ب مثل بسیجی

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی

ب مثل بسیجی

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی

حجت الاسلام محمدیان،در اختتامیه دهمین نشست انجمن های اسلامی

حجت الاسلام محمدیان در اختتامیه دهمین نشست انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل   

 

Image

    جریان دانشجویی به شدت مطالبه گراست. فضای آینده دانشگاه فضای مطالبه گری از کسانی است  که افتخار حضور باشکوه مردم را با شبهات و تردید آغشته کردند، با اینکه خود و اربابانشان می دانستند رایشان پایین است کام مردم را تلخ کردند.

 

 

حجت الاسلام محمد محمدیان، رییس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در اختتامیه دهمین نشست انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در تعریف هویت تشکل های دانشجویان اسلامی گفت: تشکل های دانشجویی اسلامی باید یاور خدا باشند، و فرق تشکل های اسلامی با تشکل های دیگر در همین هویت یاری خداوند است.

 

حجت الاسلام محمد محمدیان با اشاره به اینکه خداوند درگیری بین حق و باطل روی زمین را برای همیشه اعلام کرده، گفت: اگر بناست یاران دین خدا باشیم ،باید ببینیم در کجا قرار داریم. کسانی در میدان مبارزه حال و هوای هزینه پرداختن ندارند و اهل ریسک کردن برای اعتقاد خودشان نیستند ،این افراد باید در صندلی تماشاچی های این میدان قرار گیرند.

 

رییس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاهها افزود:افرادی که می خواهند داخل میدان مبارزه حق و باطل باشند، نمی توانند فردی عمل کنند. باید به همراه تشکیلات و تیم خود جای خود را بشناسند و ارتباط خود را با هم تیمی های خود بدانند و حریف و رقیب خود را خوب بشناسند. اگر در این میدان دوستان و جبهه خود را به درستی تشخیص ندهیم شکست می خوریم. ممکن است کسانی در تیم ما خطایی انجام دهند ، نباید او را از خود برانیم؛ باید توجه کرد خطا با خط متفاوت است، وقتی خطا و انحراف تبدیل به خطی جداگانه بشود، راه خود را از شخصی که انحراف پیدا کرده باید جدا کرد.

 

وی بیان کرد : اصل مهم در کار تشکیلاتی این است که به هم تیمی خود که دچار خطا شده کمک کنیم تا جریان باطل را از حق تشخیص دهد و بتواند خوب عمل کند. گاهی اوقات حریف نقاب هایی بر چهره می زند که خودش را در قالب دوستان ما جا می زند.
حجت الاسلام محمد محمدیان با اشاره به اینکه اشتباهی اصطلاحی بعد از انقلاب باعث شد ،که از فرهنگ دور شویم، گفت: تا سال 60 سازمان منافقین به معنای واقعی منافق بود، ولی بعدا محارب شد، اما اسم منافق بر آنها باقی ماند، همین مسئله باعث شد فرهنگ غنی اسلامی در بحث نفاق به مسیری انحرافی برود. در حالی که منافقینی که ننگ مزدوری صدام را پذیرفتند ،دیگر منافق نیستند .بحث نفاق بحث عمیقی است و سال ها به آن نپرداختیم و دانشجویان باید در بحث های معرفی خود به آن بپردازند، نیاز است موضوع نفاق را باز تعریف کرد و بعد به سراغ مصادیق برویم.

 

رییس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاهها با اشاره به اینکه دو نگاه واقعی و ساختگی درباره دانشگاه وجود دارد گفت: نگاه واقعی این است که در دانشگاه  دینداران و فرزندان انقلاب اسلامی حرف اول را می زنند، نسل سوم انقلابی که معنوی تر و اصولگراتر از نسل اول و دوم انقلاب است. عده ای آرزویشان این است دانشگاه را مقابل نقطه این واقعیت نشان دهند، البته در دانشگاه بعضی افراد نادر هم هستند که قطب نمای دلشان همیشه به طرف قبله کاخ سفید می ایستد و به استخدام کارمندان وزارت خارجه آمریکا در آمدند.

 

وی تصریح کرد :  بر اساس جنگ روانی رسانه ای و جنگ ژورنالیستی به گونه ای تبلیغ می شود که امر برای برخی مشتبه می شود که گویی جریان مهمی در داخل دانشگاه  برخلاف نظام در جریان است، این جریانات همگی کف روی آبند. وقتی جریان اصیل حرکت می کند کف روی آب از بین می رود.

 

حجت الاسلام محمد محمدیان شروع سال تحصیلی را آرام ترین ترم تحصیلی در چند سال اخیر پیش بینی کرد و گفت :ترم جدید سال تحصیلی ترمی است که نیروهای ارزشی ومتدین انقلابی  از کسانی که به رای مردم بی احترامی کردند ،طلبکار خواهند بود. از  کسانی که بی اعتنایی به رای مردم را بزرگترین افتخار دانستند و با اینکه مردم آنها را نپسندیدند اینگونه دارند از مردم انتقام می کشند،  دانشجویان طلبکار خواهند بود.

 

وی گفت :افرادی می خواستند چکمه های رضاخانی را در کشور نهادینه کنند و این آغاز دیکتاتوری مدرن و استبداد ننگین تر و پست تر از چکمه های رضاخانی است. کسانی که با امکانات تبلیغی خود می خواستند ثمرات انقلاب اسلامی را در پای سفارتخانه های بیگانه بریزیند و پای بیگانه را در کشور باز کنند ، اما  ملت ایران  اجازه نمی دهد پای بیگانه به کشور باز شود.
رییس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاهها بیان کرد :جریان دانشجویی به شدت مطالبه گراست. فضای آینده دانشگاه فضای مطالبه گری از کسانی است  که افتخار حضور باشکوه مردم را با شبهات و تردید آغشته کردند، با اینکه خود و اربابانشان می دانستند رایشان پایین است کام مردم را تلخ کردند؛ کسانی که یک عمر در راه جمهوریت و اسلامیت تلاش کردند اما  سعی کردند اتهام پشت پا زدن به رای مردم را بزنند و رای مردم را به زمین بزنند.

 

حجت الاسلام محمد محمدیان با اشاره به اینکه هم باید با اشخاصی که آری مردم را اینگونه مورد توجه قرار ندادند و هم کسانی که فضای دانشگاه را متشنج کردند برخورد شود گفت: همانگونه که به کسانی که آرای مردم را اینگونه مورد توجه قرار ندادند ،باید از کسانی که در ساحت دانشگاه به خوبی برخورد نکردند و با کسانی که به جریان معارض خدمت کردند، مانند فضای کوی دانشگاه، به شدت برخورد شود.

 

وی افزود:ساحت دانشگاه را باید از دو جهت پاک کرد، از لوث کسانی که دانشجو را به عنوان پیاده نظام احزاب سیاسی می خواهند و قصد دارند از احساسات پاک دانشجویی  برای تضعیف ارکان نظام استفاده کنند و نیز از وجود لوث کسانی که حرمت دانشگاه را مراعات نمی کنند و با حضور بدون برنامه ریزی شده از طرف نظام و خودسرانه وارد دانشگاه می شوند و دانشجوی انقلابی را مورد ضرب و شتم قرار می دهند ، در حال حاضر در حال  پیگیری این اتفاقات هستیم. 

 

رییس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاهها  در پایان گفت :عده ای می خواهند دانشگاه را حیات خلوتی برای اهداف براندازی نظام بر خلاف جریان عمومی دانشگاه تبدیل کنند که باید با این افراد برخورد شود.

نظرات 1 + ارسال نظر
تلنگر چهارشنبه 4 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 02:48 ق.ظ http://talangor86.blogsky.com

ما طلب کاریم از کسانی که تهمت تقلب در انتخابات را مطرح کردند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد