ب مثل بسیجی

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی

ب مثل بسیجی

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی

واکنش های اولیه به معاونت اولی مشایی در دولت دهم

حمایت از انتصاب های جدید رئیس جمهور منهای انتصاب مشاییواکنش های اولیه به معاونت اولی مشایی در دولت دهم

  

تعجب لاریجانی از تصمیم جدید احمدی‌نژاد

رسایی:بسیاری از همراهان و همفکران احمدی نژاد به این انتصاب اعتراض دارند.  

علی مطهری: برای سؤال از رئیس‌جمهور در مورد انتصاب مشایی امضا جمع می‌کنم .

 

                                                                                                          

اسفندیار رحیم‌مشایی، معاون اول محمود احمدی‌نژاد می‌شود، این بمب خبری بود که در صدر اخبار چند روز اخیر رسانه ها قرار گرفت و در مواردی خبرهایی همچون انفجار هواپیمای مسافربری و نماز جمعه ایت الله هاشمی را نیز تحت تاثیر قرار داد. هر چند برخی انتصاب های جدید اقای احمدی نژاد مانند انتصاب اقای صالحی به ریاست سازمان انرژی اتمی، حتی حمایت منتقدان ایشان را نیز به همراه داشته ولی خبر معاونت اولی مشایی موجب واکنش های منفی حتی در بین حامیان درجه اول رئیس جمهور شده است.
با توجه به خصوصیات ریاست محترم جمهور در ثبات عقیده و تصمیم!، به نظر میرسد تنها راه حل برون رفت از این بحران، استعفای اقای مشایی و نپذیرفتن این سمت جدید باشد.

علی مطهری، نماینده تهران از شگفت‌زدگی علی لاریجانی، رئیس مجلس پس از شنیدن اخبار کابینه خبر داد و افزود که بر حسب اطلاع انتصاب‌های جدید با مسوولان عالی نظام نیز هماهنگ نشده است.
علی مطهری، برادرزن رئیس مجلس که خود نیز با شنیدن خبر انتصاب مشایی در مقام دومی کابینه دهم اظهار تعجب می‌کرد درباره واکنش‌هایی که این انتخاب احمدی‌نژاد برانگیخته است، گفت: «همه دوستان و همفکران بنده از جمله آقای لایجانی در تماس تلفنی از این خبر متعجب شده و ابراز تحیر کرده است.»
وی افزود: «این خبر آنقدر ناباورانه بود که صحت آن را از دولتمردان جویا شدیم.»
علی مطهری که سال گذشته در واکنش به سخنان مشایی در اعلام دوستی با ملت اسرائیل، برای سؤال از احمدی‌نژاد امضاهای نمایندگان را جمع‌آوری می‌کرد، این بار قصد دارد در واکنش به انتصاب وی به عنوان معاون اولی رئیس‌جمهور، بار دیگر این طرح را در دستور کار خود قرار دهد.

محمدتقی رهبر، رئیس فراکسیون روحانیون مجلس نیز خواستار بازنگری جدی احمدی‌نژاد در تصمیمش شد. رئیس فراکسیون روحانیون مجلس با انتقاد شدید از معرفی رحیم مشایی به عنوان معاون اول، این انتخاب را خلاف انتظار دلسوزان نظام دانست و افزود: «مراجع عظام، علما و بسیاری از علاقه‌مندان احمدی‌نژاد این مساله را برنخواهند تابید.»
رهبر، با تاکید بر اینکه در این انتخابات سرمایه‌گذاری عظیمی شده است، اضافه کرد: «رئیس‌جمهور با انتخاب نامناسب رحیم مشایی موقعیت دولت دهم را تضعیف کرد.»
وی افزود: «بودن مشایی در سمت معاون اولی برای دولت چالش برانگیز خواهد بود.

حجت‌الاسلام حمید رسایی در واکنش به انتصاب رحیم‌مشایی به عنوان معاون اول رییس‌جمهور گفت: «فکر می‌کنم اگر این انتصاب انجام نمی‌شد بهتر بود؛ زیرا در جامعه حساسیت‌های زیادی بر روی آقای مشایی وجود دارد.»
این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس هشتم گفت:« به نظر بنده این انتصاب، یعنی ارتقای جایگاه مشایی به معاون اولی خیلی همراه با افکارعمومی نیست و حتی می‌توان گفت بسیاری از همراهان و کسانی که به مشی و سیاست‌های آقای احمدی‌نژاد معتقدند نسبت به این انتصاب به نوعی اعتراض دارند.»
وی گفت: البته انتصاب‌های دیگر از جمله بنیاد شهید، ‌سازمان ملی جوانان و سازمان انرژی اتمی انتصاب به جا و مناسبی بود و امیدواریم انتصاب‌های دیگر و هم‌چنین کابینه‌ای که معرفی می‌شود از شاخص‌ها و ویژگی‌های لازم برخوردار باشد تا مجلس هم بتواند همکاری و همراهی در رأی‌ایی که می‌خواهد به کابینه بدهد، داشته باشد.»
رسایی افزود:« با همه اینها آقای احمدی‌نژاد مجموعا امتیازات مثبتی دارد و به غیر از این انتصاب که ما به آن منتقدیم، در رویکردها و کارکردها هنوز قابل دفاع و برای کشور بسیار مفیدتر از خیلی از شخصیت‌های دیگر است.»

نظرات 7 + ارسال نظر
جواد یکشنبه 28 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 01:16 ق.ظ http://www.oxinads.com/?i=7556

ورود به دنیای تجارت الکترونیک باثبت نام درسیستم کلیکی اوکسین ادز:
باهرکلیکی که ازسایت شما روی تبلیغات این سایت میشه 80 تومن به عنوان پورسانت به شما داده میشه...

احمد یکشنبه 28 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 09:52 ق.ظ

ای بیچاره های بد بخت هنوز هم با اینهمه خطاهای احمدی نژاد
هنوز می گویید مشائی باید استعفا دهد نه خیر برادر من احمدی نژاد باید استفا دهد و شما طرفدارانش هم باید توبه کنید چرا که تا حد علی زمان یک ادم دروغگو ی خرافه گرای هاله نور ......را بزرگ کردید مطمئن باشید در هر گناه او و در جهنم رفتن اوشریکید

سلام ای با چاره خوشبخت. آنهایی که روز انتخابات به احمدی نژاد رای دادند به وظیفه شان عمل کردند و امروز هم اگر به برخی عملکردهایش انتقاد میکنند باز هم به وظیفه شان عمل میکنند. اما شما اگر توبه نکنی در گناه وجهنم رفتن اغتشاشگران وقانون شکنان شریکی.

احمد یکشنبه 28 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 12:27 ب.ظ

کاش احمدی نژاد کمی به نظر دلسوزان نظام توجه داشت و اینکار را نمیکرد . شاید هنوز هم راه برگشت باشه ولی تاثیر مخرب آن دیگر پاک نمیشه.

زینب یکشنبه 28 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 05:27 ب.ظ http://zeynab73.blogsky.com

سلام
واقعا من موندم چرا احمدی نژاد این کارو میکنه؟

کبریائی سه‌شنبه 30 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 07:13 ب.ظ

باسلام خدمت دوستان خوبم.هرچندبه زعم برخی ازدوستان ساده لوح یک اشتباه(یعنی همون اظهارات سخیف اسفندیارخان درمورددوستی بامردم اسرائیل)نبایدتبدیل به گرزی برای کوبیدن اسفندیارودولت نهم بشه ولی نبایدفراموش کنیم که اولاهمه ی خطاها و اشتباهات دریک سطح نیستند؛همه میدونیم ماجرای اسپندیارواسرائیل بیش ازیک ماه وقت مسئولین ورجال سیاسی کشورراگرفت تاجایی که خودرهبری واردعمل شدوازتریبون نمازجمعه با رد اظهارات دشمن شادکن اسپندیار خواهان پایان بحث ها وجدل هاشد ثانیاگاف های اسپندیارصرفابه اون خبط بزرگ که ختم نشدتابرسبیل تلطف وبه فرض محال ازکناراین انتصاب نامبارک بگذریم؛هنوزازسایه روشن ذهنمان حضوراسپندیاردرمراسمی درترکیه راکه درابتدای آن فاحشه هابه رقاصی پرداختندپاک نکرده ایم(هرچندکه وی منکرحضورخودشدوماهم که ندیده بودیم باورکردیم)وهنوززخم داغ حمل قرآن همراه با دف وموسیقی توسط مانکن هادرافتتاحیه ی یکی ازهمایشهای میراث فرنگی!برروی جگرهایمان التیام نیافته؛ونیزماجرای ادغام سازمان حج وزیارت درسازمان میراث فرنگی درمخیله ی مرتجعمان! قابل توجیه وحلاجی نیست.ازسوی دیگر به قول یکی ازنماینده های تهران چرادر۹۰سیاسی که معجون ناهمگنی ازراست ودروغ بودوفرصت طلبان ازجزئی ترین گافها پیرهن عثمان ساخته بودندو(بلانسبت) کاتولیک ترازپاپ!نگرانیهای بعضی ازمراجع رابه رخ حامیان دولت میکشیدنداشاره ای به افاضات اسپندیارنکرده بودند!!!<<اجتنبوامواضع التهم>>مومن نبایدخودرادرموضع اتهام قراربده ومن هم قصداتهام ندارم ولی اغماض کریمانه ی محمودازاشتباهات فاحش رحیم(باعنایت به اقدامات انقلابی وی درنیویورک ودوربان و...وعزل وزراومعاونین به خاطرتخطی ازمیثاق دولت)وازطرفی رابطه فامیلی اونهاباهم ناخودآگاه ذهن کج اندیش!دشمن وراست اندیش دوست رادر بودار بودن این انتصاب منحوس مغشوش میکنه...این اتفاق ناگواردهن کجی آشکاری است به رای بیش از۵/۲۴میلیون عاشق گفتمان امام ورهبری ودرضمن هم شرعا اشکال داره وهم فاقد وجاهت قانونیه؛چون حکم ایشان هنوز توسط رهبری که تنفیذنشده.خداخودش ختم به خیرکنه

سلام آقا رضا از اظهار لطف وبیان نظراتتان ممنونیم. شاید بهتر بود آقای احمدی نژاد کمی صبر میکردند تا ضمن تلطیف فضای ملتهب جامعه ریاست جمهوری دهم هم تنفیذ بشه. نه اینکه با دهن کجی به حامیان خیر خواهشان بیش از این دودستگی به وجود آمده را تشدید کنند.
به قول آقا بعضی حرفها را باید گفت و برخی حرفها را باید نگفت.
به هرحال با این اقدام یکباردیگر شتابزدگی در تصمیمها و یک دنده بودن و لجبازی و نصیحت پذیر نبودن ایشان ثابت شد. امیدوارم اینبار قبل از ورود علنی رهبری به صحنه قضیه ختم به خیر بشه.

آرش چهارشنبه 31 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 12:18 ب.ظ

سلام
واقعا ناراحت شدم .
ولی بازم معتقدم رایی که دادم از بین گزینه های موجود بهترینه!

دانشجوی بسیجی سه‌شنبه 14 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 08:56 ق.ظ http://daneshjoyebasiji.blogfa.com

سلام . وبلاگ خوبی دارین . ما داریم یه سری فعالیت ها رو توی وبلاگ سازمان دهی میکنیم ، برای حمایت از ما ، سری به ما هم بزن و ما رو لینک کنید .
ممنون . یا علی .

سلام
خداحفظتان کنه.
لینکتان کردم شماهم لینک کنید.
یاعلی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد