ب مثل بسیجی

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی

ب مثل بسیجی

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی

واکنش اوباما، هیلاری و گیتس به انتخابات ایران

 

واکنش اوباما، هیلاری و گیتس به انتخابات ایران

 

وزیر دفاع آمریکا نیز ساعاتی پیش از پایان رأی‌گیری روز جمعه انتخابات ریاست جمهوری ایران در پاسخ به خبرنگاران گفت: از نظر وی هیچ اهمیتی نخواهد داشت که چه کسی رئیس‌جمهور ایران می‌شود. 

باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا از انجام آن چه «بحث قوی» انتخاباتی در ایران دانسته استقبال کرده است.

رئیس‌جمهوری آمریکا روز جمعه (دوازدهم ژوئن) در نخستین واکنش به انتخابات ریاست جمهوری در ایران گفت: ما بسیار خوشحالیم درباره آن چه به نظر می‌رسد، وقوع یک بحث قوی در ایران باشد.
باراک اوباما این اظهارات را در کاخ سفید در واشنگتن بیان کرد.
او از کاندیدای خاصی حمایت نکرد.

باراک اوباما گفت: سرانجام مردم ایران، سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری این کشور را رقم خواهند زد، هر چند وی تأکید کرد، معتقد است که امکان تغییر در روابط کشورش با ایران وجود دارد.
وی گفت: صرف‌نظر از این که چه کاندیدایی در این انتخابات پیروز شود، امیدوار است بحث‌های جدی انتخاباتی که در ایران برگزار شده است، بتواند توانایی آمریکا برای تعامل با ایران را تقویت کند.
او گفت: مردم ایران به دنبال امکانات جدیدی هستند.
باراک اوباما پیشتر ابراز امیدواری کرده بود که مذاکرات درباره برنامه اتمی ایران را پس از پایان انتخابات ریاست جمهوری ایران آغاز کند.
همزمان، هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا نیز رأی‌گیری‌ها در ایران را «نشانه مثبتی» ارزیابی کرده است.
او روز جمعه گفت که این نشانه بسیار مثبتی است که مردم ایران می‌خواهند صدایشان شنیده و رأی آن‌ها شمرده شود.

به گفته هیلاری کلینتون، آمریکا مانند کشورهای دیگر منتظر تعیین نتیجه انتخابات ایران است.

وزارت خارجه آمریکا روز جمعه تأکید کرد که تلاش آمریکا برای گفت‌وگو با ایران با نتیجه انتخابات در این کشور ارتباطی ندارد.

وزیر دفاع آمریکا نیز ساعاتی پیش از پایان رأی‌گیری روز جمعه انتخابات ریاست جمهوری ایران در پاسخ به خبرنگاران گفت: از نظر وی هیچ اهمیتی نخواهد داشت که چه کسی رئیس‌جمهور ایران می‌شود.
رابرت گیتس ساعاتی پیش از اعلام نتایج رسمی انتخابات ایران گفت:سیاست‌هایی که دولت ایران در آینده دنبال می‌کند، در مقایسه با شخص مجری این سیاست‌ها از اهمیت بیشتری برای واشنگتن برخوردار است.
وزیر دفاع آمریکا که در جریان یک کنفرانس خبری در نشست ناتو در بلژیک سخن می‌گفت، در پاسخ به این پرسش خبرنگاران که نظر وی درباره انتخاب محمود احمدی نژاد یا میرحسین موسوی به ریاست جمهوری ایران چیست، اظهار داشت: واشنگتن علاقه‌مند به دیدن سیاست‌هایی است که دولت ایران دنبال می‌کند.

وی افزود: هیچ اهمیتی ندارد که چه کسی برگزیده می‌شود. ما منتظر می‌مانیم و می‌بینیم که چه نوع سیاست‌هایی توسط فرد انتخاب شده دنبال می‌شود؛ سیاست‌های ایران وابستگی کمتری به «شخص» مجری آن دارد.این اظهارات ساعاتی پیش از آن گفته شد که ستاد انتخابات وزارت کشور، پس از شمارش بخشی از آرا از پیشتازی احمدی‌نژاد نسبت به میرحسین موسوی خبر داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد