ب مثل بسیجی

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی

ب مثل بسیجی

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی

احمدی‌نژاد: رونمایی از چند ماهواره در دهه فجر

 دکتر محمود احمدی‌نژاد در دیدار با ایرانیان مقیم ترکمنستان :

  در دهه مبارک فجر از چند ماهواره که به دست متخصصان ایرانی ساخته شده رونمایی خواهد شد.

در فضای سیاسی حاکم در کشور در دوران پیش از انقلاب اسلامی فضای مرده دیروز و خفقان تحت حمایت دولت‌های مستکبر حاکم بود اما ایرانیان تصمیم گرفتند از این شرایط آزاد شوند و ملت ایران با اراده خود به پیروزی رسید.

 

رییس جمهور با تاکید بر موفقیت‌های ایرانیان در عرصه‌های مختلف علمی افزود: از چند ماهواره در دهه فجر که به دست متخصصان ایرانی ساخته شده، رونمایی و سال آینده به ارتفاع بسیار بالا پرتاب می‌شود.

رییس‌جمهوری تصریح کرد: بدون تردید عزیزترین ملت در جهان ملت ایران است. امروز نام ایران و ایرانی در دنیا می‌درخشد.
دکتر احمدی‌نژاد افزود: یقینا ایران در عرصه سیاسی نیز یکی از قدرت‌های بزرگ است و این واقعیتی است که همه به آن اذعان دارند.

وی ادامه داد: شرایط ایران به‌گونه‌ای است که بدون حضور و نظر ایران امکان اقدام هیچ برنامه اساسی در منطقه وجود ندارد.
رییس‌جمهوری با بیان اینکه امروز عزت و احترام به ملت ایران بی‌نظیر است، گفت: این وضعیت مسوولیت تاریخی ملت ایران را دوچندان می‌کند.

احمدی‌نژاد ادامه داد: ایرانیان در طول تاریخ همواره جهانی فکر کرده‌اند و هیچ‌گاه فقط به فکر خودشان نبوده‌اند. در اوج پیشرفت‌های علمی دانشمندان ایرانی علم خود را به راحتی در خدمت جامعه جهانی قرار داده‌اند.
وی یادآور شد: امروز نیز فرصت مجددی در اختیار ملت ایران قرار گرفته تا استعدادها و ارزش‌های خود را در خدمت اصلاح جامعه بشری قرار دهند.

رییس‌جمهوری تاکید کرد: این مسوولیت سنگینی است. در میان مدعیان جهانی هیچ کس حرف تازه‌ای برای بشریت ندارد. همه حرف‌ها تکراری است. دولت انگلیس چه حرفی برای جهان دارد. حتی اوباما که با مقدمه‌چینی آمد تا چهره ظاهری آمریکا را در بین ملت‌ها تغییر دهد، وقتی سخن می‌گوید، کسی به سخنان وی توجه نمی‌کند.

رییس‌جمهوری ادامه داد: در نقطه مقابل می بینیم که حرف ملت ایران هم شنونده و هم خریدار دارد. ملت ایران ملتی فرهنگی است.
احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: آنچه از ملت ایران در طول تاریخ به‌جا مانده آثار فرهنگی و انسانی است. در هر کجای دنیا ملت ایران را ملتی بافرهنگ می‌شناسند.

وی افزود: بشر امروزی نیازمند بمب اتم، سلاح و موشک نیست بلکه نیازمند فرهنگ و هنر انسانی است.
رییس‌جمهوری همچنین گفت: ملت ایران یک ماموریت ملی برای بازسازی و معرفی فرهنگ ایرانی برعهده دارد. هر ایرانی در هر کجای دنیا یک سفیر فرهنگی است.
وی خطاب به ایرانیان مقیم ترکمنستان اظهار داشت: دغدغه و عشق مشترک ما ایران است. آنچه ما را به هم پیوند داده فرهنگ ایرانی است.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود همچنین گفت: شرایط جهانی امروز به سرعت درحال تغییر است. وضعیت جهان در یکصد سال گذشته تبعیض آمیز بوده است .
رییس‌جمهوری ادامه داد: در این دوران حوادثی تلخ علیه کرامت شخصیت انسانی رخ داد. جنگ‌ها، تخریب‌ها، توهین به ملت‌ها و برده‌داری نمونه‌ای از این اقدامات غیرانسانی است.
وی با بیان اینکه امروز فرهنگ استکباری در دنیا خریداری ندارد، اظهار داشت: این فرهنگ استکباری در همه عرصه‌ها به بن‌بست کامل رسیده است.

دکتر احمدی‌نژاد به حضور نظامی غرب در افغانستان اشاره کرد و گفت: غربی‌ها امروز می‌دانند نیروهای ناتو در افغانستان وارد باتلاق عمیقی شده اند که خروج از آن ممکن نیست و باید بدانند که افزایش نیروی نظامی به نفع آنها نیست.

رییس‌جمهوری یادآور شد: آنها فکر می‌کنند اگر جنگی را در پاکستان راه بیندازند شرایط برای آنها تغییر می‌کند. آنها چند ماهی است که با مسکن و سیلی صورت خود را سرخ نگه می‌دارند اما به پایان راه رسیده‌اند.

وی همچنین به شرایط گذشته ایران در پیش از انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: ایران در آن سال‌ها جز دنباله‌روی از سیاست‌های آمریکا و انجام ماموریت‌های این کشور در منطقه هیچ نقشی نداشت.

رییس‌جمهوری تصریح کرد: در فضای سیاسی حاکم در کشور در دوران پیش از انقلاب اسلامی فضای مرده دیروز و خفقان تحت حمایت دولت‌های مستکبر حاکم بود اما ایرانیان تصمیم گرفتند از این شرایط آزاد شوند و ملت ایران با اراده خود به پیروزی رسید.

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود سطح روابط ایران و ترکمنستان را رو به گسترش توصیف کرد و گفت: آبادانی ترکمنستان، آبادانی ایران است و امکان ندارد کشوری به اوج برسد بدون آنکه به دیگر کشورها کمک کند.

در این مراسم تنی چند از ایرانیان مقیم ترکمنستان که در پروژه‌های همکاری‌های اقتصادی با یکدیگر همکاری دارند مسائل و مشکلات خود را تشریح کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد