ب مثل بسیجی

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی

ب مثل بسیجی

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی

فردای منطقه به‎برکت قیام ملت‌ها به‎مراتب بهتر از امروز خواهد بود

امام خامنه ای در دیدار با هزاران کارگر از سراسر کشور: 

فردای منطقه به‎برکت قیام ملت‌ها به‎مراتب بهتر از امروز خواهد بود. 

 

 

 

  

 فردای منطقه به‎برکت همت و حرکت ملت‌ها در راه اسلام به‎مراتب از امروز منطقه بهتر خواهد بود.

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور، پیشرفت را سرنوشت روشن و قطعی کشور خواندند و با اشاره به جایگاه و شأن بسیار بالای کارگران در اسلام و منطق عقلایی، افزودند: 

 پایبندی همه بخش‌های دولتی و غیردولتی و مردم به الزامات سال جهادی اقتصادی منجر به جهش در ایران بزرگ و سرافراز خواهد شد.

در این دیدار که در آستانه روز جهانی کارگر برگزار شد، رهبر انقلاب اسلامی از منظر منطق عقلایی عنصر کار و کارگر را حلقه بی‌بدیل و بسیار مهم تامین نیازهای حیاتی فرد و جامعه برشمردند.

ایشان در تبیین بیشتر جایگاه کار و کارگر افزودند: شأن کارگر در اسلام از منطق عقلایی نیز بالاتر است چرا که اسلام کار کارگر را عبادت و عملی صالح می‌داند و نبی مکرم بر دست کارگر به عنوان دستی که آتش به آن نمی‏رسد، بوسه می‌زند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به نقش جامعه کارگری در به ثمر رسیدن مبارزات ملت با رژیم ستم‎شاهی، افزودند: در اوایل انقلاب نیز عوامل و عناصر چپ آن‎روز یعنی کمونیست‌ها خیلی تلاش کردند جامعه کارگری را مقابل اسلام و نظام قرار دهند اما کارگران صدای دین را صدای آشنا و مطلوب خود دانستند و مقابل این توطئه ایستادند.

رهبر انقلاب اسلامی شرکت وسیع کارگران در دفاع مقدس و بعد از آن حضور در میدان کار، تلاش و پیشرفت را نشانه‌هایی از تعهد عمیق جامعه کارگری به اسلام، انقلاب و ایران برشمردند و خاطرنشان کردند: کارگر باغیرت و باشرف ایرانی کار خود را پیکار و مبارزه می‌داند و با کار مبتکرانه و مجدّانه مبتنی بر ذوق و استعداد ایرانی با دنیای استکبار و کسانی که رکود و سقوط اقتصادی کشور را دنبال می‌کنند مبارزه و مقابله می‌کند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه این دیدار، سیاست کلی نظام و مسئولان را ایجاد همدلی و صمیمیت میان عناصر دخیل در مقوله کار دانستند و در عین حال خاطرنشان کردند: البته کسانی در کشور هستند که به کارگران ظلم می‌کنند و حقوق آنان را نادیده می‌گیرند اما سیاست کلی نظام اسلامی همدلی و همفکری کارگر با کارفرما و دستگاه‌های مسئول است.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به اقدامات مهم دولت برای بهبود مسائل جمعه کارگری افزودند: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام کرد که جامعه کارگری از جوامع برخوردار بهره مند کشور شود.

ایشان در بخش دیگری از سخنانشان با اشاره به سال جهاد اقتصادی افزودند: دشمن ضمن ادامه تلاش خود در عرصه‌های فرهنگی، امنیتی، سیاسی و دیگر عرصه‌ها مبارزه با اسلام جمهوری اسلامی را عمدتا بر روی اقتصاد متمرکز کرده تا میان مردم و نظام شکاف ایجاد کند و به همین علت باید با تمام توان و با تکیه بر اخلاص فهم و بصیرت به مبارزه و جهاد با دشمن شتافت.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر مسئولیت همه بخش‌های دولتی، خصوصی و مردم در سال جهاد اقتصادی جامعه کارگری را به اتقان در کارها فراخواندند و افزودند: کار را باید محکم، دقیق و درست انجام داد.

ایشان ارتقای کیفیت کالاهای ایرانی را از دیگر مسئولیت‌های جامعه کارگری و کارآفرینان دانستند و خاطرنشان کردند: باید کاری کنیم که کالاهای داخلی در نظر مصرف کننده ایرانی و غیرایرانی کالایی مطلوب، بادوام و زیبا باشد. که البته دستگاه‌های دولتی باید پیش نیازهای تحقق این هدف از جمله آموزش مهارت‌های مختلف را تأمین کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تلفیق هنر و توانایی ایرانی را زمینه ساز تقویت کیفیت تولیدات داخلی برشمردند و افزودند: برخی محصولات داخلی دارای قدرت رقابت وبرخی دیگر به مراتب بهتر از کالاهای مشابه خارجی هستند که باید این ویژگی را به تمام کالاهای تولیدی، خوراکی، پوشاکی و مسائل زندگی تأمین داد.

ایشان در همین زمینه فرمودند باید در عرصه کالاهای برتر در دخل کشور را به همت کارگران و مهندسان و عرصه دیگر برای تجلی شعار "ما می‌توانیم " تبدیل کنیم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به عده ای که مصرف کالاهای خارجی را نوعی تشخص و برتری می‌پندارند افزودند: دلبستگی به تولیدات بیگانه و بی اعتنایی به تلاش کارگران ایرانی بیماری و عادت بدی است که پول و ثرورت کشور را به جیب کارگری خارجی سرازیر می‌کند.

معظم‌له فرمودند: در سال جهاد اقتصادی به نظر من یکی از قلم‌های مجاهدت اقتصادی مردم این است که سراغ کالاهای داخلی و ساخت داخل بروند.

رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کردند: کالای ساخت داخل باید قانع‌کننده باشد. باید دوام، استحکام و مرغوبیتش طوری باشد که مشتری را قانع کند، این هر دو در کنار هم یک کار لازم و واجبی است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه تصریح کردند: البته مسائلی که باید مسئولان کشور انشاءالله با همت دنبال کنند؛ مسائل متعددی در زمینه سال جهاد اقتصادی است. مسئله اشتغال بسیار مهم است، کارآفرینی، پرداختن به زیرساخت‌های اقتصادی در سراسر کشور بسیار مهم است.

رهبر معظم انقلاب بخش پایانی دیدار با کارگران را به مسائل منطقه و ناکامی دشمنان در مقابل ایران اختصاص دادند.

ایشان با یادآوری تلاش مستمر دستگاه‌های ضدبشری استکبار برای ضربه‌ زدن به جمهوری اسلامی افزودند: امروز دستگاه‌های استکبار و دستگاه‌های ظلم، دستگاه‌های ضد بشر، دستگاه‌هایی که در دنیا در میان ملت‌شان رسوا شده‌اند در مقابل جمهوری اسلامی صف بسته‌اند برای اینکه بتوانند به نماد عظمت و شرف اسلامی انسانی ضربه بزنند و نگذارند این انقلاب الهام‌بخش دیگران باشد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه بیان داشتند: آنان همه تلاش خود را می‌کنند و نتیجه آن این است که هیچ نتیجه‌ای از تلاش خود نمی‌گیرند. خواستند ملت ایران را منزوی کنند ولی برعکس شد. خداوند متعال طوری پیش آورده است که امروز ایران در این منطقه در صدر نگاه‌های ملت‌ها قرار گرفته است.

رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کردند‌: با این انقلاب‌های مردمی و سلسله قیام‌های پرعظمت و پرطنطنه کشورها، ایران بیش از همیشه در سر زبان‌هاست و مورد توجه است و مورد اهتمام و احترام است.

ایشان در همین زمینه تأکید کردند: فردای منطقه به برکت همت و حرکت ملت‌ها در راه اسلام و به مراتب از امروز منطقه بهتر خواهد بود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ناکامی دشمنان و توفیق روزافزون ملت ایران را نشانه صدق وعده‌های الهی دانستند و افزودند: ملت و دولت و مسئولان ایران با یاد خدا و در راه خدا به تلاش و حرکت خود ادامه می‌دهند و پروردگار کریم نیز فضل و رحمت خود را همواره نصیب این ملت خواهد کرد.

نظرات 1 + ارسال نظر
سنگرعشق سه‌شنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 10:43 ق.ظ http://ammar-e-rahbar.blogfa.com

کسی که به وقت یاری رهبرش در خواب باشد با لگدمال دشمن از خواب بیدار می شود.

مولا علی(ع)

----------
سلام دوستان.منتظر نظراتتون هستیم.
اللهم صل علی محمد وآل محمد و عجل فرجهم و أید امامنا الخامنه ای

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد