر خارجه را از میان زنان انتخاب خواهند کرد به نظر یک وعده تبلیغاتی می آید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد