ب مثل بسیجی

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی

ب مثل بسیجی

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی

انتقاد شدید رئیس قوه قضاییه از سران فتنه

انتقاد شدید رئیس قوه قضاییه از سران فتنه: 
کار امروز شما، کار منافقین اول انقلاب است.  
دستگاه قضا به اندازه کافی از شما پرونده دارد. 
گاهی نظام مظلوم واقع می‌شود و ما همانطور که از حقوق مردم دفاع می‌کنیم باید از نظام هم دفاع کنیم.

آیت‌الله صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه صبح امروز چهارشنبه در همایش دادستان‌های سراسر کشور طی سخنانی با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم، گفت: در این ماه عظیم حادثه‌ای رخ داد که شاید مشابهی در عالم هستی نداشته باشد.

 آیت الله لاریجانی ادامه داد: عدالت و دفع ظلم و همچنین احقاق حقوق وظیفه اصلی دستگاه قضایی است. البته غیر از اینکه عقل ما را رهنمون می‌کند در این معنا که دفع ظلم و احقاق حق واجب است قوانین نیز این مطلب را در مورد دستگاه قضایی بیان کردند.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: در صراحت قانون اساسی در این موارد ما نمی‌توانیم تشکیک کنیم؛ احقاق حق بر حسب قانون بر عهده قوه قضائیه است. لذا دستگاه قضایی وظیفه تحقق بخشیدن به عدالت را دارد.
آیت‌الله لاریجانی ادامه داد: در روزگار ما گاها احساس می‌کنم که نظام مظلوم واقع می‌شود و ما همانطور که از حقوق مردم دفاع می‌کنیم باید از نظام هم دفاع کنیم.

وی خاطر نشان کرد: اگر نظام یک کشور مردم سالار مورد ظلم قرار بگیرد وظیفه نداریم که ما از حقوق نظام و حکومت دینی دفاع کنیم.

این مظالمی که به نظام رفته آیا بر عهده دستگاه قضایی نیست که برخورد کند؟

رئیس قوه قضائیه در ادامه با اشاره به حوادث پس از انتخابات تاکید کرد: در فتنه اخیر کسانی به نظام ظلم کرده و ضربات جبران ناپذیری را به نظام وارد کردند البته نظام ما دارای ریشه و قدرتی است که از این ضربات لطمه حیاتی نمی‌بیند اما بالاخره آن‌ها تاثیر گذاشتند.

آیت‌الله لاریجانی ادامه داد: کشورهای غربی این اقدامات را بهانه‌ای برای تجاوز به حقوق این کشور برای اینکه امیال خود را نسبت به نظام اسلامی ابراز و اعمال کنند قرار دادند.


وی اضافه کرد: این مظالمی که به نظام رفته آیا بر عهده دستگاه قضایی نیست که برخورد کند، کسانی که دختر فراری را شهید اعلام کردند، کسانی که برای وی مجلس ترحیم به پا کرده و دیگران را به شرکت در این مراسم دعوت می‌کردند. همین سران فتنه این اقدامات را انجام دادند.

آیت‌الله لاریجانی در ادامه با اشاره به موضوع شهید اعلام شدند دختر فراری از خانه اظهار داشت: پدر، مادر، خاله، عمه و عموی این دختر را شهید اعلام کردند؛ کسانی که هر روز دروغ را بنا می‌گذاشتند که رواج دهند به طوری که دستگاه قضایی و دولت با فلان شخص به عنوان متهم چه کرده و چه اقداماتی در بازداشتگاه انجام شده مطرح می‌کردند که همگی کذب محض بود این اشاعه کذب و دادن بهانه به دست کشورهای غربی جرم نیست؟ و آیا دستگاه قضایی نباید وارد شود.

دستگاه قضایی به اندازه کافی از سران فتنه پرونده دارد

وی در ادامه تاکید کرد: به سران فتنه می‌گویم که دستگاه قضایی به اندازه کافی از شما پرونده دارد و اگر نظام با شما ملاطفت و مماشات می‌کند این را حمل بر ندانستن و نفهمیدن نکنید. از این رو رسیدگی به این مسائل بر عهده دستگاه قضایی بود و جزو حقوق عمومی محسوب می‌شود.

ئیس قوه قضائیه خاطر نشان کرد: حکومتی که بر خواسته از رای مردم است این طور نیست که اگر شما به حقوق مردم تجاوز کردید دستگاه قضایی ساکت بماند.

آیت‌الله لاریجانی در ادامه سخنان مهم خود خطاب به دادستان‌های سراسر کشور گفت: به دادستان‌ها می‌گویم که مسائل سیاسی بسیار پیچیده هستند البته درست است که قاضی نباید حکمی سیاسی بدهد ولی معنای این موضوع این نیست که سیاست را قضات نداند. چرا که برخی جرائم موضوع سیاسی دارند.

وی گفت: برخی از اقدامات واقعا ضد امنیت ملی هستند، در جریانات اخیر کشورهای غربی چه استفادهای بردند چطور ما می‌فهیم که شما وقتی حرفی می‌زنید کشورهای غربی آن را به عنوان به هم ریختگی درونی نظام مطرح می‌کنند آیا این در راستای کار آن‌ها نیست.

کاری که امروز شما می کنید کار منافقین اول انقلاب است

وی افزود: دانشجویان را تحریک می‌کنند که اگر 16 آذر نشد 17 آذر و اگر 17 آذر نشد، 18 آذر؛ این چه نحوه برخورد با نظام است.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: کاری که شما می‌کنید کار منافقان اوایل انقلاب است بنده کاری به مقاصد اشخاص فعلا ندارم ولی همین کار را در اوایل انقلاب منافقان انجام می‌دادند و دانشجویان را به خیابان‌ها می‌ریختند البته قشر دانشگاهی ما امروز آگاه بود و دل‌ آن‌ها برای نظام و انقلاب می‌‌سوزد.

آیت‌الله لاریجانی ادامه داد: این چه فهم بصیرتی است که پس از 30 سال از گذشت انقلاب و بعد از اینکه مدتی در فضای انقلاب تنفس کردید حالا این طور به دانشجویان بگویند که 16 آذر نشد 17 آذر و 17 آذر نشد 18 آذر؛ ما این کارها را واقعا خلاف امنیت کشور می‌دانیم و در واقع این موارد یکی از جرائم مسلم است.

وی خاطر نشان کرد: به دوستان می‌گویم که در مقام قضا سیاسی کاری نکنند چرا که این دنیای دنی ارزش فروش عزت را ندارد.

اگر می‌توانستند نظام ولایت فقیه را هم عوض می‌کردند

رئیس قوه قضائیه اضافه کرد: ما نمی‌توانیم ببینیم که در روزگار ما کسی اخلال در امنیت کند و سپس بگویم که تظاهراتی و شعاری است، تظاهراتی که این‌ها کرده و مردم را به خیابان‌ها می آوردند اگر می‌توانستند نظام ولایت فقیه را هم عوض کنند، می‌کردند و در این نباید تردید داشته باشید.

آیت‌الله لاریجانی در ادامه سخنان خود خطاب به سران فتنه اظهار داشت: در حال حاضر برخی از خود سران فتنه هم جلوتر رفته و شعارهای اصیل انقلاب را هم عوض کردند به طوری که جمهوری اسلامی به جمهوری ایرانی تبدیل شده است.

وی افزود: یکی از وظایف در خصوص جرائم کشف جرم و مقابله با آن است البته کشورمان امروز با جرائمی که امنیت اجتماعی مردم را با اخلال مواجه می‌کند نیز مواجه است همانند موضوع تجاوزهای به عنف، سرقت‌های مسلحانه که قضات گاها با یک شبهات دایره تحقیق را نباید در این گونه موارد رها کنند.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: گاهی تشکیک‌ها در جرائم نباید موجب شود که ما جرائم این گونه مهم را رها کنیم چرا که وقوع اندک این گونه حوادث هم موجب سلب آسایش است.

آیت‌الله لاریجانی به جرائمی که باید به آن تاکید شود اشاره کرد و گفت: جرائم اقتصادی است عده‌ای به هر دلیلی در این کشور سوء استفاده کردند البته نباید بزرگنمایی کرد چرا که در هر دستگاهی عده‌ای قانع هستند ولی در عین حال برخی هم هستند که طمع دارند و این عده‌ چهره آن دستگاه را مشوش می‌کنند.

وی در پایان اظهار داشت: گاهی پرونده‌ها به دلیل دخالت‌های خواست افراد راکد می‌ماند این انصاف نیست باید اهتمام خاصی به این موارد داشت چرا که مردم از دستگاه قضایی خواهان برخورد هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد