ب مثل بسیجی

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی

ب مثل بسیجی

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی

حمایت جنبش عدالتخواه دانشجویی از احمدی‌نژاد

حمایت جنبش عدالتخواه دانشجویی از دکتر احمدی‌نژاد  

 

جنبش عدالتخواه دانشجویی در بیانیه ای اعلام کرد: دانشجویان عدالتخواه ضمن حفظ مرزبندی ها و انتقاد از ضعف های دولت در این مقطع زمانی با افتخار ا ز دستاوردهای 4 سال گذشته دفاع می نماید.

در این بیانیه آمده است:

جمعی که اکنون بیانیه آنان را می خوانید، به شهادت رسانه ها در 4 سال گذشته جزو عاشقان و مداحان آقای احمدی نژاد نبوده اند، این جمع را نمی توانید در زمره آنهایی دسته بندی کنید که بدون هیچ چون و چرایی از تمامی عملکرد دولت نهم تقدیر کرده اند.
این جمع کسانی هستند که پس از حمایت جدی از دکتر احمدی نژاد در سوم تیرماه 84 و پس از خلق آن حماسه بزرگ توسط مردم، حمایت خود را از این دولت مردمی اکثرا در قالب انتقادهای صریح و آرمانگرایانه ادامه داده اند.

صدور دهها بیانیه و موضع گیری صریح انتقادی از روز معرفی برخی افراد ضعیف در اعضای کابینه تا تجمع اعتراضی در زمان آغاز مذاکره با آمریکا در عراق در مقابل ساختمان ریاست جمهوری و شورای عالی امنیت ملی، از اعتراض به ماجرای خلاف عدالت «کردان» تا تجمع اعتراض آمیز به سخنان سخیف «رحیم مشایی»، از اعتراض به کم توجهی به اساتید و نخبگان انقلابی غیر جناحی موثر در بسط گفتمان عدالتخواهی و بازگشت به آرمان های انقلاب تا تجمع در وزارت علوم در اعتراض به مقابله با بسته شدن فضای نقد در دانشگاه ها، از اعتراض به مظلومیت فرهنگ تا نقد بعضی سیاست های اقتصادی و... در کنار حمایت های صریح از مواضع عدالتخواهانه و انقلابی رییس جمهور در سیاست خارجی و حمایت از روحیه مردمی، نشاط و کار و ساده زیستی، سفرهای استانی و .... در کارنامه چهار سال گذشته دانشجویان عدالتخواه قرار دارد.

آنان که از فضای سیاسی جامعه ما آگاهند می دانند که دانشجویان عدالتخواه، هیچ گاه اجازه نداده اند که اشخاص به جای آرمانها قرار بگیرند(ان الحق لا یعرف باقدار الرجال و لکن اعرف حق تعرف اهله) و از این رو همیشه تیغ تیز انتقاد از مسئولان را بر مبنای آرمانهای انقلاب اسلامی برافراشته نگاه داشته اند و به عنوان مهم ترین گروه منتقد درون گفتمان انقلاب اسلامی، مورد بی مهری ها و موج تهمت و تخریب های متعدد نیز قرار گرفته اند.

بر همین مبنا دانشجویان عدالتخواه که به لطف خدا پس از مقام عظمای ولایت و معدوداساتید ، در شکل‌گیری گفتمان عدالتخواهی نقش افرینی کرده اند، با حفظ همان روحیه انتقادی، عموما در این چهار سال از مناصب مهم دولتی و امتیازات و جایگاه ها فاصله گرفته اند، تا بتوانند با حفظ روحیه انتقادی بر رعایت شایسته سالاری و حفظ آرمان ها در دولت مردمی، تاکید ورزند و از چاپلوسی و مجیز گویی به دور باشند.

اما امروز روز دیگری است و دانشجویان عدالتخواه همانند همه ملت ایران در مقابل امتحانی بزرگ قرار گرفته اند. بصیرت سیاسی، دشمن شناسی و تبعیت از منش امام امت و رهبر انقلاب اسلامی، آرمان خواهی واقع بینانه و اصل بودن انقلاب بر منافع شخصی و ضرورت حفظ سیرت و روح ان در مقابل صورت و ظاهر آن، ایجاب می کند که فرزندان روح الله مواضع خود را در حمایت از سرباز مقاوم انقلاب اسلامی و در نفی آنانی که برای سازش با دشمنان ملت قدم بر می دارند، فریاد بزنند. صحنه، صحنه غریبی است و بعضی دشمنان قسم خورده امام و آرمانهای امام (ره) نیز –که سال ها عقب نشینی از آن آرمان ها را تجویز کرده اند، - در پوششی جدید و با انتخاب تاکتیکی جدید، به صحنه آمده اند.

امروز کسانی به عرصه آمده اند و خود را پیرو امام امت (ره) می دانند، که با وقاحت تمام شیرین عبادی ها را به خاطر دریافت جایزه صلح نوبل (!) باعث عزت ایران می شمارند و در مقابل رئیس جمهور فعلی را به سبب مواضع انقلابی و دفاع از مظلومین فلسطین در ژنو موجب آبروریزی ایران و خدمت به اسراییل معرفی میکنند.

در این میان مواضع مهندس میر حسین موسوی که روزگاری مشتاقانه منتظر شکستن سکوت سنگینش بودیم تا در مقابل روند آرمان گریزانه 16 ساله باستد، بیش از دیگران ما را شگفت زده کرده است و امروز احساس خطری می نماید که در طول آن 16 سال و در مقابل تجویز نوشیدن جام زهر و پذیرش نظام سلطه جهانی و حرکت به سمت لیبرال سرمایه داری و عقب نشینی از منافع ملی در پرونده هسته ای و... احساس ننموده است!  

نخست وزیر محبوب امام (ره) که روزگاری از «آمادگی نبرد نظامی» با اسرائیل سخن می گفت و از بستن شیرهای نفت در دفاع از مستضعفین و مظلومین فلسطین، این روزها ایجاد تردید در هولوکاست را «ماجراجویی» می خواند و حمایت از آرمانهای فلسطین را به حل معضل تورم و... منوط می‌کند و سیاست های اقتصادی دوران امام را –که از خاطرات شیرین در حافظه تاریخی مردم است- ویژه آن شرایط دانسته و با تکرار شعار اوباما در قالب تغییر سازنده، و در عین حال همچنان از آرمانهای امام (ره) سخن می گوید.  

در حالی که به اعتراف دوست و دشمن، ایران، امروز بر قله عزت جهانی ایستاده و رییس جمهور مردمی اش به سبب احیای آرمان های غبار گرفته حضرت روح الله از محبوب ترین چهره ها در قلوب مسلمین و مستضعفین و ملت های آزاده جهان است، مهندس موسوی ایران را در حد سومالی می بیند و از رفتن آبروی ایران در جهان سخن می گوید! اینکه در این بیست سال بر نخست وزیر محبوب مستضعفین چه رفته است که امروز اینچنین سرمایه داران زالو صفت، لیبرال های خوش خط و خال و دشمنان آرمان های امام و انقلاب دور او را گرفته اند مجالی دیگر می طلبد. فقط برادر گرامی آقای مهندس موسوی بداند که فرزندان نسل سومی حضرت روح الله امروز از این که ایشان خط خود را از لیبرالها و سرمایه‌سالاران و سازشکاران تفکیک نمی کند، سخت دلگیر و ناراحتند.

جناب مهندس موسوی! بدانید از اینکه می بینیم یاور پیشین مستضعفین، تلاش برای توزیع عادلانه ثروت را به «گداپروری» تشبیه می کند و روحیه مردمی و هم نشینی با مستضعفین را «عوام فریبی» می خواند و مواضع انقلابی و البته منطقی و مستدل در دفاع از مظلومین جهان را «ماجراجویی» می نامد سخت آزرده خاطریم و برای نجات شما، از فتنه تجدیدنظرطلبان دعا می کنیم .
اما اکنون وظیفه خود می دانیم که اعلام نماییم ضمن احترام به هر چهار نامزد محترم و با بررسی رویکردها و مواضع آنها، فارغ از نگاه های حزبی و سیاست زده‌ی چپ و راست و جنگ های زرگری شرکای سیاسی تحت عنوان اصول گرا و اصلاح طلب، و زد و بندها برای حذف گفتمان انقلاب اسلامی، همچنان در میان چهار نامزد مذکور جناب آقای دکتر احمدی نژاد را با فاصله از سایرین، نزدیکتر به گفتمان انقلاب و اصلح تشخیص می دهیم. در این انتخاب توجه به نقاط مثبت عملکرد دولت نهم در کنار توجه این دولت به گفتان اصیل انقلاب (عدالتخواهی و معنویت گرایی) موثر بوده است.

مواضع انقلابی و تهاجمی در سیاست خارجه، دفاع مستحکم از حقوق هسته ای ایران در برابر تهدیدات بیگانگان، توجه ویژه به نهضت های مقاومت در فلسطین، لبنان و آمریکای لاتین، احیای جایگاه از دست رفته مردم ایران در ملت های آزاده دنیا، ساده زیستی و احیای روحیه مردمی در مسوولان، مذمت خوی کاخ نشینی مسوولان، تلاش بی وقفه در انجام سفرهای استانی و توجه ویژه به مناطق محروم، توجه ویژه به روستاها، شجاعت در تغییر بافت دائمی برخی مدیران تکنوکرات سابق، اصلاح رویکردهای سرمایه داری در برخی بخشهای اقتصادی از جمله بخش مسکن و توجه علمی به این بخش در دو سال اخیر و از همه مهمتر غبارزدایی از آرمان های انقلاب اسلامی از جمله نکاتی است که هر فرد منصف و عدالتخواهی نمی تواند در حمایت از آن سکوت کند. جای تعجب است که جریان رقیب عمدتا به همین نقاط مثبت و انقلابی دولت نهم می تازد و همین امر ما را در دفاع از حق مصمم تر می نماید.  

دانشجویان عدالتخواه ضمن حفظ انتقادات صریح خود نسبت به دولت نهم از جمله در زمینه عدم رعایت شایسته سالاری در برخی از حوزه ها و انتصاب های ضعیف که منجر به تعویض مکرر مدیران بویژه در بخش اقتصادی گردید، ضعف بهره برداری از ظرفیتهای رسانه ای، هنری و فرهنگی در راستای گفتمان انقلاب اسلامی ، عدم بهره‌گیری از دایره وسیع نخبگان انقلابی و محدود شدن به یک حلقه خاص، استفاده از برخی افراد فاقد صلاحیت در جایگاه‌های مهم (در مواردی مانند کردان و مشائی و رحیمی و محصولی)، لغزش‌ها در حوزه سیاست خارجی همچون احیای روابط با آمریکا و مصر، کم کاری در برخورد مدون با مفاسد اقتصادی (متناسب با شعارها)، عدم توجه مناسب به منتقدین درون گفتمانی، وزارت علوم فاصله دار با اندیشه رهبری برای پویایی محیط دانشجویی، بعضی مسائل در روند تصمیم گیری ها به ویژه در حوزه اقتصاد، عدم مشخص کردن مبانی نظری و... بار دیگر با قاطعیت از محمود احمدی نژاد حمایت می کنند و اعلام می دارند انشاءالله بلافاصله پس از پیروزی در انتخابات پیش رو، ایشان باید بار دیگر در انتظار انتقادات صریح و بی پرده و غیر مصلخت اندیشانه ی دانشجویان عدالتخواه باشد که ما بهترین حمایت برای صاحبان قدرت را در انتقاد صحیح می دانیم.  

در پایان اعلام می کنیم دانشجویان عدالتخواه ضمن حفظ مرزبندی ها و انتقاد از ضعف های دولت در این مقطع زمانی با افتخار از دستاوردهای ذکر شده در 4 سال گذشته دفاع می نماید.  

و لذا سیاسیون حرفه ای سعی نکنند با حربه ضعف ها مردم را متزلزل کنند. چرا که اگر این چند لکه سیاه بر دامن سفید از دور پیداست، دامن برخی جریان ها آنقدر سیاه بوده که دیگر صدها لکه سیاه و مدیران مفسد و.... نیز به چشم نمی آمد و در دوره آنها مفاسد سیاسی، اقتصادی و بی صداقتی برای مردم عادی شده بود.  

البته به طور جدی از دکتر احمدی نژاد می خواهیم که در صورت پیروزی سریعا این لکه های سیاه را از دولتش کنار بگذارد و در روند تصمیم گیری ها اصلاح نماید.  

و دانشجویان عدالتخواه نیز قطعا به تداوم مطالبه در دولت دهم همت خواهند گمارند و هر کس پیروز انتخابات باشد، طبق رویه گذشته جنبش، در مقابل مسئولین از جناح های مختلف بر اساس مطالبات مردم و مقام عظمای ولایت، و آرمان های انقلاب اسلامی و قانون اساسی به عنوان میثاق پذیرفته شده ی ملی، به حمایت از حرکت های مطابق این گفتمان و نقد فاصله ها و انحرافات با این گفتمان خواهد پرداخت و در برابر هیچ فرد و گروه و جناحی مسامحه و مصلحت اندیشی نخواهند کرد. 

 جنبش در مواضع آتی خود به بسط مطالبات و ارائه نکات تکمیلی خواهد پرداخت.

نظرات 7 + ارسال نظر
دروازه دات کام شنبه 9 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 04:59 ب.ظ

سلام دوست گرامی
سایت دروازه آماده تبادل لینک با شما است . و مبلغ 15000 تومان برای دوستانیکه اقدام به تبادل لینک میکنند به عنوان هدیه در نظر گرفته است .
برای بهره برداری از این امکان پس از ثبت نام در سایت ، و قرار دادن لینک سایت دروازه ، طی ایمیلی به admin@darvazeh.com مشخصات خود و آدرس سایت یا بلاگتان را ارسال کنید .
موفقیت شما اعتبار ماست .

محمدی دوشنبه 11 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 12:07 ق.ظ

ما هم از مرام احمدی نژاد حمایت می کنیم...

شاپرک دوشنبه 11 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 09:00 ب.ظ http://labkhand06.tebyan.net

با سپاس از شما.
فقط دکتر محمود

سلام مانیز از شما سپاسگزاریم.

دکتر بیگی دوشنبه 11 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 10:13 ب.ظ http://www.sahab77.blogfa.com

سلام.
خدا قوت.
مطمئن باشید همان خدایی که در دوره ی گذشته در میان تهاجم همه جانبه ی گروهها و جناح های مختلف دلهای مردم را به دکتر احمدی نژاد متمایل کرد ، این دوره هم... .

سلام
از شعر بسیار زیبایتان متشکریم
خداوند همیشه با مستضعفان ومحرومان است...

؟؟؟ سه‌شنبه 12 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 11:59 ق.ظ

ای ول به برادران بسیجی ما نیز همواره پشتیبان شما هستیم

تلنگر سه‌شنبه 12 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 04:00 ب.ظ http://talangor86.blogsky.com

اللهم عجل لولیک الفرج
سلام به روزیم!

ندای عدالت پنج‌شنبه 14 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 05:24 ب.ظ http://justice.blogsky.com/

سلام دوست عزیز

بسیار خوشحالم که اینچنین ملت سربلند ما فهیم و قدردان تلاشهای این دولت خدمت گذار هستند. من هم از طرف خودم حمایت کامل را از دولت دکتر احمدی نژاد اعلام می دارم.
ضمنا وبلاگ جالب و مفیدی دارید. دوستان به وبلاگ من (وبلاگ ندای عدالت) هم سر بزنند و نظر بدهند.
با تشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد