ب مثل بسیجی

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی

ب مثل بسیجی

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی

اظهارات احمدی نژاد درباره انتخابات و حوادث بعد از آن

 

بعضی ها در فضای انتخابات پا را از اخلاق فراتر گذاشتند ،تهمت زدند و توهین کردند. بعد از انتخابات هم پرونده را نبستند و می گفتند تقلب شده است و انتخابات باید باطل شود.به نظر من این بدترین نوع دیکتاتوری بود .  

 

رئیس جهاد دانشگاهی می گفت این نتایج (نظر سنجی)را برای رقیب ارسال کردم و گفتم این افکار مردم است که تقریباً دو به یک است.

از نظر ما پرونده انتخابات فردای انتخابات بسته شد. این چندمین انتخابات ملت ایران بود ساز و کاری که در این انتخابات به کار گرفته شد یک ساز و کار ثابت و البته اصلاح شده ای بود. انتخابات در ایران مردمی است شاید ما تنها کشوری باشیم که مجریان و ناظرین انتخابات، خود مردم هستند. وزرات کشور تدارک کننده و پشتیبانی کننده شبکه انتخابات است. انتخابات توسط معتمدین مردم و با شیوه دستی انجام گرفت و البته با شیوه ماشینی هم کنترل شد. بعضی ها در فضای انتخابات که یک فضای هیجان، تبلیغات و گفتگوست پا را از اخلاق فراتر گذاشتند ،تهمت زدند و توهین کردند. بعد از انتخابات هم پرونده را نبستند و می گفتند تقلب شده است و انتخابات باید باطل شود.به نظر من این بدترین نوع دیکتاتوری بود . انتخابات دو طرف دارد یک طرف پیروزی و دیگری شکست است. از همان ابتدا انسان باید خود را برای رای نیاوردن هم آماده کند.برخی ها حر فهایی زدند که نه شایسته ملت ایران و نه شایسته آنها بود. مگر کسی می تواند یک ملت بزرگ و آگاه را فریب بدهد مگر کسی می تواند رأی خود را به ملت ایران تحمیل کند.در کشوری که چهل میلیون رای دادند و پیرمرد 80 ساله بی سوادش تا نوجوانان که تمام مسایل روز را تحلیل می کند همه این انتخابات را نظارت می کنند. این حرفها خیلی زشت بود و خودشان هم می دانستند و دیدید که در اعترافات هم گفتند .البته یک عده ای هم بی اطلاع فریب خوردند و متاسفانه عده ای از مردم بی گناه و بی اطلاع کشته شدند. ما فکر می کنیم آنهایی که فریب خوردند باید با آنها با رأفت اسلامی برخورد شود.اما قطعا آنهایی که طراحی کردند و حمایت های دشمن را باید برخورد شود. هیچ سندی دال بر وجود تخلف و تقلب ارایه نشد اما به رفتار خود ادامه دادند. رئیس جهاد دانشگاهی در شورای عالی انقلاب فرهنگی رسماً اعلام کرد ایسپا (مرکز افکارسنجی دانشجویان) در آخرین نظرسنجی که در هفته آخر قبل از انتخابات (سه شنبه قبل از انتخابات) انجام داد نتایجی که اعلام کرد تقریباً نزدیک به همین نتایج بود.رئیس جهاد دانشگاهی می گفت این نتایج را برای رقیب (رقیب من) ارسال کردم و گفتم این افکار مردم است که تقریباً دو به یک است. رئیس جهاد دانشگاهی گفت نگران شدم که این به دست رقیب نرسد که پیگیری کردم و با رئیس دفترش صحبت کردم و او گفت نتایج را به وی داده است.وی گفت یک بسته دیگر روز پنجشنبه قبل از انتخابات به طور مستقیم ارسال و از مسئول دفتر رقیب خواهش شد که حتماً به دستش برسد؛ نتیجه دو به یک است؛ اما قبل از اعلام نتایج انتخابات کنفرانس خبری برگزار کردند و اعلام شد که ما پیروز هستیم.آنها از روز اول می گفتند اگر ما پیروز نشویم تقلب شده است؛ این چه منطقی است؟ آیا این درست است که کسی در انتخابات شرکت کند و از اول بگوید مردم موظفند به من رأی بدهند و اگر رأی ندهند مردم محکومند؟ به این می گویند دیکتاتوری مدرن. ملت ایران هم نشان داد با دیکتاتورها چگونه برخورد می کند.من بعد از انتخابات سکوت کردم اما حرف برای گفتن بسیار است .آنها بد عمل کردند؛ به انقلاب و ملت ایران حق ناشناسی کردند، به چهره نورانی ایران گرد پاشیدند؛ البته اینها اثر ندارد.البته آنها هم که بیرون نشستند و کف زدند و تبلیغات کردند و گفتند اوضاع عوض شده است آنها هم اشتباه کردند. هر دو اشتباه کردند و البته باید جبران کنند؛ امیدواریم هر دو جبران کنند.این طبیعی است، پیاده نظام به او اطلاعات غلط داده اند و او فکر کرده است که حقش ضایع شده است. چه حقی ضایع شده است؟ انتخابات برای این است که رأی مردم تصمیم گیر باشد و هر چه اکثریت شد بپذیرند؛ چنانکه بنده در نشست خبری بعد از انتخابات اعلام کردم و گفتم انتخابات سالم است و هر تصمیمی که ملت ایران بگیرد تسلیم تصمیمات ملت ایران هستیم. به نظر من باید با پیاده نظام و کسانی که آمدند و با هیجان تحریک کردند با رأفت اسلامی برخورد شود اما آنهایی که فرماندهی عملیات را داشتند و آگاهانه سعی کردند به ملت ایران و انتخابات ملت ایران ضربه بزنند باید پاسخ بدهند و من فکر می کنم این مطالبه ملت ایران است؛ البته عادلانه، با رعایت عدالت، قوانین و آیین دادرسی.این نمی شود که عده ای تهران را به هم بریزند، مردم را کتک بزنند، شیشه های مغازه ها و خودروها را بشکنند؛ ‌البته برخی هم در دستگاه های انتظامی و غیره بودند که به نظر من آنها نفوذی بودند و ما شواهد و دلایلی در این باره داریم؛ اینها در لباس دوست ضربه زدند که باید به شدیدترین وجه محاکمه شوند؛ البته طبق قانون، با رعایت عدالت و آیین دادرسی. این خواسته ملت ایران است.امیدواریم خداوند متعال به آنها فرصتی بدهد که بتوانند کارهای غلطشان را جبران کنند.

نظرات 1 + ارسال نظر
فاطمه یکشنبه 22 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 05:51 ب.ظ http://www.basiji88.blogfa.com

سلام

وبتون عالیه

منتظر حضورتان هستم
یاعلی

سلام عیدتان مبارک. از اظهار لطفتون متشکرم.
لینکتان کردم .
خوشحال میشم ارتباطمون ادامه داشته باشه.
یاعلی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد