ب مثل بسیجی

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی

ب مثل بسیجی

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی

در سین‌کیانگ چین چه می‌گذرد؟

 در سین‌کیانگ چین چه می‌گذرد؟
 
نگاه تبعیض‌آمیز اوباما به 2 گروه اقلیت مسلمان و بودایی در چین 
                          

ناآرامی در منطقه سین کیانگ، یکشنبه گذشته، درپی بروز اختلافات بین نژاد اصلی مردم چین (هان) و قوم "اویغور" در شهر "ارومچی"، مرکز منطقه خودمختار شین جیانگ آغاز شد.

به گزارش  مدیا مانیتورز، سرکوب اقوام مسلمان "اویغور" ده‌ها سال است که سابقه داشته است. سازمان عفو بین الملل اعلام کرده که بر طبق اسناد ارائه شده دولت چین، سال‌هاست که نسبت به این اقلیت در چین سوء رفتارو شکنجه وجود دارد. این نهاد، همچنین دولت چین را به اهانت به فرهنگ "اویغور"، بستن مساجد، محدویت برقرار کردن در استفاده از زبان "اویغور" و به آتش کشیدن بسیاری از کتاب ها و روزنامه های این اقلیت مسلمان، متهم کرده است.

هفته گذشته رئیس‌جمهور چین نشست جی 8 را نیمه کاره رها کرد و برای رسیدگی به ناآرامی‌های ایالت غربی چین در منطقه "سین‌کیانگ" به کشور خود بازگشت. در اثر این ناآرامی‌ها که شدیدترین خشونت قومی چین در دهه‌های اخیر به شمار می آید، دست کم 184 نفر کشته و بیش از هزار نفر زخمی شده اند.

قابل توجه آنکه منابع رسمی دولت چین به هویت قربانیان این درگیری‌ها اشاره‌ای نکرده‌اند اما گفته می‌شود بیشتر کشته‌شدگان از اقلیت ترک زبان و مسلمان اویغور بوده‌اند.

در چین، بیش از 100میلیون مردم به‌عنوان اقلیت از 50 گروه نژادی مختلف زندگی می‌کنند. این اقلیت، 8 درصد از جمعیت 1.3 میلیاردی چین را تشکیل می‌دهند. در این میان، جمعیت مسلمانان "اویغور" در سین‌کیانگ که به" ترکیه شرقی" معروف است، به بیش از 2.3 میلیون نفر می‌رسد.

همزمان با سرکوب این اقلیت‌های مسلمان، بلافاصله مسئله تبت و ناآرامی‌های آن به ذهن خطور می‌کند، اما برخورد دولت چین نسبت به گروه مسلمان "اویغور" بسیار شدیدتر بود و بر خلاف انعکاس جهانی درگیری‌های تبتی‌ها، به نظر می رسد که در قبال کشتار مسلمانان اویغور کسی توجهی ندارد.

جالب توجه اینکه، اوباما، رئیس‌جمهور امریکا هیچ واکنش و سخنی در مورد این جنایات و احقاق حقوق این مردم نشان نداد و حتی به دولت چین نگفت که نسبت به حقوق آنها احترام بگذارد.

سرکوب مسلمانان اویغور ده‌ها سال است که ادامه دارد و مدارک و مستند ات زیادی نسبت به تضیع حقوق این مسلمانان در دست است. طبق گزارشات سازمان عفو بین الملل مستندات زیادی در دست است که ده‌ها سال است که این مسلمانان مورد شکنجه‌های شدید و طاقت‌فرسا قرار می‌گیرند.

دولت چین برای برهم زدن ترکیب فرهنگی و نژادی این منطقه تعداد بسیار زیادی از مردم چین را برای سکونت به منطقه سین کیانگ کوچ داده است تا به نوعی بتواند ترکیب جمعیتی مسلمانان این منطقه را بر هم بزند. مسلمانان این منطقه به بهره بردای انحصاری مهاجرین چینی از سود و منافع اقتصادی این ایالت نفت خیز استفاده می کنند و محروم ماندن خود از این منافع، اعتراض دارند.

بعد از حادثه 11 سپتامبر 2001، دولت چین تلاش زیادی به عمل آورد که مسلمانان این منطقه را به بهانه جدایی‌طلبی و گرایش‌های مذهبی و نژادی جزء تروریست‌های جدایی طلب معرفی کند و در نهایت نیز توانست گروه "حرکت اسلامی شرق ترکی‌ها" را در سازمان ملل در لیست سازمان‌های تروریستی قرار دهد. حتی 4 مسلمان اویغوری دستگیر شده در افغانستان سال‌هاست که در گوانتانامو به بهانه واهی زندانی هستند، تنها به این دلیل که هیچ کشوری به آن‌ها پناهندگی نمی‌دهد.

حتی اویغوری‌های مسلمانی که در خارج از مرزها فامیلی دارند، به شدت تحت فشار قرار دارند و از انجام هرگونه فعالیت سیاسی محروم هستند.

نظرات 1 + ارسال نظر
kolbeh khali دوشنبه 22 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 11:38 ق.ظ

با عرض درود فراوان به شما دوست عزیز
امروزه درجهان یکی از بهترین و ساده ترین و پر درآمد ترین کارها، کسب و کار اینترنتی است که روش های متفاوتی دارد
ما میخواهیم خلاصه داستان کارمندی که از این راه میلیاردر شد را برایتان بازگو کنم
در امریکا کارمندی روزانه وقت کمی را صرف آپدیت کردن وبسایت خود میکرد و تبلیغات گوگل را در سایت خود قرار داده بود و درآمد کمی از این طریق به دست می آورد روزی با خود فکر کرد که اگر وقت بیشتری را صرف وبسایتش کند میتواند پول خیلی بیشتری به دست بیاورد او از کارش در اداره استعفا داد و روزانه 6 الی 7 ساعت کار میکرد و بقیه وقتش را به خوش گذرانی می پرداخت و پول کلانی را از این راه به دست آورده بود
........................................
حتما با خود میگویید او درخارج کشور بوده و در ایران چنین چیزی امکان ندارد!!! اما نه اینطور نیست ما به شما دو سیستمی را معرفی خواهیم کرد که ایرانی های داخل کشور از آن درآمد کلانی به دست آورده اند و پرداخت پول توسط این شرکت ها تضمین شده است درضمن این شرکت ها 100% قانونی هستند و دارای مجوز از جمهوری اسلامی ایران میباشند
1- سیستم کلیکی: گروه اوکسین ادز یکی از معتبرترین این شرکت ها می باشد که نحوه کار در این سیستم به این گونه است که شما پس از عضویت باید بنرهای این سایت را در وبلاگتان قرار دهید و به ازای هر کلیکی که روی بنرها می شود مبلغی که از طرف سایت تعیین شده دریافت خواهید نمود
توجه نمایید که شرکت رفاه گستر جنوببه شماره ثبت 24516 پرداخت کلیه وجوه را ضمانت می نماید.
به اطلاع شما می رسانیم در جهت تشویق شما سروران گرامی سیستم اوکسین ادز جشنواره تابستانه از اول تیرماه به مدت یکماه برگزار می گردد که کارکرد کلیه اعضاء 50 درصد بیشتر محاسبه خواهد شد.
بعنوان مثال اگر شخصی در طول یک ماه 100 هزار تومان درامد کسب نماید 50 هزار تومان هم به پورسانت وی اضافه خواهد شد و مجموعا 150 هزار تومان دریافت می نماید.
این فرصت طلایی را از دست ندهید
لینک عضویت سریع:
http://www.oxinads.com/?i=22810
http://www.oxinads.com/?i=22810
2-سیستم فروش محصول و دریافت پورسانت: ایران مارکت سنتر بزرگترین گروهی است که در این زمینه فعالیت دارد نحوه کار در این سیستم بدین گونه است که شما پس از عضویت برای فروش محصولات یک کد دریافت میکنید که میتوانید از هر روشی که دوست دارید محصولات را بفروشید و به صورت درصدی پورسانت خود را دریافت نمایید
لینک عضویت سریع:
http://www.iranmc.org/AdsAffiliate.php?AdsID=18545
http://www.iranmc.org/AdsAffiliate.php?AdsID=18545

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد