ب مثل بسیجی

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی

ب مثل بسیجی

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی

نوری‌همدانی:برخی ازخواص توازن حوادث اخیر رابه نفع دشمن رقم زدند

آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی:
برخی از خواص توازن حوادث اخیر را به نفع دشمن رقم زدند . 
 
 

 

 یکی از مراجع عظام تقلید گفت: در حوادث اخیر جریان خواص توازن را به نفع دشمن رقم زد، اگر خواص در حوادث اخیر کوتاه می‌آمدند و همه با هم متحد می‌شدند، شعله فتنه‌ها و آشوب‌ها خاموش می‌شد و از بین می‌رفت.


به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله العظمی حسین نوری‌همدانی ‌در دیدار اقشار مختلف مردم به موضوع بصیرت در آموزه‌ها و فرهنگ دینی اشاره کرد‌ و افزود: مردم باید قدرت فکر و تحلیل داشته باشند تا بتوانند حق را که با باطل آمیخته شده ‌تشخیص بدهند، زیرا در زندگی همیشه فتنه‌ها و جنجال وجود دارد.
وی اظهار داشت: کسانی که در اوج فتنه‌ها در تشخیص حق و باطل بصیرت داشته باشند از حوادث سربلند بیرون می‌آیند و دچار انحراف فکری و عقیدتی نمی‌شوند.
‌آیت‌الله نوری‌همدانی بر لزوم حفظ انقلاب، ولایت فقیه و بصیرت در برابر فتنه‌ها و خدمت‌رسانی به مردم تاکید کرد‌ و گفت: بصیرت، همیشه عامل پیروزی مسلمانان بر حکومت‌های استبدادی بوده و باید حکومت اسلامی را نگه دارد.
استاد حوزه ‌تصریح کرد: افرادی که قدرت تحلیل جریانات را دارند، حق را از دست نمی‌دهند و از دین پیروی می‌کنند.
این مرجع تقلید به انواع فتنه‌ها در اسلام اشاره کرد‌ و افزود: فتنه ناکثین، مارقین، فرقه وهابیت از جمله این فتنه‌هاست که از دل اسلام برخواسته و همه این مشکلات به خاطر نبود آگاهی مردم بوده است.
نوری‌همدانی اظهار داشت: مردم انقلابی نشان دادند که همیشه پیرو انقلاب و ولی‌فقیه هستند و رهبری را در این فتنه‌ها تنها نگذاشتند و حمایت خود را در 9 دی اعلام کردند.
وی در پایان به سخنان امام حسین (ع) در دعای عرفه اشاره کرد‌‌ و گفت: عزت نفس، حریص به دنیا نبودن، یقین به قیامت، عمل خالص، بصیرت در دین حقایقی است که باید از خداوند درخواست کرد.

نظرات 2 + ارسال نظر
الیاس پنج‌شنبه 1 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 11:28 ب.ظ http://ELYASELYAS.BLOGFA.COM

شما را لینک کردم.

سلام
شما هم لینک شدید.
موفق باشید.

[ بدون نام ] جمعه 2 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 02:32 ق.ظ

سلام . به نظر شما تقسیم جامعه به عوام و خواص کار صحیحی است. خواص چه ویژگی هایی دارند؟

مردم در هر جامعه دو دسته اند:خواص و عوام
خواص هم به دو دسته اهل حق و اهل باطل تقسیم میشوند.
به کسانی خواص گفته میشود که اهل فکر هستند و نظرات و تصمیمات و حتی رفتار وگفتارشان روی افراد جامعه(عوام) تاثیر گذار است.
منظور از خواص قشر مرفه یا تحصیلکرده جامعه نیست چه بسا استاد دانشگاه یا نماینده مجلس که جزء عوام هستند یا از مشاغل متوسط وپائین جامعه که جزءخواص هستند.یعنی بینش دارند و با بصیرت تصمیم میگیرند.این بحث بسیار طولانی است .شما را به سخنرانی رهبری حدود۱۰ سال پیش در باره خواص و عوام ارجاع میدهم که به صورت کتابی با نام حیات فرات چاپ شده است.
التماس دعا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد