ب مثل بسیجی

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی

ب مثل بسیجی

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی

موسوی:احترام دولت را باید نگه داریم.

میر حسین موسوی: احترام دولت را باید نگه داریم. 

 

استعفای آن زمان براساس یک اعتقاد صورت گرفت که حضرت امام (ره) هم برخورد کردند و من هم خدمت ایشان ارادت داشتم و به کار برگشتم و بعد از این که برگشتم، ایشان تا آخر عمر مبارکشان از دولت حمایت کردند.


مهندس میرحسین موسوی درباره شبهه‌های ایجاد شده ازسوی عده‌ای مبنی بر اینکه وی چند بار از نخست وزیری خود استعفا داده بود، اظهار کرد:« من "استعفاها" نداشتم و وقتی هم وارد کاری شوم تا آخر می‌ایستم
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، موسوی درنشست مطبوعاتی با نمایندگان رسانه‌های سراسری و محلی در استان کرمان تاکید کرد:« هیچگاه کاری که خلاف اعتقادات و اصولم باشد، انجام نمی‌دهم و این ویژگی را بد نمی‌دانم
وی در پاسخ به سوالی درباره استعفای خود در اواخر دوران نخست وزیری توضیحاتی ارائه کرد و گفت: « استعفای آن زمان براساس یک اعتقاد صورت گرفت که حضرت امام (ره) هم برخورد کردند و من هم خدمت ایشان ارادت داشتم و به کار برگشتم و بعد از این که برگشتم، ایشان تا آخر عمر مبارکشان از دولت حمایت کردند
موسوی بیان کرد:« حضرت امام (ره) همواره در صحبت های خود برحرکت دولت در مسیر قانون تاکید داشتند. من در دوره‌ای احساس کردم نمی‌توانم به وظایف قانونی خود عمل کنم و نمی‌خواستم خارج از اعتقادات خودم هم عمل کنم و افتخار می‌کنم که حضرت امام (ره) من را به کار فرا خواندند و در بطن تلخی آن ماجرا، این جزو شیرین‌ترین اتفاقات و خاطرات بود
وی ادامه داد:« پس از استعفا خدمت امام (ره) رسیدم،‌ ایشان فکر کرده بودند چون تعزیرات حکومتی را از دست من گرفته‌اند، من ناراحت شدم، به همین دلیل فرمودند که جنگ تمام شده است و گفتند اگر فکر می‌کردید لازم است، به من می‌گفتید تا من بگویم بررسی کنند و من در ادامه مساله را توضیح دادم.به نظرم علم هر کس، حجت ایجاد می‌کند و من به امام (ره) گفتم که برایم حجت شد که نمی‌توانم وظایف خود را انجام دهم. امام (ره) مرا نصیحت کردند و من هم به ایشان گفتم که تسلیم اراده شما هستم و همیشه هم به این مساله افتخار می‌کنم
موسوی با بیان اینکه «من دوباره برگشتم و کار خود را شروع کردم» بیان کردآن زمان ایشان مکثی، یکی دو ماهه در دفاع از دولت داشتند و من آن را به حساب این مساله گذاشتم که ایشان منتظر بودند ببینند آیا من دوباره استعفا می‌دهم یا خیر اما من ایستادم و کارها را پیش بردم و پشت سر آنها، قوی‌ترین تاییدات حضرت امام (ره) درباره دولت تا آخرین لحظه ادامه داشت
وی بر اهمیت بدنه دولت در پیشبرد کارها در زمان نخست وزیری خود تاکید کرد و گفت:« هرگاه امام (ره) دولت بنده را تایید می‌کردند، بلافاصله تاکید می کردم که اگر افتخاری هم هست مربوط به دستگاه اجرایی و بدنه دولت است؛ حتی در تاییدات مستقیم امام (ره) که ایشان از من اسم می‌بردند، باز هم من این را به بدنه دولت بر می‌گرداندم
موسوی در ادامه این نشست به پرسشی درباره بسیج نیز پاسخ داد و اظهار کرد:« افتخار می‌کنم که خود را به معنای واقعی کلمه بسیجی بدانم. روایتی داریم مبنی بر این که انسان با هر کس که دوست دارد محشور می‌شود و من دوست دارم با بسیجیان محشور شوم
وی با بیان اینکه بسیج در ابتدای انقلاب، عزت و احترام کشور را حفظ کرد گفت:« بسیج متعلق به مردم و برخاسته از متن جامعه است. وقتی می‌بینید یک بسیجی با تعصب و قدرت از ایده خود دفاع می‌کند، جدا از این که به ذهن ما درست باشد یا نادرست، همین تعصب و پایمردی نشان می‌دهد که نفع مادی در میان نیست و به انگیره‌های فکری و روحی بر می‌گردد. قشر دلسوز فرهنگی و مدیران ما باید توجه کنند که بسیج برای خود چیزی نمی‌خواهد و فکر می‌کند برای اسلام و خداست که کاری می‌کند و با این نیت به میدان می‌آید
وی با بیان اینکه باید تلاش شود آگاهی بسیجیان نسبت به موقعیت تاریخی و کنونی بسیجی پیدا شود، اظهار کرد:« امام (ره) جمله بسیار مهمی را بیان کرده و فرموده‌اند حوزه‌ها و دانشگاه ها باید آگاهی لازم را به بسیج انتقال دهند، این یعنی بسیج ظرفیت دارد که اگر به روحانیت و دانشگاه گره بخورد نتیجه‌اش همان بسیجی شود که نمونه آن را در باکری و هزاران باکری دوران جنگ دیدیم
موسوی با تاکید بر این که همیشه با نگاه تقدس در خوبی و زیبایی به پدیده بسیج نگاه می‌کنم، تصریح کرد: « البته گاهی اختلاف نظرهایی هم می‌بینم و گاهی به خود من هم تعریض می‌کنند اما زمانی که توضیح می‌دهم و بحث و گفت‌وگو می‌کنیم، می‌بینیم که به نقطه مشترکی نزدیک می‌شویم
وی ادامه داد:« خواسته من از دوستان اصلاح طلب و اصولگرا این است که کمک کنند تا یک بسیج مستقل،‌ نیرومند،‌ معتقد به ارزش های اسلامی، حافظ منافع ملی و فراتر از جناح ها در کشور داشته باشیم زیرا این سرمایه بزرگی برای همه ماست
در ادامه، پرسش‌هایی درباره گشت‌های ارشاد و لزوم داشتن مطبوعات آزاد مطرح شد.
موسوی پاسخ داد:« در مورد هر دوی این مسایل باید بگوییم وقتی بحث از کرامت ذاتی انسانی مطرح می‌شود، برای زنده‌کردن این کرامت هر جامعه و نظامی باید از مراحلی عبور کند و یکی از این مراحل، اجرای قانون حتی به صورت صوری آن است
وی با اشاره به ضرورت وجود آزادی بیان اظهار کردبافت و ساختار جمهوری اسلامی این است که قدرت دستگاه‌ها و ارکان مختلف نظام، مشروط است یعنی رییس‌جمهور امروز اینگونه نیست که بگوید فلان کار را اجرا خواهم کرد و صبح هم اجرا کند. در این زمینه، در حدی که مختار قطعی هستم، عمل می‌کنم و درحدی که مختار نیستم، در این جهت حرکت می‌کنم تا به نتیجه برسم.
موسوی درباره مساله امنیت اجتماعی و گشت‌های ارشاد نیز گفت:« اگر منظومه‌ای از سیاست‌های هماهنگ و خوب را در جامعه اجرا کنیم، خواهیم دید که زمینه را فراهم می‌کند برای این‌که کسانی که در زمینه گشت‌ها صاحب اختیار هستند را راضی کند که این مساله برداشته شود و فقط به جمع‌آوری اراذل و اوباش پرداخته شود که آن هم حتما باید در چارچوب قانون باشد؛ اگر قانون اجازه داده است، آفتابه‌ای از گردن یک مجرم آویخته شود، باید انجام دهیم اما اگر اجازه نداده پس ما هم نباید انجام دهیم. من در این مورد بر شعاری که داده‌ام، ایستاده‌ام و به دنبال آن هستم
وی باز هم به مساله مطبوعات اشاره کرد و افزود:« مهم‌ترین مساله برای مطبوعات این است که باید گردش اطلاعات در کشور به آسانی شکل بگیرد و مردم محرم نظام محسوب شوند. البته هر کشور اطلاعات و اسناد محرمانه‌ای دارد که بسیار محدود است و همان مسایل هم در دنیا هرچند وقت یک‌بار در اختیار مردم گذاشته می‌شود. در کشور ما بسیاری از اطلاعات می‌تواند در اختیار مردم قرار بگیرد اما متاسفانه مردم را محرمانه تلقی می‌کنیم. در کشور گردش ناقص اطلاعات وجود دارد و من برای رفع این مسأله اقدام خواهم کرد
وی با تأکید بر این‌که هر توقیف و برخوردی باید در چارچوب دقیق قانون اساسی صورت بگیرد، اظهار کرد:« هیچ‌گاه دید امنیتی نسبت به نشریات ندارم و زمانی هم که نشریات به طور وسیع توقیف شدند، تحت عنوان توقیف فله‌ای مطبوعات به این مساله اعتراض کردم و هنوز هم به این مساله اعتقاد دارم. بهترین راه‌حل این است که تلاش کنیم مر قانون اجرا شود و اگر قوانین محدودکننده‌ای هم وجود داشته باشد باید از راه قانونی در صدد توسعه آن برآییم بنابراین من تلاش خواهم کرد که آزادی‌های مصرح در قانون اساسی درباره مطبوعات تأمین شود
موسوی در این جلسه درباره جایگاه روستاها در اندیشه خود گفت:« من یک روستازاده هستم و اگر انقلاب نبود در این موقعیت نبودم. هیچگاه فراموش نکرده‌ام که هنوز فردی متعلق به روستا هستم و می‌دانم اتفاقات زیادی افتاد که موجب شد من در موقعیت فعلی باشم و هیچ‌گاه این مساله را به استعداد و توانایی‌های ذاتی خود نسبت نداده‌ام و همواره تلاش می‌کنم این روحیه را حفظ کنم
وی همچنین با اشاره به جمعیت روستاییان در کشور افزود:« ترکیب جمعیتی کشور نسبت به گذشته عوض شده است و جوان‌ها بیشتر به سمت شهرها آمده‌اند. تولید در روستاها کم شده است و در سال‌های اخیر هم به دلیل خشکسالی و هم عدم رسیدگی به وضعیت روستاها ضربات سنگینی به آن‌ها وارد شده است
موسوی با بیان این‌که روستاییان تولیدگران بسیار حساسی هستند و در اقتصاد کشور و عدم وابستگی ما نقش‌ به‌سزایی دارند، اظهار کرد:« در کشور ما متأسفانه دید مناسب نسبت به کشاورزی و روستاها مورد خدشه واقع شده است. در شرایط فعلی با واردات عظیمی که در زمینه محصولات کشاورزی صورت گرفته و نیز به دلیل عدم رسیدگی به روستاها، وضع مطلوبی در روستاها و بخش کشاورزی خود نداریم. من اعتقاد دارم که روستاهای کشور ما می‌تواند آباد شود و نقش بزرگی را در اقتصاد ملی ما ایفا کند
وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره نحوه تحقق وعده‌ها در دولت آینده گفت:« یک راه این است که به گذشته نگاه کنید. هر حرفی که من زده‌ام برروی آن ایستاده‌ام و اسناد کافی در این رابطه وجود دارد. راه دوم این‌که ببینید بحث‌هایی که مطرح کرده‌ام آیا منظومه مناسبی را می‌سازد یا صرفا براساس بحث‌های سیاسی است. در کنار این‌ها شما باید این حرف‌ها را با بحث‌های دیگران مقایسه کنید و نتیجه هرچه باشد براساس آن قضاوت کنید
موسوی در پاسخ به پرسشی درباره مسایل مربوط به معلولان در کشور نیز گفتدر این زمینه باید کارهای زیادی صورت بگیرد و باید به هر کنوانسیونی که به نفع معلولان جامعه ما باشد و تغییری در این راستا ایجاد کند، بپیوندیم و در عین‌حال باید زمینه ذهنی جامعه را نیز برای این مسایل آماده کنیم
در ادامه از موسوی سوال شد که «از شما به عنوان یک سیاستمدار فرهنگی یاد می‌شود؛ در مورد زندگی خانوادگی خود بفرمایید و این‌که چند فرزند دارید و رابطه‌تان با خانواده چگونه است؟» میرحسین موسوی پاسخ داد:« از قدیم به فرهنگ علاقه زیادی داشتم و در فضای فرهنگی هم بوده‌ام. این روزها فاصله بین سیاست و فرهنگ در بحث‌های نظری در دنیا بسیار کم شده است
وی ادامه داد:« همسری دارم که یک فرد فرهنگی و مستقل است و از نظر سیاسی در کشور شناخته شده است و خیلی بیشتر از من و پیش از من، مشغول تدوین کتاب بوده است. ایشان یک قرآن پژوه است و بیشتر قرآن را حفظ است و به آن علاقه دارد و همچنین یک نظریه‌پرداز در مسایل هنری است. من همیشه در مورد مسایل زنان از نظریات ایشان استفاده کرده‌ام و جا دارد از همین‌جا از ایشان تقدیر کنم. هیچ‌گاه چنین فرصتی پیدا نکرده بودم و سوالی هم از من نشده بود و من به خاطر طرح این سوال از این خبرنگار تشکر می‌کنم
موسوی همچنین اضافه کرد:« من سه دختر دارم که دو نفر از آن‌ها در آستانه گذراندن رساله دکترای خود، یکی در فیزیک اتمی و دیگری در پژوهش هنر هستند. دختر دوم من هم در زمینه تصویرگری، مشغول تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد است. همه دختران من ازدواج کرده‌اند و پنج نوه هم دارم
در ادامه این جلسه یکی از خبرنگاران پرسشی را تحت این عنوان مطرح کرد که سخنرانانی در سطح کشور این روزها دولت را تخریب می‌کنند، نظر شما در این رابطه چیست؟
موسوی پاسخ داد:« من مخالف این مساله هستم؛ البته من نقد می‌کنم و برای نقد آمده‌ام. وضعیت فعلی مشکلاتی را فراهم آورده که دود آن به چشم ملت ما می‌رود اما در عین‌حال احترام دولت راباید نگه داریم و تا آخرین لحظه‌ای که دولت بر سر کار است، هر تصمیمی که بگیرد، دولت بعدی موظف است تعهدات دولت قبلی را اجرا کند، مگر این‌که از راه قانونی آن‌ها را عوض کند
وی ادامه داد:« به دلیل این‌که در آستانه انتخابات، رسانه ملی و برخی رسانه‌های دیگر عملا نقش خود را در این رابطه ایفا نمی‌کنند طبیعی است که سخنرانی های زیادی به این شکل به وجود بیاید. من در نقد وضع موجود معتقد به چارچوب‌هایی هستم که در ابتدای ورود به این صحنه اعلام کرده‌ام و کم‌کم این مسایل را بازتر خواهم کرد
موسوی در ادامه در پاسخ به پرسش دیگری درباره مسایل مربوط به جوان‌ها اظهار کرد:« تماس وسیعی که با قشر روشنفکری داشته‌ام در درک بهتر جوان‌ها تأثیر زیادی داشته است. ما ناچاریم از فضای تیره و مبهمی که وجود دارد خارج شویم و نور امیدی در کشور ایجاد کنیم و جوانان بیش از هرچیز به این امید نیازمند هستند. کافی است که جوان احساس کند که دید امنیتی توأم با ترس و نگرانی در دولت نسبت به او وجود ندارد و به او اعتماد می‌شود، آن‌وقت خواهیم دید که جوانان ما بهترین نیروها برای دفاع از نظام خواهند بود
موسوی در پاسخ به پرسشی درباره شبکه‌های خصوصی تلویزیون اظهار کرد:« در مجلس بازبینی قانون اساسی پیشنهاد انحصاری نبودن صداوسیما را داده بودم اما تصویب نشد. برای توسعه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور این مسأله اهمیت زیادی دارد؛ البته ما منافع ملی و سیاست کلی در کشور داریم که آن‌ها هم باید اعمال شوند. من از راه قانونی به دنبال مسأله شبکه خصوصی تلویزیون خواهم بود و از این ایده دفاع خواهم کرد و فکر می‌کنم بتوانم راه‌های قانونی برای این مسأله پیدا کنم. البته این مسأله باید تبدیل به یک دید عمومی شود و همه به ضروت آن پی ببرند
وی در بخش دیگری از این نشست خبری، به مسایل فرهنگی و سیاست‌های جامعه اشاره کرد و گفت:« مسایل فرهنگی به شدت آمیخته با حوزه‌های سیاسی و اقتصادی است. سیاست خارجی هم به طور معقول باید اطمینان دهد که از منافع ملی ایرانیان در داخل و خارج کشور حمایت می‌کند. وقتی جنبه آشفته‌ای به سیاست‌ها بدهیم یک نوع ترس همگانی در جامعه گسترش پیدا می‌کند و بر همین اساس، این روزها شعار آزادی از ترس و رهایی از نیاز را زیاد تکرار می‌کنم
وی تاکید کرد:« وظیفه دولت جمهوری اسلامی است که به چنین مسایلی بپردازد تا مردم از جبر نان و سفره در حال کاهش خود نجات پیدا کنند و به ارزش‌های بالاتری فکر کنند. اگر منظومه‌ای از سیاست‌های هماهنگ در کشور داشته باشیم و جامعه احساس کند کشور هر چند آهسته اما رو به جلو حرکت می‌کند، بسیاری از مشکلات ما حل می‌شود
موسوی بر ایجاد امید در جامعه تاکید کرد و افزود:« پول همه‌چیز را حل نمی‌کند بلکه ایجاد امید هم در حل مشکلات بسیار موثر است و تنها کافیست در جامعه امید ایجاد کنیم
وی در ادامه درباره مدل توسعه‌ای ایران گفت:« من همیشه اعتقاد داشتم که باید به دنبال یک مدل بومی با استفاده از تجربیات جهانی باشیم. برگشت به ارزش‌های ملی و اسلامی و نگاه به مزیت‌های نسبی خود می‌تواند یک مدل ایرانی را بسازد. در شرایط جنگی برای اقتصاد جنگی مدلی ساختیم که هنوز خاطره خوش آن برای مردم باقی مانده است
در ادامه این جلسه یکی از خبرنگاران پرسید، آیا ممکن است در دولت شما برای حل مشکلات استان کرمان، این استان به چند استان کوچک‌تر تقسیم شود؟ که وی پاسخ داد تقسیم یک استان لزوما بهترین راه برای رفع محرومیت از یک استان نیست.
وی گفت:« کلید رفع محرومیت از استان‌ها داشتن یک برنامه روشن برای هر منطقه است. استان کرمان ظرفیت‌های زیادی نظیر معادن و محصولات کشاورزی دارد و صنعت توریسم و توسعه زیرساخت‌ها نیز می‌تواند درآمدهای زیادی برای این استان کسب کند و مشکلات آن را برطرف سازد. این استان بازارهای عظیمی دارد که اگر نه فقط یک دوره بلکه چند دوره در دولت‌ها برروی این برنامه‌ها ایستادگی شود، خواهیم دید که نه تنها مشکلات استان حل می‌شود بلکه به حل مشکلات ملی ما نیز کمک می‌کند
موسوی در پایان تأکید کرد: « من به هرچه در آینده در چارچوب آمایش سرزمینی و به طوری که از مسایل ملی ما جدا نباشد و به اقتصاد کرمان یاری برساند، پایبند هستم. کرمان در دوره‌ای رونق خوبی داشت و نسبت به عقب‌ماندگی ابتدای انقلاب نیز رشد کرده است. آن‌چه من می‌توانم در این رابطه وعده بدهم و روی آن بایستم، این است که چرخ این روند که الآن متوقف شده است، به حرکت درخواهد آمد

نظرات 2 + ارسال نظر
سیدان سه‌شنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 01:43 ق.ظ

این سایت کتابهای خوبی دارد :

http://www.ghadeer.org/index.html

عدالت خواه چهارشنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 10:45 ق.ظ

ایران به دلیرمرد خود می‌نازد

با احمدی‌اش به دشمنان می‌تازد

با هرکه شود عنایت حق همراه

هرکس که بود مقابلش می بازد

////////////////////////////////////////

می‌رزمد و با زخم زبان کار ندارد

کاری به لجن گویی اغیار ندارد

با دیو "هوا" سخت بجنگید که محمود

حاجت به جوانان "هوا"دار ندارد

//////////////////////////////////////////

افکار امام را منادی باشیم

در قافله نیک نهادی باشیم

گر عشق امام و رهبری در دل ماست

حق است که احمدی‌نژادی باشیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد