ب مثل بسیجی

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی

ب مثل بسیجی

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی

حاشیه های تصویری مراسم 13 آبان

 حاشیه های تصویری مراسم 13 آبان

 

http://96.0.54.242/tab/pics2/200911041340503780.jpg 

http://96.0.54.242/tab/pics2/200911041340522475.jpg

راهپیمایی 13 آبان امسال در حالی با حضور پرشور مردم برگزار شد که علیرغم تبلیغات رسانه‌ای غرب برای القاء حضور گسترده مخالفان جمهوری اسلامی در این مراسم، تعداد محدودی از معترضین به نتیجه انتخابات در آن حضور پیدا کردند.  

علاوه بر خبرنگاران رسانه های داخلی، خبرنگاران رسانه‌های خارجی از کشورهای مختلف دنیا در میان دانش‌آموزان و دانشجویان تجمع کننده در مقابل لانه جاسوسی حضوری چشمگیر داشتند.

تصویری که بیش از همه امروز مورد توجه دوربینهای رسانه‌های خارجی قرار گرفت به آتش کشیده شدن پرچمهای آمریکا و رژیم صهیونیستی بود.

در این مراسم دانش آموزان تهرانی با در دست داشتن پلاکاردهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل حضور گسترده ای در مقابل لانه جاسوسی داشتند.

در مراسم 13 آبان امسال همچنین تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جمله اعضای هیئت رئیسه و اعضای دولت نیز با حضور در مقابل لانه جاسوسی در این راهپیمایی شرکت کردند.

عده ای از جوانان که بعضا با نمادهای سبز از خیابانهای منتهی به میدان هفت تیر حرکت می کردند با سر دادن شعار مرگ بر روسیه به خیل جمعیت راهپیمایی کنندگان می پیوستند.

نیروی انتظامی برای حفظ آرامش و برقراری امنیت در خیابانها و کوچه های اطراف منطقه هفت تیر و خیابانهای منتهی به طالقانی مستقر بود.  

* تبلیغات روزهای گذشته جریان ضد انقلاب بیشتر با محوریت حضور در این راهپیمایی و سر دادن شعارهای "مرگ بر روسیه " و "مرگ بر چین " برای به حاشیه راندن شعار "مرگ بر آمریکا "ی مردم ایران شکل گرفته بود و به شدت از سوی رسانه‌هایی چون بی‌بی‌سی، صدای آمریکا و ...دنبال می‌شد.

* عدم حضور قابل توجه عناصر ضد انقلاب در حالی صورت گرفت که تبلیغات رسانه‌ای غرب برای حضور این طیف بخصوص در روزهای اخیر شدت بسیار بیشتری به خود گرفته بود و پوسترهای با عنوان "دعوت دانشجویان دانشگاه‌های مختلف برای حضور این طیف در راهپیمایی 13 آبان " برای برهم زدن فلسفه وجودی این روز و سر دادن شعار علیه کشورهایی غیر از آمریکا، انگلیس و اسرائیل نیز به وفور در سایت‌های اینترنتی یافت می‌شد.

* راهپیمایی 13 آبان امسال در حالی برگزار شد که خیابان طالقانی که لانه جاسوسی سابق آمریکا در آن واقع است، سراسر مملو از جمعیت بود و حرکت به سمت لانه جاسوسی از شرق و از خیابان نجات‌اللهی و از غرب از مترو طالقانی، به دلیل ازدحام جمعیت بسیار سخت بود و خبرنگاران برای رسیدن به جایگاه ویژه خبرنگاران و همچنین مسئولان کشوری برای رسیدن به جایگاه مخصوص دچار مشکل بودند.

* جمعیت حاضر در خیابان طالقانی و در مقابل لانه جاسوسی آمریکا، عکس‌های مقام معظم رهبری و امام خمینی(ره) و همچنین پلاکاردهایی با مضامین سخنان رهبر معظم انقلاب و امام خمینی درباره آمریکا در دست داشتند.

* با توجه به برخی اتفاقات رخ داده پس از انتخابات 22 خرداد سال‌ جاری و تلاش عده‌ای برای تطهیر آمریکا، امسال فریادهای مرگ بر آمریکای حاضرین رساتر و پلاکاردهایی با همین مضمون نیز بسیار بزرگ‌تر از سال‌های قبل بود.

* حاضرین در این راهپیمایی، شعارهای "مرگ بر آمریکا "، "مرگ بر انگلیس " و "مرگ بر اسرائیل " سر می‌دادند. این افراد برای جلوگیری از تحریف شعارهایشان توسط خبرنگاران رسانه‌های خارجی مانند بی‌بی‌سی و سی‌ان‌ان، شعارهای خود را به زبان انگلیسی هم سر دادند.

* شرکت‌کنندگان در راهپیمایی 13 آبان امسال، شعار "استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی " را نیز یکپارچه سر می‌دادند.

* "اطاعت از خامنه‌ای، اطاعت از امام است "، "ما تا آخر ایستاده‌ایم "، "ما با ولایت زنده‌ایم " و پلاکاردهای دیگر از این دست نیز از جمله پارچه‌نوشته‌هایی بود که در دست راهپیمایان قرار داشت.

* جمله معروف امام(ره) "ما در حال جنگ با آمریکا و تفاله‌های آمریکا هستیم. هر یک از اینها را شناسایی و به دادگاه معرفی کنید. ننشینید باز جایی را آتش بزنند. اینها مرگ بر شوروی را مطرح می‌کنند تا مرگ بر آمریکا منسی(فراموش) شود " نیز بر روی پلاکاردهای نسبتا بزرگی نقش بسته و در دست تعدادی از راهپیمایان قرار داشت.

* عکسی از شهید همت به همراه جمله‌ای از وی مبنی بر اینکه "روشنفکران ما به این انقلاب بسیار لطمه زدند، زیرا نه آن را می‌شناختند و نه برایش سختی کشیده بودند و نه رنجی متحمل شده بودند " نیز که در دست برخی راهپیمایان قرار داشت، جلب توجه می‌کرد.

* این مراسم پس از پایان سخنان حداد عادل و در ساعت 11:30 به پایان رسید و پس از به آتش کشیدن پرچم آمریکا از سوی راهپیمایان، مردم حاضر در مقابل لانه و سرتاسر خیابان‌ طالقانی و خیابان‌های اطراف، محل را ترک گفتند.

* البته تشرهای حدادعادل به موسوی و کروبی و خاتمی همچنان ادامه داشت، آنجا که مجددا بدون ذکر نام به برخی موضع‌گیری‌های این افراد و همفکرانشان درباره مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و گفت: کسانی که دیروز برای سازش در مسئله هسته‌ای در مجلس ششم تلاش می‌کردند و برای پذیرفتن شروط دولت‌های زورگو برای تعلیق فعالیت‌های هسته‌ای ایران، طرح 3 فوریتی می‌دادند، امروز در مسئله هسته‌ای اظهارنگرانی و دلسوزی می‌کنند.
وی همچنین گفت: مطمئن هستیم که ملت و دولت و رئیس‌جمهور و رهبر معظم انقلاب، در مسئله هسته‌ای منافع ملی و استقلال و حق مسلم کشورمان برای استفاده از انرژی هسته‌ای را با هیچ قدرتی معامله نخواهند کرد.
این سخنان حداد نیز با شعارهای الله‌اکبر حاضرین همراه بود.

* پیش از ترک محل مراسم، راهپیمایان به احترام شهید شوشتری و همرزمانش که به شهدای وحدت شهرت یافته‌اند، دعای وحدت را با یکدیگر نجوا کردند: "الله اکبر، لا اله الا الله، الله واحد و نحن له مسلمون، لا اله الا الله، و لا نعبد الا ایاه، مخلصین له الدین و لوکره المشرکون ... "

* پس از ساعت 12 ظهر تعدادی از سطل های زباله در خیابان ولی عصر میان تقاطع فاطمی و مطهری توسط برخی معترضین به آتش کشیده شد.

* تعدادی از این معترضین به طرح شعارهایی علیه روسیه پرداختند. «مرگ بر دیکتاتور» و «یاحسین میر حسین» از دیگر شعارهای این گروه بود.

* اخباری مبنی بر حضور مهدی کروبی در میدان هفت تیر منتشر شده، اما گویا از حرکت وی به سمت لانه جاسوسی جلوگیری شده است. همچنین برخی منابع خبری اصلاح‌طلب از حضور معترضان در خیابان کارگر و حوالی میدان انقلاب خبر داده و نوشته‌اند: «گروه‌هایی از دانشجویان معترض نیز از دانشگاه‌های تهران و شریف به سوی سفارت سابق آمریکا حرکت کردند، اما نیروهای انتظامی مانع حرکت آنها شدند.»   

 

 

http://96.0.54.242/tab/pics2/200911041340521314.jpg 

 

http://96.0.54.242/tab/pics2/200911041340491726.jpg

 http://96.0.54.242/tab/pics2/200911041340502057.jpg

 

 http://96.0.54.242/tab/pics2/200911041340521395.jpg


نظرات 2 + ارسال نظر
تلنگر شنبه 16 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 09:55 ق.ظ http://talangor86.blogsky.com

مرگ بر آمریکا

شاهین چهارشنبه 27 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 08:34 ق.ظ


مرگ بر وطن فروشان منافق

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد