ب مثل بسیجی

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی

ب مثل بسیجی

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی

متن کامل نامه تاریخی حضرت امام به حسینعلی منتظری

متن کامل نامه تاریخی حضرت امام را به مناسبت درگذشت حسینعلی منتظری می خوانیم:
 

امام خمینی(ره) به منتظری: 

 

 و الله قسم، من از ابتدا با انتخاب شما مخالف بودم .


بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای منتظری

با دلی پر خون و قلبی شکسته چند کلمه‌ای برایتان می‌نویسم تا مردم روزی در جریان امر قرار گیرند. شما در نامه اخیرتان نوشته‌اید که نظر تو را شرعاً بر نظر خود مقدم می‌دانم؛ خدا را در نظر می‌گیرم و مسائلی را گوشزد می‌کنم. از آنجا که روشن شده است که شما این کشور و انقلاب اسلامی عزیز مردم مسلمان ایران را پس از من به دست لیبرال‌ها و از کانال آنها به منافقین می‌سپارید، صلاحیت و مشروعیت رهبری آینده نظام را از دست داده‌اید. شما در اکثر نامه‌ها و صحبت‌ها و موضعگیری‌هایتان نشان دادید که معتقدید لیبرال‌ها و منافقین باید بر کشور حکومت کنند. به قدری مطالبی که می‌گفتید دیکته شده منافقین بود که من فایده‌ای برای جواب به آنها نمی‌دیدم. مثلا در همین دفاعیه شما از منافقین تعداد بسیار معدودی که در جنگ مسلحانه علیه اسلام و انقلاب محکوم به اعدام شده بودند را منافقین از دهان و قلم شما به آلاف و الوف رساندند و می‌بینید که چه خدمت ارزنده‌ای به استکبار کرده‌اید. در مساله مهدی هاشمی قاتل، شما او را از همه متدینین متدین‌تر می‌دانستید و با اینکه برایتان ثابت شده بود که او قاتل است مرتب پیغام می‌دادید که او را نکشید. از قضایای مثل قضیه مهدی هاشمی که بسیار است و من حال بازگو کردن تمامی آنها را ندارم. شما از این پس وکیل من نمی‌باشید و به طلابی که پول برای شما می‌آورند بگویید به قم منزل آقای پسندیده و یا در تهران به جماران مراجعه کنند. بحمد الله از این پس شما مساله مالی هم ندارید. اگر شما نظر من را شرعاً مقدم بر نظر خود می‌دانید -که مسلماً منافقین صلاح نمی‌دانند و شما مشغول به نوشتن چیزهایی می‌شوید که آخرتتان را خراب‌تر می‌کند-، با دلی شکسته و سینه‌ای گداخته از آتش بی‌مهری‌ها با اتکا به خداوند متعال به شما که حاصل عمر من بودید چند نصیحت می‌کنم دیگر خود دانید:

19 سال گذشت ...

1 - سعی کنید افراد بیت خود را عوض کنید تا سهم مبارک امام بر حلقوم منافقین و گروه مهدی هاشمی و لیبرال‌ها نریزد.

2 - از آنجا که ساده‌لوح هستید و سریعاً تحریک می‌شوید در هیچ کار سیاسی دخالت نکنید، شاید خدا از سر تقصیرات شما بگذرد.

3 - دیگر نه برای من نامه بنویسید و نه اجازه دهید منافقین هر چه اسرار مملکت است را به رادیوهای بیگانه دهند.

4 - نامه‌ها و سخنرانی‌های منافقین که به وسیله شما از رسانه‌های گروهی به مردم می‌رسید؛ ضربات سنگینی بر اسلام و انقلاب زد و موجب خیانتی بزرگ به سربازان گمنام امام زمان -روحی له الفدا- و خون‌های پاک شهدای اسلام و انقلاب گردید؛ برای اینکه در قعر جهنم نسوزید خود اعتراف به اشتباه و گناه کنید، شاید خدا کمکتان کند.

و الله قسم، من از ابتدا با انتخاب شما مخالف بودم، ولی در آن وقت شما را ساده‌لوح می‌دانستم که مدیر و مدبر نبودید ولی شخصی بودید تحصیل‌کرده که مفید برای حوزه‌های علمیه بودید و اگر این گونه کارهاتان را ادامه دهید مسلما تکلیف دیگری دارم و می‌دانید که از تکلیف خود سرپیچی نمی‌کنم. و الله قسم، من با نخست‌وزیری بازرگان مخالف بودم ولی او را هم آدم خوبی می‌دانستم. و الله قسم، من رای به ریاست جمهوری بنی‌صدر ندادم و در تمام موارد نظر دوستان را پذیرفتم.

سخنی از سر درد و رنج و با دلی شکسته و پر از غم و اندوه با مردم عزیزمان دارم: من با خدای خود عهد کردم که از بدی افرادی که مکلف به اغماض آن نیستم هرگز چشم‌پوشی نکنم. من با خدای خود پیمان بسته‌ام که رضای او را بر رضای مردم و دوستان مقدم دارم؛ اگر تمام جهان علیه من قیام کنند دست از حق و حقیقت برنمی‌دارم.

من کار به تاریخ و آنچه اتفاق می‌افتد ندارم؛ من تنها باید به وظیفه شرعی خود عمل کنم. من بعد از خدا با مردم خوب و شریف و نجیب پیمان بسته‌ام که واقعیات را در موقع مناسبش با آنها در میان گذارم. تاریخ اسلام پر است از خیانت بزرگانش به اسلام؛ سعی کنند تحت تاثیر دروغ‌های دیکته شده که این روزها رادیوهای بیگانه آن را با شوق و شور و شعف پخش می‌کنند نگردند. از خدا می‌خواهم که به پدر پیر مردم عزیز ایران صبر و تحمل عطا فرماید و او را بخشیده و از این دنیا ببرد تا طعم تلخ خیانت دوستان را بیش از این نچشد. ما همه راضی هستیم به رضایت او؛ از خود که چیزی نداریم، هر چه هست اوست. و السلام.

یکشنبه 6 / 1 / 68

روح‌الله الموسوی الخمینی

(صحیفه نور/ جلد 21 - صفحه 330)

نظرات 9 + ارسال نظر
[ بدون نام ] یکشنبه 29 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 04:11 ب.ظ

توضیحات پزشک معالج آیت الله منتظری
دکتر باهر پزشک معالج مرحوم آیت الله منتظری کهولت سن و عارضه قلبی یا مغزی را دلیل فوت وی اعلام کرد.

دکتر باهر پزشک معالج مرحوم آیت الله حسینعلی منتظری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مورد علت فوت وی گفت: ایشان طی ده روز گذشته دچار ضعف مفرط و بی حالی بود و از قبل نیز دچار بیماری قلبی شده بود و سابقه بزرگی پرستات نیز داشت.

دکتر باهر ضمن اشاره به بیماری های گذشته آن مرحوم گفت: می توان کهولت سن و بیماریهایی که ایشان سابقا داشتند را دلیل فوت ایشان دانست. چون ایشان سابقه تنگی عروق قلب داشتند، به اضافه بزرگی پروستات و حساسیت ریه و برخی حالتهای عصبی مانند پریدن پلک چشم که در مجموع چهار پنج بیماری با هم داشتند.

وی برخی مطالب منتشره در مورد بیماری سرطان وی را نادرست دانست و افزود: آنچه مهم است این است که ایشان 87 سال سن داشتند و بیماریهای مزمنی نیز از قبل داشتند بنابراین علت مرگ ایشان می تواند عارضه قلبی و یا مغزی باشد.

گفتنی است،‌دکتر باهر پزشک معالج امام راحل و برخی دیگر از مراجع نیز بوده است.

معبر دوشنبه 30 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 01:27 ق.ظ http://yademandegar.blogfa.com/

امیدوارم سران فتنه های اخیر و رهبران جنبش سبز، قبل از اینکه (مانند آیت الله منتظری) دچار مرگ شوند و به تاریخ بپیوندند، از مواضع غلط خود دست بردارند.کاری نکنند که برای آیت الله خامنه ای هم رنج نامه بنویسند.

یه بنده خدا دوشنبه 30 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 09:51 ق.ظ http://moqanni.blogfa.com

سلام
وبلاگ پرمحتوایی دارین
موفق باشین
نظرتون در مورد تبادل لینک چیه
التماس دعا

[ بدون نام ] سه‌شنبه 1 دی‌ماه سال 1388 ساعت 12:17 ب.ظ

تسلیت ایت الله هاشمی برای ‌ درگذشت آیت‌الله منتظری
آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رییس مجلس خبرگان رهبری با صدور پیامی درگذشت آیت‌الله حسینعلی منتظری را تسلیت گفت.
انالله و اناالیه راجعون
درگذشت حضرت آیت‌الله منتظری باعث تاسف و تالم خاطر گردید.
فقدان این فقیه برجسته، نستوه و مبارز عالم و بزرگوار، ثلمه‌ای برای حوزه‌های علمیه و جامعه اسلامی است که ان‌شاءالله مجموعه آثار گرانقدر، خلاء وجودی ایشان را برای دوستداران، علما، فضلا، روحانیون و طلاب جبران می‌نماید.
با تسلیت این مصیبت به آیات عظام و شاگردان ایشان و حوزه‌های علمیه، مقلدان و مردم شریف استان اصفهان و شهرستان نجف‌آباد و مخصوصا به بیت مکرم‌شان علو درجات آن فقید سعید را از درگاه احدیت خواستارم.

پیام تسلیت رضایی بمناسبت درگذشت آیت الله منتظری
بسم الله الرحمن الرحیم
فقیه عالیقدر آیت الله آقای حاج شیخ حسینعلی منتظری رحمی الله علیه دارفانی را وداع گفته و به سرای باقی شتافته اند.
ایشان مجاهدی بزرگ و فقیهی متبحّر و استادی برجسته بودند و شاگردان زیادی از ایشان بهره بردند.
دورانی طولانی از زندگی آن مرحوم در خدمت نهضت امام راحل عظیم الشأن گذشت . ایشان مجاهدات زیادی انجام داده و سختی های زیادی در این راه تحمل کردند.
اینجانب درگذشت ایشان را به همه ی بازماندگان بویژه همسر مکرّمه و فرزندان محترم آن مرحوم تسلیت میگویم و رحمت و مغفرت الهی را برای وی مسألت میکنم.
محسن رضایی

پیام تسلیت آیت الله مکارم شیرازی
آیت‌الله مکارم شیرازی با صدور پیامی ، درگذشت آیت الله منتظری را تسلیت گفت:
باسمه تعالی
فقدان عالم فرزانه مرحوم آیت الله آقای منتظری (ره) موجب تاسف و تاثر گردید آن مـرحوم مقامات علمی و مجاهدات قبل و بعد از انقلاب داشتند هرچند بخشی از مواضع ایشان مخصوصا در اواخر حیات امام راحل (قدس سره) مورد قبول نبود .
از خداوند بزرگ برای ایشان طلب رحمت کـرده و بـه بازماندگان و بیت آن مرحوم صمیمانه تسلیت می گوییم .

سیدحسن خمینی رحلت آیت‌الله منتظری را تسلیت گفت
حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی با ارسال پیامی به فرزند آیت‌الله منتظری رحلت وی را تسلیت گفت.
متن پیام یادگار امام (ره) خطاب به فرزند مرحوم آیت‌الله منتظری بدین شرح است:
درگذشت فقیه عالی‌قدر حضرت آیت‌الله العظمی منتظری طاب ثراه و قدس سره که سالهای بسیاری از عمر شریف خویش را در مسیر پیشبرد اهداف عالیه اسلام و انقلاب شکوهمند اسلامی سپری کرد، بی‌شک ضایعه‌ای بر جان حوزه‌های علمیه است.
اینجانب این مصیبت سنگین را خدمت ولی الله الاعظم، حوزه‌های علمیه، مراجع تقلید و بیت شریف ایشان تسلیت عرض نموده و برای آن فقید سعید از خداوند متعال علو درجات مسئلت می‌نمایم.

آیت‌الله صافی گلپایگانی:فقدان عالمان و فقها خسارت جبران ‌ناپذیر است
آیت الله صافی گلپایگانی ضمن تسلیت ارتحال آیت‌الله منتظری، فقدان عالمان و فقها را خسارت فرهنگی و دینی جبران ‌ناپذیر عنوان کرد.
در پیام آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی آمده است: فقدان عالمان و فقیهانی که سال‌ها سوابق علمی، تدریس، تألیف و مرجعیت دارند، خسارت فرهنگی و دینی جبران‌ناپذیریست.
خبر ارتحال مرجع عالیقدر، حضرت آیت الله آقای منتظری رضوان الله علیه که سال‌های طولانی از محضر اساتید بزرگ، مخصوصاً بزرگ مرجع قرن، سیدنا الاستاد، آیت الله العظمی بروجردی (قدس‌سره) بهره‌مند بود، موجب تأسف و تأثر گردید.
در ادامه پیام آمده است: حقیر با تقدیر و تجلیل از مواضع علمی آن بزرگوار، ارتحال ایشان را ضایعه‌ی مهم علمی برای حوزه‌های علمیه و روحانیت دانسته و این مصیبت را به پیشگاه اقدس حضرت بقیه الله، مولانا المهدی ارواح العالمین له الفداء، حوزه‌های علمیه و بیت شریف ایشان، مخصوصاً آقازادگان مکرّم و به مردم متدیّن شهر مذهبی نجف آباد، تسلیت عرض نموده، برای آن فقید سعید، مزید مغفرت و برای همگان اجر جزیل و صبر جمیل مسألت می‌نمایم.


پیام کروبی
اناالله و اناالیه راجعون
ارتحال تاسف انگیز فقیه عالیقدر و مجاهد نستوه مرحوم آیت الله العظمی منتظری (رحمه الله علیه ) را به ساحت مقدس ولی الله الاعظم و علما اسلام و ارواحنا فداه ، حوزه های علمیه ، امت اسلامی به ویژه بیت شریف آن فقید سعید تسلیت می گویم . از خداوند منان خواستارم در برابر این ضایعه بزرگ به همه علاقه مندان ، مقلدان و وابستگان معظم له صبر و شکیبایی و اجر جزیل عنایت فرماید .
مرحوم آیت الله العظمی منتظری از معدود علما و فقهای بزرگواری بود که همواره با تدریس و پرورش طلاب و اساتید و مجتهدان بزرگ از نخستین روزهای نهضت اسلامی در خدمت حضرت امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی و ملت مبارز و در برابر رژیم سیاه پهلوی چون کوهی استوار ایستادگی کرد و سالها رنج سیاه چالهای ستم شاهی و تبعید و سایر محدودیت ها را به جان خرید .
آن فقیه عالی مقام به پیروی از امام راحل (ره) حکومت اسلامی را با قرائت مردم سالاری دینی متکی به آرای مردم از متن کتاب و سنت استنباط و استخراج نمود و تا آخرین لحظه حیات در دفاع از آزادی و استقلال کشور و از حریم دین و مذهب درنگ نکرد .
آیت الله العظمی منتظری در سالهای آغازین انقلاب اسلامی سخاوتمندانه فرزندی رشید ، مجاهد و اندیشمند چون حجت الاسلام والمسلمین شهید محمد منتظری را در راه خدا تقدیم نمود .
آری آن فقیه مجاهد سهم عظیمی در پیروزی انقلاب اسلامی و تاسیس جمهوری اسلامی و تصویب قانون اساسی دارد . امید است که دستاوردهای حضرت امام خمینی (ره) و سایر مجاهدین فی سبیل الله و دسترنج ملت شهید پرور و انقلابی از گزند و آسیب بدخواهان و بدسیرتان مصون و محفوظ بماند .
والسلام علی عباد الله الصالحین
مهدی کروبی 3 محرم الحرام 1431

پیام موسوی
بسمه تعالی
دوست گرامی جناب حجت الاسلام و المسلمین احمد منتظری
با سلام درگذشت فقیه مبارز مرحوم آیت الله العظمی منتظری را به حضرتعالی و بیت مکرم منتظری تسلیت عرض میکنم واز خداوند منان برای آن عالم بزرگ علو درجات و مغفرت و رحمت آرزومندم.
این ضایعه عظیمی است که مجموعه علمای دین باید نسبت به جبران آن اقدام کنند. وجود کسانی چون آیتالله العظمی منتظری برای نسل جوان این کشور مدرکی بود که آنان را به برخوردی عمیقتر با نیازهایشان برای بهره مندی از پشتوانه های روحانیت آگاه متقاعد میکرد. امیدوارم اینک که او از میان ما رفته است دانشمندانی دیگر این ضرورت انکارناپذیر را پاسخ بگویند و اجازه ندهند که وسوسه ها و زمزمه ها آنان را از تکالیفی که نسبت به اسلام و نسلهای امروز و فردا دارند منصرف کند.
میرحسین موسوی

پیام تسلیت آیت الله صانعی
باسمه تعالی
« اذا مات المؤمن الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمة لا یسدها شئ »
رحلت فقیهی متقی و عارفی وارسته و محققی کم نظیر و مجاهدی نستوه و اسوه ایستادگی، شیخنا الاستاد آیت الله العظمی آقای منتظری (قدس الله نفسه الزکیه) که در آستانه عاشورای حسینی به لقاء الله پیوست را به پیشگاه صاحب العصر و الزمان، حجت بن الحسن (ارواحنا و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفداء) و مراجع عظام تقلید و حوزه های علمیه و ملت بزرگوار ایران و خانواده های معظم شهداء، ایثارگران و جانبازان و همه ملت های آزاده و وابستگان سببی و نسبی ایشان مخصوصاً جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج شیخ احمد منتظری تسلیت عرض نموده،امید آن که خداوند قادر و توانا و مهربان به همگان توفیق ادامه راهش را که همان ترویج از اسلام راستین یعنی تسلیم در مقابل حق و عدالت که همان تسلیم در مقابل کمال مطلق ذات باری تعالی باشد را عنایت فرموده و حیات و مماتمان را همراه با حب اهل بیت پیغمبر(صلی الله علیه و آله وسلم) که در طول تاریخ، همیشه با ظالمین به مبارزه برخاسته و با مظلومیت همه جانبه به شهادت رسیدند، قرار دهد.
قم المقدسه
یوسف صانعی
29/9/88


پیام تسلیت آیت‌الله نوری‌همدانی
آیت‌الله نوری‌همدانی از مراجع تقلید قم با صدور پیامی ارتحال حسینعلی منتظری را تسلیت گفت.
به گزارش خبرگزاری فارس از قم،‌ در پیام این مرجع تقلید آمده است: ارتحال فقیه بزرگوار حضرت آیت‌الله حاج شیخ حسینعلی منتظری رحمت‌الله علیه که عمر خود را در تدریس و تربیت فضلا و علمای حوزه علمیه و تحقیق و تصنیف و تالیف سپری کردند و آثار قلمی مفیدی از خود بیادگار گذاشتند و مدتی از عمر خود را نیز در مبارزه با طاغوت گذراندند را به بازماندگان محترم به ویژه فرزندان مکرمشان تسلیت می‌گویم.


پیام تسلیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پیامی درگذشت آیت الله منتظری را تسلیت گفت .
به گزارش واحد مرکزی خبر ، متن این پیام بدین شرح است :
خبر رحلت عـالم جلیل القـدر حضرت آیت الله حسینعلی منتظری (ره) موجب تاثر گردید این فقیه کوشا در سالیان عمر خـود خدمات علمی فراوانی را برجای نهاد و شاگردان فراوانی را در عرصه علوم اسلامی تربیت کرد .
وی از نخستین یاران امام خمینی (ره) بودکه در طول نهضت ایشان متحمل رنج هـای فراوان گـردید ، همچنین وی از اعضـای فعـال جامعه مدرسین حوزه علمیه قم قبل و پس از پیروزی انقـلاب اسـلامی بود با این همه مواضع ایشان در سالهای پایانی عمر پربرکت امام راحـل (ره) و پس از آن خاطرات تلخی را پدید آورد که غفران الهی را برای آن خواستاریم .
جـامعه مـدرسین حوزه علمیه قـم ارتحـال ایشان را بـه همه دوستداران به ویژه همسر مکرمه و فرزندان ایشان تسلیت عرض می نماید .


پیام تسلیت علی لاریجانی
متن پیام علی لاریجانی به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
رحلت فقیه ارجمند حضرت آیت‌الله شیخ حسینعلی منتظری که سال‌ها در مبارزه با رژیم ستمشاهی و تشکیل جمهوری اسلامی مجاهدت نمود، موجب تأسف و تألم گردید.
ضمن عرض تسلیت به حوزه علمیه مقدسه قم، از خداوند متعال برای ایشان علو درجات و برای بیت شریف ایشان صبر و اجر طلب می‌نمایم.
علی لاریحانی

یه بنده خدا سه‌شنبه 1 دی‌ماه سال 1388 ساعت 01:04 ب.ظ http://moqanni.blogfa.com

سلام
با عنوان "ب مثل بسیجی" لینکتون کردم.....التماس دعا

سلام محتاجیم به دعا

کبریا سه‌شنبه 1 دی‌ماه سال 1388 ساعت 09:16 ب.ظ

منم تسلیت میگم.

ن یکشنبه 6 دی‌ماه سال 1388 ساعت 05:46 ب.ظ

به نظر می رسد مردم ایران بسیاری ار واقعیات را در مورد ایشان و زیان هایی که به پیکر انقلاب رسانده اند را نمی دانند .
در زمان فوت ایشان بسیاری از منافقان شناخته شدنند

یه ایرانی دوشنبه 7 دی‌ماه سال 1388 ساعت 01:02 ب.ظ http://www.sh-motahary.blogfa.com/

سلام
آفریدند مرا تا که گدایت باشم
سائل دائمی دست عطایت باشم
آفریدند مرا از تو بگیرم عصمت
شیعه چشم و دل غرق عزایت باشم
تا خدا هست تو هم باقی بالله هستی
می شوم مثل تو گر ازشهدایت باشم
چون عزای تو بقای همه دین خداست
آمدم گرمی این بزم عزایت باشم
تو قتیل العبراتی که خدا فرموده:
«ای حبیبم من الله بهایت باشم»
گر نشد زنده بیایم به حریمت مددی
تا که مدفون شده در کرببلایت باشم
اشک ما تلبیه ماست به حل من ناصر
داده ای اذن که این گونه فدایت باشم
شدی آواره که اسلام نگردد تحریف
کاش آوراه این حکم ولایت باشم
جواد حیدری

مهدی دوشنبه 7 دی‌ماه سال 1388 ساعت 10:19 ب.ظ http://bddm.blogfa.com

سلام
خوبین؟
لاگ پرمحتوا و زیبایی دارین،خدا قوت
وبلاگ بسیج دانشجویی دانشگاه مارلیک به تازگی راه اندازی شده،ما رو از نظرات خودتون بهره مند کنید وبسیار خوشحال میشیم که با یکدیگر تبادل لینک داشته باشیم
ممنون[گل]

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد