ب مثل بسیجی

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی

ب مثل بسیجی

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی

راه‌اندازی کرسی طب سنتی ضروری است‌ .

عضو هیئت رئیسه نشست طب سنتی جشنواره حکمت سینوی:  
راه‌اندازی کرسی طب سنتی ضروری است‌.  
 
                                                                         

عضو هیئت رئیسه نشست طب سنتی جشنواره حکمت سینوی گفت: باید به موضوع راه‌اندازی کرسی طب سنتی در دانشگاه یا کرسی فلسفه طب در دانشگاه علوم پزشکی همدان فکر و تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شود.

محمد‌علی چراغی در پایان برگزاری جشنواره حکمت سینوی در گفتگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: پیشنهاد راه‌اندازی کرسی طب سنتی یا کرسی فلسفه طب در دانشگاه علوم پزشکی در حاشیه برگزاری نشست طب سنتی جشنواره حکمت سینوی مطرح شد و به زودی این موضوع بررسی می‌شود.
وی در پاسخ به این سئوال که ارزیابی شما از مقالات ارائه شده در همایش چگونه بود، بیان داشت: مقالات ارائه شده قابل بررسی بود و برای شروع در ارتباط با طب سنتی مناسب است.
عضو هیئت رئیسه نشست طب سنتی جشنواره حکمت سینوی ضمن اشاره به اینکه مقالات علمی ابن‌سینا در کتاب قانون 700 سال در دانشگاه‌های اروپایی تدریس شده، افزود: اندیشمندان خارجی تمام ریز ‌لایه‌های بحث‌های بوعلی را بررسی و از آن‌ها استفاده کردند و این مطالب را با تغییرات دلخواه خود به اسم علوم جدیده و طب نوین به خورد ما می‌دهند.
وی با تأکید بر اینکه بوعلی حتی از وجود لایه مغز و عفونت آن مطلع بوده، اضافه کرد: به تازگی اندیشمندان و دانشگاهیان کشور به این فکر افتادند که باید از گنجینه‌های طب سنتی به خصوص آثار ارزشمند ابن‌سینا استفاده شود.
چراغی بیان داشت: در حالی که بسیاری از اندیشمندان کشور کتاب قانون بوعلی را نمی‌شناسند افراد خارجی در متون خارجی از بوعلی سینا با عنوان شاهزاده و سلطان اطبا یاد می‌کنند.
وی با تأکید بر اینکه بوعلی در پزشکی دارای فلسفه کلیت‌گرا بود، گفت: فلسفه کلیت‌گرا به این معنی است که در زمان بررسی بیمار باید ابعاد مختلف زیستی، اجتماعی، روانی و شیوه تغذیه بیمار همه با هم در نظر گرفته شود و در کنار همه این‌ها شیوه‌های درمانی مناسبی نیز در نظر گرفته شود تا نتیجه مؤثرتری دریافت شود.
عضو هیئت رئیسه نشست طب سنتی جشنواره، نگاه بیمار محور و نه بیماری محور را ضروری دانست و گفت: دیدگاه بیمار محور یعنی هر فرد باید به صورت خاص دیده شود و تجویزی مناسب و به صورت خاص برای بیمار در نظر گرفته شود.
وی برگزاری نشست‌ اهمیت و ظرفیت امروزین طب سنتی را جرقه خوبی برای نشان دادن اهمیت طب سنتی دانست و گفت: نقل قول‌هایی که از کتاب قانون بیان شد تلنگر خوبی برای کسانی بود که زمانی کتاب قانون را هدیه گرفتند و آن را در قفسه کتاب بدون استفاده گذاشتند.
چراغی در پاسخ به این سئوال که برگزاری جشنواره حکمت سینوی چه دستاوردی برای دانشگاه علوم پزشکی همدان دارد، اظهار داشت: لازم است در خصوص راه‌اندازی کرسی طب سنتی در یا کرسی فلسفه طب در دانشگاه علوم پزشکی همدان فکر شود که در آینده مسئولان دانشگاه علوم پزشکی همدان در نشستی این موضوع را بررسی می‌کنند.
وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه مهم‌ترین ویژگی فراموش شده بوعلی در بین پزشکان امروز چیست، گفت: برای بسیار بوعلی فقط پزشک بوده، اما حکیم بودن و فیلسوف بودن بوعلی بر پزشکی ارجحیت دارد زیرا فیلسوف بودن بوعلی سبب شد پزشکی‌اش به خوبی هدایت شود و این در حالی که پزشکان امروزی از موضوع حکمت دور هستند.
عضو هیئت رئیسه نشست طب سنتی جشنواره حکمت سینوی در پایان خاطرنشان کرد: خداوند به کسی که مقرب درگاهش باشد حکمت می‌دهد و به هر فردی که حکمت دهد خیر کثیر در آن است، بنابراین نباید از جنبه حکمیمانه بودن طبابت غفلت کرد.

نظرات 2 + ارسال نظر
عندلیب پنج‌شنبه 19 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 09:26 ق.ظ http://khoshghalb.blogsky.com

سلام ای بسیجی بندهی مخلص خدا
فدایی رهبر
خسته نباشی
خدا قوت
بسیجی دیده ی بیدار عشق است
من خودم هم یه بسیجی هستم خوشحالم که بسیجیها میدون رو خالی نمیکنن
واقعا جای بسیجی ها تو وب خیلی کم احساس میشه
موفق باشی داداشم تا میتونی ادامه بده اجرت با صاحب الزمان
التماس دعا
یا علی

سلام
از لطف شما سپاسگزارم.
یاعلی

تلنگر پنج‌شنبه 19 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 11:49 ق.ظ

ما هم دوست داریم رشته طب سنتی راه اندازی بشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد