ب مثل بسیجی

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی

ب مثل بسیجی

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی

آقای هاشمی، ما دانشجوئیم نه عده ای حسود مزاحم!

آقای هاشمی، ما دانشجوئیم نه عده ای حسود مزاحم!

Image

 اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور طی نامه ای سرگشاده خطاب به آیت الله هاشمی رفسنجانی(رئیس هیئت امنای دانشگاه ازاد اسلامی)، ضمن اعتراض به اظهارات ایشان در خصوص منتقدان مدیریت دانشگاه ازاد خواستار برگزاری جلسه ای با حضور ایشان و اعضای این اتحادیه در خصوص مسائل مدیریتی دانشگاه آزاد و ارائه اطلاعات به ریاست هیئت امنای دانشگاه آزاد به منظور قضاوت هرچه منصفانه تر ایشان در خصوص مواضع انتقادی دانشجویان شد.

 


به گزارش خبرنگار سایت تحلیلی خبری دانشجویان مستقل در بخشی از این نامه آمده است: آنچه باعث گردید تا این مطالب را به حضرتعالی یادآور شویم سخنان تعجب برانگیز شما در برخورد با منتقدانی است که نه حسودند و نه قصد مزاحمت برای دلسوزان انقلاب را دارند، بلکه آنها دانشجویانی هستند که تلاش دارند تا در مسیر گفتمان حضرت امام(ره) حرکت کنند. آنچه بر ما سخت آمد نه اتهامی بود که شما بر زبان جاری ساختید، بلکه نوع نگاه و قضاوتی بود که حضرتعالی در لباس پیغمبر(ص) بدون حتی شنیدن سخنان فرزندان انقلاب بر زبان جاری ساختید.


در بخش دیگری از این نامه آمده است: ما همچنان معتقدیم که حضرتعالی از دلسوزان نظام هستید و سرنوشت کشور و اجزای مختلف آن برایتان حائز اهمیت است. از این رو با توجه به اظهارات گلایه آمیز شما نسبت به منتقدین دانشگاه آزاد و اینکه حضرتعالی اخلاقاً و شرعاً موظف به شنیدن سخنان دانشجویان و منتقدان دانشگاه آزاد برای رسیدن به قضاوتی عادلانه می باشید، در همین جا خواستار در نظر گرفتن زمانی جهت جلسه و استماع دیدگاه هایمان در مورد مدیریت دانشگاه آزاد و سیر تحولات آن در چندسال اخیر از سوی حضرتعالی هستیم.

براساس این گزارش متن کامل این نامه به این شرح است:

حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی

ریاست محترم هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی

پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، به برکت گفتمان حضرت امام(ره) جسارت انقلابی و حق‌طلبی در آحاد مردم پدید آمد و زمینه برای نقد و انتقاد و حضور گسترده مردم در صحنه‌های سیاسی و اجتماعی آماده شد.

برای پی‌بردن به اهمیت نقد و نقادی لازم است که ابتدا از حضرتعالی به عنوان فردی که دلسوز انقلاب اسلامی هستید این سئوال را مطرح کنیم که اگر این روحیه را در جامعه گسترش ندهیم چه نتایجی حاصل خواهد شد؟ و یا اینکه هدف انقلاب اسلامی از گسترش روحیه نقد و انتقاد‌پذیری در جامعه چیست؟

برهیچ کس پوشیده نیست که نارضایتی از سیاست های برخی مسئولان در هیچ جامعه‌ای، موضوعی غیر منتظره و نامتعارف نیست. این نارضایتی اگر به صورت یک سیستم سالم انتقاد مطرح نشود، زمینه برای تشنج سیاسی آماده می‌شود. از این رو فراهم ساختن امکان انتقاد آزادانه؛ ابزار تبلیغاتی پرقدرتی را از دست دشمنان سرسخت نظام که مترصد ایجاد و گسترش تشنج سیاسی هستند خارج می‌کند.

از سویی دیگر؛ وجود روحیه نقد و انتقادپذیری باعث می‌شود که مسئولان در مقابل مردم پاسخگو باشند، آنان مجبورند در ارائه این پاسخ‌ها، به بیان واقعی مشکلاتی بپردازند که دستگاه تحت مدیریت آنها با آن روبرو است. در نتیجه مردم در ارتباط رو در رو با مسئولان مشکلات آنان را بهتر درک می‌کنند و این خود پیوندی بین مردم و مسئولان برقرار کرده و در نتیجه فاصله میان آنها کم می‌شود.

شاید نیاز نباشد که یادآور شویم امر به معروف و نهی از منکر رسالتی است برای دگرگون ساختن جامعه‌بشری، ریشه‌کن ساختن پلیدیها و گستراندن عدل و تقوی. هر فرد موظف است باهر وسیله‌ای که در اختیار دارد در اصلاح جامعه، در جلوگیری از فساد و انحراف و در پیشبرد ارزش های متعالی بکوشد.

در اصول گفتمان انقلاب اسلامی ایران، صراحتاً بر گسترش روحیه نقد و نقد پذیری و همگانی شدن اصل امر به معروف و نهی از منکر تأکید شده است، یعنی جامعه ما باید در مسیری حرکت کند که همه آحاد مردم مشارکت در مسائل اجتماعی و حضور جدی در صحنه را ارزش تلقی کنند و با جدیت وظیفه خود را در باب امر به معروف و نهی از منکر انجام دهند تا بدین ترتیب، زمینه مناسب برای اصلاح امور فراهم شود.

 

جناب آقای هاشمی رفسنجانی

آنچه باعث گردید تا این مطالب را به حضرتعالی یادآور شویم سخنان تعجب برانگیز شما در برخورد با منتقدانی است که نه حسودند و نه قصد مزاحمت برای دلسوزان انقلاب را دارند، بلکه آنها دانشجویانی هستند که تلاش دارند تا در مسیر گفتمان حضرت امام(ره) حرکت کنند.

آنچه بر ما سخت آمد نه اتهامی بود که شما بر زبان جاری ساختید، بلکه نوع نگاه و قضاوتی بود که حضرتعالی در لباس پیغمبر(ص) بدون حتی شنیدن سخنان فرزندان انقلاب بر زبان جاری ساختید.

امروز کسی نمی تواند منکر شود که پس از گذشت بیش از ربع قرن از اجرایی شدن ایده حضرتعالی در تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی، هیچ نقطه ایرادی در عمل وجود نداشته و هیچ کسی نمی تواند بگوید که در این میان مدیران و مسئولان اجرای چنین تفکری هیچ نقص و مشکلی نداشته اند.

 

آقای هاشمی رفسنجانی

از شما می پرسیم، آیا جرم دانشجویانی که تنها می خواهند داستان مدیریت دانشگاه آزاد را نه از زبان غیر، بلکه از زبان اولین و تنها رئیس این مجموعه شنیده و براساس آنچه می پرسند و می شنوند به یک قضاوت صحیح دست پیدا کنند، چنین برخوردی است؟آیا این دانشجویان به دلیل رعایت اخلاق و عدم قضاوت یکطرفه- همچون شما- محکوم به بی مهری و تهدید حتی از سوی حضرتعالی می باشند؟!

 

حضرت آیت الله هاشمی

آن روزی که جریانات افراطی، تکنوکرات و برخی منتسبان فعلی به شما با عملکردی غیرقابل دفاع، زمینه ابهامات و سئوالات گوناگونی را در خصوص حضرتعالی در افکار عمومی رغم زدند، همین دانشجویان اسلام گرایی که امروز شما آنها را حسود مزاحم خواندید، در دفاع از هاشمی رفسنجانی اجازه ندادند تا انقلاب اسلامی تجربه تلخ برخی ریزش ها و جدایی مردم با برخی مسئولان را دوباره تجربه کند.

آن روزی که جریان رادیکال و مدعی اصلاح طلبی در اوج قهقهه مستانه قدرت، بدترین اتهامات و القاب را در نوشته ها، کتاب ها، مقالات و تجمعات خود به حضرتعالی نسبت می دادند، همین دانشجویان مومن انقلابی که امروز در مقابل مفسده های مدیریتی دانشگاه آزاد ایستاده اند به مقابله با تخریب ها علیه حضرتعالی می پرداختند و امروز با کمال افتخار از سیلی خوردن ها و تهمت ها به خاطر حمایت از نخبگان و نیروهای انقلاب که شما بی شک یکی از آنها هستید، یاد می کنند.

 

ریاست محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام

ما همچنان معتقدیم که حضرتعالی از دلسوزان نظام هستید و سرنوشت کشور و اجزای مختلف آن برایتان حائز اهمیت است.

از این رو با توجه به اظهارات گلایه آمیز شما نسبت به منتقدین دانشگاه آزاد و اینکه حضرتعالی اخلاقاً و شرعاً موظف به شنیدن سخنان دانشجویان و منتقدان دانشگاه آزاد برای رسیدن به قضاوتی عادلانه می باشید، در همین جا خواستار در نظر گرفتن زمانی جهت جلسه و استماع دیدگاه هایمان در مورد مدیریت دانشگاه آزاد و سیر تحولات آن در چندسال اخیر از سوی حضرتعالی هستیم.

یقیناً برگزاری این جلسه با حضور حضرتعالی و دانشجویان برای بررسی مسائل دانشگاه آزاد نتیجه ای جز خیر و صلاح برای دانشجویان و دانشگاهیان نخواهد داشت و امیدواریم جنابعالی با در اختیار قرار دادن این وقت، گامی مؤثر در راستای تحقق مطالبات آرمان خواهانه جریان دانشجویی مسلمان بردارید.

 

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل

دانشگاه های سراسر کشور

نظرات 1 + ارسال نظر
عدالت خواه چهارشنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 10:44 ق.ظ

از حب علی و آل شادیم همه

در خط ولا و عدل و دادیم همه

با همرهی ملت آزاده خود

ما یاور احمدی‌نژادیم همه

///////////////////////////////////

محمودی از نژاد نوروز تویی

در سنگر حق همیشه پیروز تویی

سوگند به آیه آیه دفتر عشق

مظلوم‌تر از رجایی امروز تویی

///////////////////////////////////////

ای یک تنه صد سپاه و ارتش، ای مرد

وی حافظ هر اصول و ارزش ای مرد

یک دوره دگر رئیس‌جمهور شوی

تا ظلم کند به عدل کرنش ای مرد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد