ب مثل بسیجی

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی

ب مثل بسیجی

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی

عاشورا در صحیفه نور

بزرگ‌ترین امر سیاسی و روانی دنیا هماهنگی ملت ما در قصه کربلاست. 

این هماهنگی که در تمام ملت ما در قصه کربلاست بزرگ‌ترین امر سیاسی و روانی دنیاست که تمام قلوب باهم متحد می‌شوند. اگر خوب راهش ببریم ما برای این هماهنگی پیروز هستیم. 


  

 بنیانگذار انقلاب اسلامی با اشاره به هماهنگی سیاسی و روانی ملت ایران در قضیه کربلا، ملت را به قدردانی از این هماهنگی در مراسم مذهبی، عزاداری سفارش کرده، فرمودند: جوانان ما باید توجه به این مسائل داشته باشند و ملتفت به این معنا باشند که الان دست‌هایی در کار است که می‌خواهند یکی یکی اشخاص موثر و مجالس را از بین ببرند، و محتوای مساجد را از بین ببرند.
روح خدا در سخنرانی که به جنایات شاه و آمریکا در ایران اختصاص یافته بود با اشاره به فداکاری و جانبازی جوانان ایران، فرمودند: من از یک جهت متألمم برای این برادرها و فرزندها و عزیزها چه آنها که اینجا هستند و چه آنهایی که در مریض‌خانه هستند، و در یک جهت هم من و همه مسلمان‌ها مباحات می‌کنیم به همچو جوان‌هایی که عصر اول اسلام را زنده کردند، بر اشخاصی که صحنه کربلا را در ایران ایجاد کردند، همان‌طوری که خدمت کردند، جان دادند و از بین رفتند، جوان‌های ما هم معلول شدند و جان دادند و هر چیزشان را از دست دادند، لیکن اسلام را زنده کردند.
ایشان همچنین اسلام امروز را غیر از دوره قبل خواندند و افزودند: اسلام امروز غیر از آنی است که پیشتر بود، الان در قشرهای دنیا توجه‌شان به جمهوری اسلامی ایران است که چه خواهد شد؛ یک دسته این که مبادا این اسلام برود به جاهایی دیگر خوف دارند؛ و یک دسته شوق این را دارند که اسلام همه‌جا بیاید، اگر ملت‌های مستضعف غیراسلامی به خواسته‌های ما توجه کنند همه‌شان عاشق اینند که این رژیمی که در اینجا ان‌شاءالله تحقق پیدا می‌کند آنجا هم تحقق پیدا کند و آنهایی که خائن بودند می‌خواستند از عدم تحقق آن استفاده بکنند.
حضرت امام (ره) با تاکید بر اهمیت هماهنگی بین جوانان و روحانیت و دست‌داشتن اجانب را در تفرقه افکنی یادآورشده و فرمودند: یک وقت بود که این دست ناپاک اجنبی آمد و روحانیون و قشرهای جوان را ازهم جدا کرد، این ـ عمل ـ اساس داشت، این‌طور نبود که همین‌طور بی‌خود بیخودی باشد، [پیوسته] به قشر ما تزریق کردند "این فکلی‌ها چه، این ریش‌تراش‌ها چه "؛ و به آنها تزریق می‌کردند "که این آخوندها را انگلیسی‌ها آورده‌اند "، و ما را از هم جدا کردند.
رهبر عزیز انقلاب در فراز دیگری در تشریح این تفرقه، که نفع آن را چه کسی خواهدبرد؟ افزودند: آنهایی که می‌خواستند نفت‌های ما را ببرند، آنهایی که می‌خواهند نفت ما را ببرند، اینطور ما را از هم جدا می‌کنند، کنارمان می‌گذارند، هماهنگی که ما باید داشته باشیم از بین می‌رود.
امام (ره) با تاکید بر هماهنگی بین روحانیت و جوانان، ادامه دادند: وقتی هماهنگی از بین رفت هرچه دلشان [خواست] می‌کنند و ما هیچ کاری نمی‌کنیم، امروز که محرم نزدیک است، می‌بینیم که گفته می‌شود ـ حالا امیدوارم که صحیح نباشد ـ گفته می‌شود بعضی از این جوان‌های پاکدل ما بازی خورده‌اند، اگر یک آقایی بخواهد مثلا روضه بخواند، می‌گویند که نه دیگر لازم نیست.
ایشان در ادامه به مخالفت اصلی این مغرضین اشاره کرده و فرمودند: اینها ـ جوانان ـ ملتفت نیستند، آنهایی که با روضه مخالفند، همان‌هایی بودند که با روحانیت مخالف بودند و همان‌هایی بودند که با دانشگاه مخالفند وهمان‌ها هستند که با کارگر مخالفند و همان‌هایی هستند که با کشاورز مخالفند و همان‌ها هستند که می‌‌خواهند ما را بدوشند و ما را ذلیل نگه دارند.

صحیفه نور ج 11

* ویژه‌نامه محرم و صفر خبرگزاری فارس/358

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد