ب مثل بسیجی

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی

ب مثل بسیجی

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی

احمدی نژاد: تمامی بحث‌های نمایندگان مجلس دلسوزانه بود.

 

 احمدی نژاد:

شهادت می‌دهم که تمامی بحث‌های نمایندگان مجلس دلسوزانه بود. 

 

رئیس جمهور گفت: شهادت می‌دهم که تمامی بحث‌ها دلسوزانه بود و همه برای اصلاح امور کشور، بهتر شدن کارها و پیشرفت کشور سعی وتلاش کردند و همه هدفشان این بود که کار در کشور بهتر انجام شود

محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری کشورمان در سخنان پایانی خود در جلسه رای اعتماد به وزاری پیشنهادی در صحن مجلس با اشاره به جلسه رای اعتماد نمایندگان به وزار اظهار داشت: امروز روز پنجمی است که نمایندگان در جلسه علنی فشرده رای اعتماد به وزرا را بررسی می‌کنند و تقریبا ده روز قبل از شروع بررسی همه نمایندگان محترم درگیر انجام این مسئولیت سنگین بودند و من صمیمانه از این مجاهدت الهی شما تشکر می‌کنم.
وی افزود: در این پنج روز در دو روز اول و امروز بنده در مجلس حضور داشتم و بقیه جلسات را نیز از ابتدا تا انتها دیده و شنیدم و آن را پیگیری کردم وبه لطف خدا بحث‌هایی که در مجلس مطرح شد بحث‌های کارشناسی، عمیق و در جهت تکمیل کار و اصلاح کار بود و این صحنه‌ای که در چهار الی پنج روز اتفاق افتاد که شاید بعد از انقلاب این میزان وقت برای بررسی کابینه بی‌سابقه و کم سابقه بوده نشان دهنده چند ویژگی و چند پیام است.
رئیس جمهور با اشاره به این ویژگی‌ها و پیام‌ها گفت: اول من باید در اینجا شهادت ‌دهم که تمامی بحث‌ها دلسوزانه بود و همه برای اصلاح امور کشور، بهتر شدن کارها و پیشرفت کشور سعی وتلاش کردند و همه هدفشان این بود که کار در کشور بهتر انجام شود و من از تمامی نمایندگان، مخالفان و موافقان وزرا و حتی از کسانی که از فرصت استفاده کردند و گفتگویی نیز با حوزه انتخابیه در قالب تذکر داشتند تشکر می‌کنم.
احمدی نژاد در ادامه اظهار داشت: بحث‌ها کاملا آزاد بود و شاید کمتر در دنیا اتفاق بیفتد که رسانه ملی به طور کامل بحث رسیدگی به یک کابینه را به طور مستقیم پخش کند و همه دنیا مشاهده کرد که بحث‌ها کاملا ازادانه بود و هر فردی هر نظری که داشت بیان کرد و به لطف خدا اکثرا رعایت احترام به حدود صورت گرفت و این نشان دهنده زنده بودن مجلس است و یک مجلس زنده می‌تواند پشتوانه دولت، نظام و ملت باشد و همه دنیا مشاهده کرد که فراتر از این خط‌کشی‌ها مجلس، مجلسی زنده و حاضر است و مجلسی است که در برابر حقوق ملت احساس مسئولیت می‌کند و این بحث‌ها نشان داد که در ایران مبنای عمل مدیران کشور و قوای سه گانه اعتقادات، آرمان‌ها، حقوق ملت، منافع ملی بوده و این باعث افتخار ما است.
وی افزود: بحث‌ها در این چند روز نشان داد که دمکراسی در ایران حقیقی است و واقعا نظر مردم و نمایندگان و نظر برآمده از آرای مردم است و رئیس جمهور منتخب مردم به طور آزادانه وزرای خود را انتخاب کرد و آنها را به مجلس معرفی کرد و مجلس نیز به طور آزادانه بررسی کرد و همه مسائل را زیر ذره‌بین داشت و به لطف خدا آزادانه نیز تصمیم خواهد گرفت و این یک تراز جدید از دمکراسی در جهان است و ما به این الگو و تراز افتخار می‌کنیم.
رئیس جمهور ادامه داد: در ایران به فضل حاکمیت الهی و انقلاب اسلامی و امام و به فضل حاکمیت اندیشه ولایی اسلامی آنچنان رشد و آزادی و حریتی حاکم شده است که هیچ کس نمی‌تواند نظر خود را به کسی تحمیل کند و همه باید قانع شوند و تصمیم بگیرند و به یک نتیجه برسند و این موجب استحکام و استواری نظام است و همه ما نیز چنین چیزی را می‌خواهیم و مشاهده کردیم که رابطه مجلس و دولت یک رابطه کاملا صمیمی، اعتقادی و مسئولیتی است اما بسیار برادرانه است و همه باهم می‌خواهند که کشور را جلو ببرند و همه مشاهده کردیم که مجلس ودولت هر دو پای آرمانهای انقلاب با اقتدار ایستاده‌اند و کسانی که در دنیا خیال می‌کنند با تبلیغات و هیاهو و حرفهای بی‌ربط می‌توانند رابطه مجلس، دولت و مدیران کشور را بر هم بزنند و آن‌ها را دلسرد کنند و مشغول کارهای انحرافی کنند و یا دولت را دلسرد کنند و نظام را در جهان تضعیف کنند بدانند که این مجلس این دولت با هم و دست در دست یکدیگر پای آرمانهای امام و انقلاب ایستاده‌اند و هزینه‌های آن را خواهند پرداخت و توی دهن دشمن خواهند زد و امانت انقلاب را با سلامت و سرافرازی به نسل‌های بعدی تحویل خواهند داد.
احمدی نژاد با اشاره به رابطه دولت و مجلس گفت: به دلیل اینکه بنده در جلسات استانی جلسات هشت ساعته را دارم و باید به طور مستمر به حرفها و مباحث گوش کنم متوجه هستم که بر روی این صندلی‌ها پنج ساعت نشستن و گوش دادن و مشورت کردن و نظر دادن بسیار سخت است و مردم نیز این سختی را بدانند خصوصا برای کسانی که اهل فکر خطابه ونظر هستند که بیشتر نمایندگان مجلس همین طور هستند.
وی افزود: مجلس و دولت مصمم هستند که باهم کشور را بسازند و مصمم هستند که عدالت را پیاده کنند چرا که اجرای عدالت آرمان مشترک دولت و مجلس است و رسیدگی به مناطق محروم و ضعیفان، اصلاح ساختارها، بالاتر بردن پرچم عزت ملت ایران در جهان، حمایت از ملت‌های مستضعف و مظلوم، حمایت از جریان انقلاب اسلامی در جهان آرمان مشترک این دو قوه است و من مطمئن هستم که مجلس و دولت قدر این مسئولیت و توفیق الهی را به خوبی می‌شناسند و با کمک هم آن را اجرا خواهند کرد.
رئیس جمهور با اشاره به رابطه کاری مجلس و دولت اظهار داشت: حقیقت این است که همه ما یک خانواده هستیم و درست است که قوا از یکدیگر مستقل هستند اما یک خانواده هستیم و این استقلال قوا و تقسیم کار برای التزام امور است و گرنه هیچکس در برابر فرد دیگری قرار ندارد و همه در کنار هم و در یک سنگر هستیم و مشاهده کردید که وزرا نیز مانند خود شما مردمی، پاک و انقلابی و مومن، پرتلاش و دلسوز هستند و برآمده از متن مردم و برای مردم و در خدمت مردم و انقلاب هستند.
احمدی نژاد با بیان اینکه من در این دوره به تجربیات جدیدی دست پیدا کردم اظهار داشت: من در این دوره به این نتیجه رسیدم که بالاخره دولت باید در خدمت و در تعامل و همکاری با آحاد نمایندگان مردم باشد و آقای رحیمی را نیز مامور کردم که با نظر خودشان و البته به نظر من ماهی یک بار همه با هم بنشینیم و فارغ از این دوربین‌ها کار مشترک خود را که شامل مناطق و حوزه‌های انتخابیه و کل کشور است را با هم حل کنیم و آن چیزی که به عهده مجلس است خود مجلس و آن چیزی که به عهده دولت است خود دولت پیگیری کند.
وی در خصوص رابطه وزرا با مجلس نیز اظهار داشت: رابطه وزرا با مجلس نیز چنین رابطه‌ای است و همه باهم باید کار را جلو ببریم و قبلا پیشنهاد بنده این بود که هر دو هفته یک بار سه الی چهار ساعت وقتی را تنظیم کنیم و هیئت رئیسه مجلس و آقای لاریجانی کمک کنند تا همه وزرا و معاونین رئیس جمهور به مجلس بیایند و بنشینیم و مسائل را با هم حل کنیم تا مشکل و مسئله‌ای درمنطقه و در سطح کلان کشور باقی نماند و هر چیزی را که با هم تفاهم کردیم من از آن حمایت می‌کنم.
رئیس جمهور در خصوص وزرا نیز اظهار داشت: من مشاهده کردم که همه نمایندگان وقت خود را اختصاص دادند و با احساس تکلیف شرعی و احساس مسئولیت دینی و ملی وزرا را شناختند و بالاخره کار ما سخت بود اما 21 نفر را به لحاظ کاری و تخصصی انتخاب کردیم و به نظر بنده یک تیم تخصصی و محکم مانند خود شما دلسوز و خدمتگزار انتخاب شدند.
احمدی نژاد خطاب به نمایندگان مجلس گفت: من از شما نمایندگان می‌خواهم که اولا من و شما مسئول اداره کشور هستیم و ما نباید بار مسئولیت اداره کشور را به دوش مقام معظم رهبری، علما و دیگران بگذاریم و ما باید کشور را بر موازین دینی، انقلابی، ولایی، آرمانی اداره کنیم و خود ما نیز مسئولیت آن را بر عهده بگیریم چرا که ما باید باری را از دوش نظام برداریم نه اینکه باری بر دوش نظام بگذاریم و باید خودمان تصمیم بگیریم و کشور را اداره کنیم.
وی با اشاره به شرایط جهانی و منطقه‌ای اظهار داشت: دشمنان تلاش کردند تا اقتدار ملی ایران را خدشه دار کنند و به نظر من جای دارد که یک پاسخ قاطع و محکم از سوی نمایندگان مردم به آن‌ها داده شود تا آن‌ها مایوس شوند.
رئیس جمهور با اشاره به زمان برگزاری اولین جلسه هیئت دولت دهم گفت: ما روز یکشنبه را برای تشکیل جلسه هیئت دولت در مشهد مقدس قرار داده‌ایم و از نمایندگان نیز دعوت می‌کنیم در این سفر حضور داشته باشند تا کارها جلو برود و من شنیده‌ام برخی از دوستان را می‌خواهند نمره دولت را بیست بدهند و من از همه تشکر می‌کنم اما در این معادلات 21 نیز می‌توان داد چرا که اگر یک وزیری از نظر یکی از نمایندگان ضعیف است نظر او محترم است اما باید دست به دست هم بدهیم تا او را کمک کنیم و این وزیر که بعدها او را تقویت می‌کنیم به چهره نظام آسیبی وارد نمی‌کند اما یک رای یکپارچه و هماهنگ و 21 نفری هم به کام ملت و هم به کام رهبری شیرین است و هم مشت محکمی به دهان مستکبران و بدخواهان ملت ایران می‌زند اما نمایندگان عزیز هر تصمیمی که بگیرند دولت از آن تبعیت و از آن استقبال می‌کند.
احمدی نژاد در پایان از علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، هیئت رئیسه و همه نمایندگان به خاطر اداره جلسات رای اعتماد به وزرا تشکر کرد.

نظرات 1 + ارسال نظر
علی ایزدیار عشق به خدا شنبه 14 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 01:25 ب.ظ http://www.e-kh.blogsky.com

۱- منم شما رو لینک کردم
۲- مچکر که در طرح ختم قران شرکت کردید
۳- مچکر م که منو لینک کردید
۴- میدونم که (علیکم) با ع است نه الف
۵- چون داشتم سریع مینوشتم به جای ع - الف تایپ شد
۶- التماس دعا
۷- بازم التماس دعا

منم متشکرم
بازم محتاجیم به دعا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد