ب مثل بسیجی

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی

ب مثل بسیجی

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی

بررسی عملکرد دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی همدان

 بررسی عملکرد دفتر نهاد رهبری  

 

در دانشگاه علوم پزشکی همدان 

  

               

 دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان :   
به دلیل فوت مسوول نهاد دانشگاه بوعلی سینا، مسوول نهاد دانشگاه ما،مسوولیت هر دو دانشگاه را به عهده دارد.قبلا که فرصتشان بیشتر بود خوب کار می‌کردند اما الان فرصت کافی برای رسیدگی به کار هر دو دانشگاه را ندارد.  

خوشبختانه مواضع مسوولان نهاد در جلسه های شورای فرهنگی دانشگاه اثرگذار است و شجاعت آن را دارند که تصمیم های درست را در شورا مطرح کنند. چون معمول است که بیشتر اعضای شورا موافق نظر رییس دانشگاه موضع گیری می کنند اما مسوولان نهاد پایبند این گونه مصلحت اندیشی ها نیستند و رای مستقلی دارند و در این تصمیم گیری ها، نظر تشکل ها را هم لحاظ می کنند. 

  آرش نکوئی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان در گفت و گو با خبرنگار سرویس دانشگاه برنا گفت: به دلیل فوت مسوول نهاد رهبری دانشگاه بوعلی سینا، مسوول نهاد دانشگاه علوم پزشکی همدان، مسوولیت هر دو دانشگاه را به عهده دارند لذا فرصت کافی برای رسیدگی به هر دو دانشگاه وجود ندارد.
وی گفت: دفتر نهاد به طور مستقل برنامه ای ندارد و بیشتر تشکل ها را حمایت می کنند. البته گاهی کارگاه های آموزشی هم برگزار می کنند مثل کارگاهی که برای استادان دانشگاه درباره جنگ نرم برگزار شد و آقای صفار هرندی در آن برنامه سخنرانی کردند.
این فعال دانشجویی ادامه داد: نهاد رهبری هم کمک های مالی می کند و هم در اجرای برنامه ها با تشکل ها همکاری می کند. مثلا برای دعوت از اساتید از ایشان کمک می گیریم. قبلا که فرصت مسوول نهاد بیشتر بود ایشان برای تشکل ها بیشتر وقت می گذاشتند و در برنامه ها هم شرکت می کردند.
 

نکویی گفت: دفتر نهاد وقتی اتفاقی می افتد خیلی خوب عمل می کند و به سرعت وارد میدان می شود اما مسایل را ریشه ای دنبال نمی کند و برنامه های نهاد و همچنین تشکل ها مطابق با نیاز دانشگاه نیستند و برنامه های بلند مدتی که براساس مطالعه و نیازسنجی تنظیم شده باشند، نمی بینیم. 
وی همچنین گفت: ظاهرا سیاست نهاد این نیست که برای عموم دانشجویان برنامه داشته باشد. در سال های گذشته نهاد برنامه هایی مثل اردو و جشن برگزار می کرد که در آنها با دانشجویان ارتباط مستقیم داشتند، اما الان چنین سیاستی ندارند. 
این عضو اتحادیه  انجمنهای اسلامی دانشجویان مستقل ادامه داد: البته در ایامی مثل محرم و ماه رمضان مبلغانی که به دانشگاه می آیند، سعی می کنند با عموم دانشجویان ارتباط داشته باشند و به نظرم مبلغانی که دعوت می شوند توانسته اند رابطه خوبی با دانشجویانی برقرار کنند و پرسش های فکری و اعتقادی دانشجویانی را پاسخ دهند. مرکز مشاوره دانشگاه ما ضعیف است و خوشبختانه مبلغان توانسته اند این ضعف را جبران کنند و از این نظر هم به دانشجویان کمک می کنند. البته این ارتباط ها محدود به ماه های رمضان و محرم است و در زمان های دیگر دانشجویان چندان با مسولان نهاد رابطه ندارند. 
وی درباره آشنایی مسوولان نهاد با روحیات دانشجویان علوم پزشکی گفت: خوشبختانه مسوولان نهاد رهبری درباره نیازهای دانشجویان پزشکی شناخت خوبی دارند و فضای فکری آنها را می شناسند و بنابر آن تصمیم می گیرند. 
نکویی اما ارتباط استادان مرکز معارف با دانشجویان را ضعیف ارزیابی کرد و گفت: درباره گروه معارف مشکل خیلی جدی است و بیشتر دانشجویان از اساتید این مرکز ناراضی هستند. البته اساتید باسوادی هستند ولی نمی توانند با دانشجویان رابطه برقرار کنند و این مشکل کاملا به خود اساتید برمی گردد یعنی بعضی استادان مثل حاج آقا رستمی، مسوول نهاد، کلاس های خوب و با نشاطی دارند و دانشجویان استقبال می کنند اما همان درس وقتی توسط استاد دیگری ارایه می شود دانشجویان چندان علاقه نشان نمی دهند.
وی توضیح داد: بعضی دانشجویان با هدف شبهه افکنی مباحثی را در کلاس های معارف مطرح می کنند و متاسفانه چون استادان توان پاسخگویی ندارند، عملا آن شبهه ها در ذهن دانشجویان پررنگ تر می شود. بنابراین کلاس های معارف کمکی چندانی به دانشجویان نمی کند. 

این فعال دانشجویی درباره اثر گذاری مسوولان نهاد در تصمیم گیری های شورای فرهنگی دانشگاه هم گفت: خوشبختانه مواضع مسوولان نهاد در جلسه های شورای فرهنگی دانشگاه اثرگذار است و شجاعت آن را دارند که تصمیم های درست را در شورا مطرح کنند.چون معمول است که بیشتر اعضای شورا موافق نظر رییس دانشگاه موضع گیری می کنند اما مسوولان نهاد پایبند این گونه مصلحت اندیشی ها نیستند و رای مستقلی دارند و در این تصمیم گیری ها، نظر تشکل ها را هم لحاظ می کنند.

نظرات 7 + ارسال نظر
معبر جمعه 18 دی‌ماه سال 1388 ساعت 11:12 ب.ظ http://yademandegar.blogfa.com/

نکویی؛نکویی خدانگهدار تو !!!
وای اگر رستمی حکم جهادم دهد ...!

هادی نیکنامی تواند که جوابم دهد!

میرباقری جمعه 18 دی‌ماه سال 1388 ساعت 11:45 ب.ظ http://mirbaagheri.blogfa.com

خیلی به روزم !

میرباقری شنبه 19 دی‌ماه سال 1388 ساعت 12:02 ق.ظ http://mirbaagheri.blogfa.com

فاصله گذاشتن بین نوشته ها یه سلیقه شخصی است . فکر میکنم این طوری خوندن و تفکیک نوشته ها آسون تره . و اگه همه را معمولی و نزدیک به هم ردیف می کردم زیر هم ُ از روحیه ای که متن پیدا می کرد روحیه خوبی نبود . دوست داشتم اجازه تنفس به نوشته ها بدهم . اما شما هم درست میگین . بعضی نوشته ها اصلا جالب نمی شند اگه زیاد غیر متعارف می نوشتم .

ممنون از دقت نظرتون .

یه بنده خدا شنبه 19 دی‌ماه سال 1388 ساعت 08:55 ق.ظ http://moqanni.blogfa.com

سلام
ممنوناز این مطلب تحلیلی....پاینده باشین

یه دانشجو شنبه 19 دی‌ماه سال 1388 ساعت 11:05 ق.ظ

از نهاد رهبری انتظار می رود خود را در قبال دانشجویان مسسوول بداند.
کمبود وقت و مشغله زیاد توجیه خوبی نیست.

وطنمون شنبه 19 دی‌ماه سال 1388 ساعت 11:21 ق.ظ

سلام حاجی دلت خیلی خوش.من بعضی از دانشگاها را میشناسم که هنوز نهاد ندارند....

کبریا شنبه 19 دی‌ماه سال 1388 ساعت 09:28 ب.ظ

فرصت تفکرونگارش راندارم!مصاحبه خوبی بود.مستدام باشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد