ب مثل بسیجی

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی

ب مثل بسیجی

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی

ولایتی در جمع اعضای انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل

ولایتی در جمع اعضای انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل :

برخی کاندیداها از حمایت اوباما و پرز اعلام برائت کنند. 

                                            

 عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اگر اوباما اسم از کاندیدایی می‌برد و پرز نیز به نفع کاندیدایی سخن می‌گوید، گفت: افراد باید غیرت دینی داشته باشند و زمانی که اوباما و پرز از آنها حمایت می‌کند، ساکت ننشسته‌ و از این افراد اعلام برائت کنند.

علی‌اکبر ولایتی مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل شب گذشته در دهمین نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل که در دانشگاه علوم‌پزشکی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، اظهار داشت: طی روزها و هفته‌های گذشته شاهد تحولات گوناگونی در کشور بودیم و حتی در این مدت که بیش از 2 ماه از انتخابات می‌گذرد، افکار عمومی اخبار مربوط به انتخابات را دنبال کرده و به آن اختصاص دارد و بدون تردید آنچه در این انتخابات رخ داد، نقطه عطفی در تاریخ تحولات پس از انقلاب اسلامی و تاریخ معاصر بوده است.
مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با تاکید بر اینکه کسی منکر درصد بالای شرکت‌کنندگان در انتخابات دهم ریاست جمهوری نیست، خاطرنشان کرد: در این انتخابات بالاترین درصد شرکت در انتخابات و بعد از انتخابات تعیین نوع حکومت را شاهد بودیم.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به شرکت 85 درصدی مردم در انتخابات دهم در ریاست جمهوری تصریح کرد: حتی کسانی که بعد از اعلام نتیجه انتخابات شروع به اعتراض کردند منکر این شرکت بالای مردم در انتخابات نبودند که در واقع در این انتخابات 85 درصد از واجدین شرایط شرکت کرده و رای خود را درون صندوق‌های ریختند.
ولایتی درباره دلایل مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تصریح کرد: معمولا در انقلاب‌هایی که در جهان رخ داده، به تدریج و با گذشته زمان حضور مردم در صحنه سیر کاهنده به خود گرفته و کم‌کم انقلاب‌ها در دنیا به حکومت یک اقلیت که نوعا تک حزبی هم می‌شوند تبدیل شده است.
وی اضافه کرد: از انقلاب اکتبر روسیه تا انقلاب چین و تقریبا تمام انقلاب‌های رخ داده بعد از جنگ جهانی دوم، مردم در ابتدا مشارکت خوبی داشتند و با گذشت زمان آرام‌آرام از انقلاب و نظام حاکم فاصله گرفتند، ولی در ایران بعد از فاصله کوتاهی از پیروزی انقلاب اسلامی انتخاباتی برگزار شد و نتیجه آن انتخابات اعلام روز جمهوری اسلامی ایران در 12 فروردین شد که چنین مسئله‌ای در جهان تاکنون رخ نداده است و با نگاهی به انقلاب کبیر فرانسه نیز متوجه خواهید شد که حتی در آن انقلاب‌ها نیز چنین مسائلی وجود نداشته است.
مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با بیان اینکه نوع دموکراسی در ایران دموکراسی دینی است، عنوان کرد: انقلاب اسلامی هر ساله با یک انتخابات تائید شده و بعد از گذشت 30 سال از پیروزی انقلاب، 30 انتخابات در کشور برگزار شده است و در آخرین انتخابات مشارکت بالای مردم نشان داد که مردم به نظام معتقد بوده و امیدوار هستند و اگر به تاثیرگذاری رای خود معتقد نبودند، در انتخابات شرکت نمی‌کردند.
ولایتی با اشاره به اینکه در دور اول انتخابات دهم ریاست جمهوری یکی از کاندیداها با 65 درصد آرا پیروز انتخابات شد، تاکید کرد که با وجود چنین فاصله‌ای نمی‌توان هیچ انگی را به انتخابات چسباند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه یادآور شد: در زمانی که بعضی از کاندیداها بحث تقلب در انتخابات را مطرح کردند، در جلسه نمایندگان کاندیداها با مقام معظم رهبری، نماینده یکی از کاندیداها گفت که من سابقه حضور در ستاد انتخابات کشور را دارم و با علم بر نحوه برگزاری انتخابات در کشور اعلام می‌کنم که امکان تقلب و پیروزی فردی با قریب 11 میلیون رای با حضور ناظر‌های متعدد وجود ندارد.
وی ادامه داد: بنده به عنوان یکی از افراد حاضر در گروه 6 نفری‌ که برای رسیدگی به اعتراضات کاندیداهای حاضر در انتخابات تشکیل شده بود، مدرک مستندی در خصوص تقلب در انتخابات توسط کاندیداهای معترض ارائه نشد و حتی به کاندیداهای معترض گفته شد که هر جا شما تصور می‌کنید تقلب شده اعلام کنید که با حضور دوربین‌های تلویزیونی، نمایندگان خود شما، نماینده شورای نگهبان و نمایندگان وزارت کشور به مسائل مطرح شده توسط شما رسیدگی شود و هر جا تقلبی صورت گرفته بود، انتخابات را باطل می‌کنیم ولی آنها هیچ نوع سندی ارائه نکردند.
مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در بخشی دیگری از سخنانش با بیان اینکه مسائل بعد از انتخابات باعث شد شیرینی پیروزی در کام ملت تلخ شود، عنوان کرد: با اینکه این شیرینی به تلخی تبدیل شده اما هیچ خدشه‌ای در اساس کار به وجود نیامده است.
ولایتی افزود: امروز حتی سخنگوی کاخ سفید نیز اعلام می‌کند که اگر در مراسم تحلیلف رئیس جمهور شرکت نکردیم به دلیل این نیست که رئیس‌جمهور را به رسمیت نمی‌شناسیم.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه قبل از انتخابات شاهد دخالت گسترده غربی‌ها به خصوص آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها در امور داخلی کشور بودیم، خاطر‌نشان کرد: بیگانه ایران‌ ستیز و انقلاب ستیز که با پیروزی انقلاب اسلامی منافعش در کشور به خطر افتاده با جمهوری اسلامی ایران دشمنی دارد و وجود این دشمنی جای تعجبی ندارد.
وی اضافه کرد: غربی‌ها در لبنان شکست خوردند و حمایت ایران از مقاومت لبنان تاثیر زیادی در پیروزی آنها داشت و آنها در غزه نیز شکست خوردند و ایران تاثیر زیادی در این پیروزی داشت که حتی ایران از منتخبین مردم عراق در این کشور بعد از سقوط صدام نیز حمایت کرد و مجاهدین افغانی نیز بعد از اشغال این کشور توسط روسیه توسط ایران حمایت شدند و تمام این مسائل نشان دهنده نقش بی‌بدیل ایران و نفوذ فراوان کشور در منطقه دارد.
ولایتی ادامه داد: سیدحسن نصرالله در سالگرد پیروزی جنگ 33 روزه با قوت از جمهوری اسلامی ایران حمایت کرد و این نشان از تاثیر منطقه‌ای ایران و نقش ملی کشورمان دارد که این نقش برای دنیا سابقه نداشت و قابل هضم نیست، زیرا کشور اکنون هم از لحاظ علمی و هم از لحاظ سیاسی پیشرفت‌های زیادی کرده است.
مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با بیان اینکه انقلاب اسلامی موجب سقوط استبداد در کشور و قطع دست استعمار شد، تصریح کرد: آنهایی که به پیروزی انقلاب منافع خود را در ایران از دست دادند و دیگر نتوانستند کشوری مانند ایران برای دنبال کردن منافع خود بیابند، دنبال کارشکنی و دخالت در امور داخلی کشورمان هستند.
وی یادآور شد: در طول 200 سال گذشته هر وقت که مردم ایران جنبشی را شکل دادند، همواره دو هدف رفع ظلم و استبداد از مردم و قطع استعمار را دنبال می‌کردند.
وی با طرح این پرسش که چرا هر بار استعمار را از در بیرون کردند، از پنجره وارد می‌شود؟ اظهار داشت: هر جا در کشور دست استعمار را قطع کردند استعمار جدیدی شکل گرفت و ما مجددا شاهد بازگشت استعمار و به طبع آن استبداد بودیم.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه تاکید کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران با هوشیاری امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری تا به حال از بازگشت نفوذ بیگانه به کشور جلوگیری شده است.
مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در ادامه سخنانش به مبارزات تعدادی از انقلابیون قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرده و اظهار داشت: در طی این انقلاب‌ها و تحرکات اجتماعی هر زمان که مردم از توطئه بینگانه غافل شدند، ما صحنه را باختیم.
ولایتی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه یکی از مظاهر تلاش بیگانه برای حضور در صحنه کشور را در انتخابات دهم ریاست جمهوری دیدیم، تصریح کرد: امروز وسائل ارتباط جمعی باعث شده مردم زیر بمباران تبلیغاتی باشند و این رسانه‌ها تاثیر فراوانی بر ذهن‌های مردم می‌گذارد که تمام این فعالیت‌ها توسط بیگانگان دنبال می‌شود.
وی افزود: در گذشته زمانی که هر ایرانی داعیه فعالیت‌های سیاسی داشت و قصد داشت به جایی برسد و در آن زمان در مبارزات کم می‌آورد به بیگانگان پناه می‌برد تا بتواند وزن سیاسی خود را افزایش دهد.
وزیر اسبق امور خارجه کشورمان با اشاره به اینکه بیگانگان برای دخالت در امور داخلی کشورمان دارای سابقه هستند، تصریح کرد: آنچه که در ماه‌های اخیر شاهد بودیم، دخالت گسترده‌ بیگانگان در امور داخلی کشورمان بود که عوامل آمریکایی، انگلیسی و اسرائیلی به طور علنی دخالت خود در امور داخلی کشورمان را پیگیری می‌کردند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه صرف نظر از رقابت‌های انتخاباتی هر کس که مدعی نمایندگی مجلس یا ریاست جمهوری است در ابتدا باید تکلیف خود با خارجی‌های را مشخص کند، خاطرنشان کرد: اگر اوباما اسم از کاندیدایی می‌برد و پرز نیز به نفع کاندیدایی سخن می‌گوید و حتی مجاهدین به نفع کاندیدایی تظاهرات می‌کنند و هیچ واکنشی از سوی آن کاندیدا مشاهد نمی‌شود، جای تعجب و تعامل فراوانی دارد.
ولایتی اضافه کرد: آنهایی که ملیت ایرانی را قبول دارند و به دنبال خدمت به مردم هستند باید تکلیف خود با بیگانگی که سال‌ها در منافع ملت پنجه افکند و این منافع را به نفع خود برداشت کرده است مشخص کند.
مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با بیان اینکه در دانشگاه‌ها باید این سوال مطرح شده و از افراد پرسیده شود که تکلیف شما با تلاش بیگانه برای باز گشت به کشور چیست؟ عنوان کرد: هر کس مدعی است که قصد دارد به مردم خدمت کند، ابتدا باید تکلیف خود را با بینگانگان مشخص کند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه کسانی که سال‌‌ها شعار انقلابی می‌دادند باید موضع خود را امروز نسبت به بیگانگان مشخص کنند تصریح کرد: افراد باید غیرت دینی داشته باشند و زمانی که رئیس‌جمهور آمریکا و پرز از آنها حمایت می‌کند، ساکت ننشسته‌ و از این افراد اعلام برائت کنند.
وی افزود: رئیس‌جمهور آمریکا و پرز در داخل کشور از بعضی افراد حمایت می‌کنند و آن افراد نیز ساکت می‌نشیند تا بتوانند از این مسئله به نفع خود بهره ببرند و دوبار تسلط بیگانگان در کشور ایجاد شود.
ولایتی در ادامه یادآور شد: امروز موزه تلاویو بعد از موزه ایران بیشترین آثار مربوط به ایران را دارا است و این نشان دهنده این مسئله است که بیگانگان همواره منابع کشور را به غارت بردند و اگر دوباره فرصتی برایشان مهیا شود، این کار را انجام خواهند داد.
مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با بیان اینکه بیگانگان قصد دارد امروز با امکانات جدید به کشورمان باز گردند، خاطرنشان کرد: کسانی که در این انتخابات حضور دارند، نباید در جهت منافع دشمن حرکت کرده و آب به آسیاب دشمن بریزند و نباید اقداماتی از سوی افراد انجام شود که سلسله پهلوی دوباره آرزوی بازگشت به کشورمان داشته باشد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: منافقینی که نوکر آمریکا و صدام بودند باید از افرادی حمایت کنند و آن افراد در قبال آن حمایت ساکت بنشیند و هیچ واکنشی برای اعلام برائت جویی انجام ندهند.
وزیر اسبق امور خارجه کشورمان در ادامه تاکید کرد: اگر کسانی اول شهادتین، موضع خود را درباره بازگشت مجدد و نفوذ خارجی‌ها به کشور مشخص نکردند، بخواهند یا نخواهند وابسته خارجی بوده و در بازی که آنها تعیین می‌کنند، نقش ایفا خواهند کرد.
ولایتی در ادامه در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه دانشگاه آزاد یک حلقه مدیریت بسته را به وجود آورده و باعث شده که نظارت در این دانشگاه سخت شود و با توجه به چنین وضعیتی وقت آن نرسیده که حتی به عنوان یک تکلیف شخصی در مقابل چنین مسئله‌ای ایستادگی شود، گفت: قطعا اساسنامه دانشگاه آزاد در شورای عالی انقلاب فرهنگی مجددا بررسی می‌شود و هر آنچه در این شورا مصوب شود دانشگاه آزاد باید آن را اجرایی کند که نظر مقام معظم رهبری نیز همین است.
وی افزود: فرصتی اعلام شد تا دانشگاه آزاد پیشنهادات خود را ارائه کند و مطمئنا ظرف هفته‌های آینده اساسنامه این دانشگاه در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شده و هر آنچه در آنجا تصویب شود، معتبر است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد