ب مثل بسیجی

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی

ب مثل بسیجی

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی

سفیر سوریه در جمع دانشجویان مستقل

 گزارش سفیر سوریه در تهران به دانشجویان درباره اوضاع دمشق و حلب‬

 

سفیر سوریه در ایران از ورود سلاح به سوریه با حمایت ترکیه سخن گفت و بخشی از جنایات تروریست‌ها در این کشور را تشریح کرد.  

 


 فرق اصلی سوریه با سایر کشورها، مخالفت دائمی‌اش با سیاست‌های غربی و آمریکایی و صهیونیستی است. 

 آنچه که در کشور سوریه در جریان است متفاوت با کشورهای دیگر منطقه است. 

 ‌ در کشورهای تونس و مصر ملت علیه دولت‌های دست نشانده غرب و آمریکا که بر ضد ملت خود بودند، قیام کردند؛ آن چیزی که در یمن و لیبی اتفاق افتاد در بحرین هم ادامه دارد.  

جنایاتی که در سوریه مرتکب شده‌اند بیشتر از عراق است.

 

 
حامد حسن سفیر کشور سوریه در ایران  با حضور در جمع دانشجویان حاضر در سیزدهمین نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در موضع‌گیری خود در برابر صهیونیست و استکبار جهانی موقعیت متمایزی دارد‌، اظهار داشت: ایران رهبری جهان اسلام را به عهده دارد. کشور سوریه نیز از ابتدای انقلاب و حتی قبل از آن در کنار انقلابیون ایران قرار داشته است.

وی پایه‌گذار این رابطه حسنه و دوجانبه را رهبر گرانقدر ایران امام خمینی (ره) و رئیس جمهور فقید سوریه دانست و اظهار داشت: این رابطه همیشه در رویارویی با استکبار جهانی صهیونیست و آمریکا بوده و ملت و دولت سوریه در هنگام هجوم عراق به ایران در کنار ملت و دولت انقلابی ایران بودند.



وی با بیان اینکه تمام رویدادهای دهه گذشته در رویارویی با این طرح توسط آمریکا و صهیونیسم بوده است، اظهار داشت: در تجاوز صهیونیسم به لبنان و غزه مقاومت پیروز شد؛ مقاومت توانست طرح خاورمیانه جدید را به شکست برساند.

حامد حسن با اشاره به طرح خاورمیانه جدید اظهار داشت: در این طرح، می‌خواستند که خاورمیانه خالی از نیروهای مقاومت باشد و عاری از کشورهایی مستقل بوده و جایگاهی باشد برای تقابل راحت کشورها توسط خودشان؛ کشورهای خط مقاومت توانستند این طرح را شکست داده و راه خود را با اقتدار ادامه دهند. 

سفیر سوریه در ایران با بیان اینکه طرح مقاومت در همه زمینه‌ها جاری است، اظهار داشت: ‌این مقاومت شکل‌های مختلفی دارد؛ مبارزه مسلحانه، مبارزه سیاسی، مقاومت سیاسی، مقاومت فرهنگی و ایدئولوژی در حفظ هویت ملی همگی انواع مقاومت هستند.

وی با بیان اینکه سوریه و ایران خواستار این هستند که جهان اسلام حامی مردمان مسلمان باشد و می‌خواهند ثروت‌های منطقه دست مردم منطقه باشد، اظهار داشت: سوریه و ایران خواهان این هستند که جهان عرب از خود اراده داشته باشد و از واشنگتن و پاریس دستورالعمل دریافت نکند و اینان از مقاومت منطقه در مقابل تجاوزگران حمایت می‌کنند.

وی با تأکید بر حق مسلم ایران در استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای تصریح کرد: آنها ناراحت هستند زیرا که سوریه پلی بین انقلاب اسلامی و مقاومت فلسطین و لبنان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه آنچه که در کشور سوریه در جریان است متفاوت با کشورهای دیگر منطقه است، تصریح کرد:‌ در کشورهای تونس و مصر ملت علیه دولت‌های دست نشانده غرب و آمریکا که بر ضد ملت خود بودند، قیام کردند؛ آن چیزی که در یمن و لیبی اتفاق افتاد در بحرین هم ادامه دارد. 

 


وی با بیان اینکه کشورهایی که در زمان تهاجم صهیونیست به لبنان و غزه در کنار رایس بودند اکنون سوریه را هدف گرفته‌اند، تصریح کرد: در سوریه از 40 سال پیش قانون اساسی وجود داشته و به آن عمل می‌شود و به صورت ادواری انتخابات مختلفی برای ریاست جمهوری، مجلس و شوراهای محلی بر اساس همین قانون برگزار شده است.

وی با اشاره به وجود 8 حزب در سوریه اظهار داشت: سازمان‌های مردمی زیادی برای اقشار جامعه در سوریه وجود دارد؛ اتحادیه‌های دانشجویی، جوانان و زنان، کارگران، کشاورزان و صنف‌های مختلف که رهبری این اتحادیه‌ها بر اساس انتخابات آزاد تعیین می‌شود.


حامد حسن با بیان اینکه فرق اصلی سوریه با سایر کشورها، مخالفت دائمی‌اش با سیاست‌های غربی و آمریکایی و صهیونیستی است، تصریح کرد: این رخدادهای کنونی سوریه از مناطق مرزی آغاز شده و در بین آنها از پاکستان، افغانستان، لیبی، مصر، یمن و حتی باندهای مخالفین نیرو وجود دارد؛ از مرزهای شمال لبنان و از اردن هزاران فرد مسلح و ده‌ها هزار قطعه سلاح وارد سوریه کرده و علیه مردم بیگناه و نیروهای امنیتی استفاده کردند.

وی با بیان اینکه اینها در واقع خواستار اصلاحات نیستند، تصریح  کرد: قبول دارم برخی از مسائل سیاسی نیازمند اصلاحات است و بشاراسد نیز در این زمینه به سرعت پاسخ مثبت داد.

سفیر سوریه در ایران ادامه داد: با همه این کارها حتی به رغم همه پرسی قانون اساسی باز هم حمایت‌ها از باندهای مسلح تشدید شد و میلیاردها دلار به نیروهای مسلح و تکفیری داده شد که امروز شاهدیم وزرای خارجی عرب و کشورهای غربی با آمریکا برای فشار بیشتر بر سوریه مذاکره می‌کنند. 

 


 

وی با بیان اینکه جنایاتی که در سوریه مرتکب شده‌اند بیشتر از عراق است، اظهار داشت: زن‌ها و شهروندان سوری ذبح شده و پیکر آنها را قطعه قطعه کردند؛ شهروندان سوری را از ساختمان‌ها به پایین پرتاب کرده‌اند؛ در حقیقت در جهان معاصر هرگز کشوری مانند سوریه را نخواهید یافت که اینگونه مورد توطئه‌گری قرار گرفته باشد.

حامد حسن افزود: تسلیحات را با حمایت کشور ترکیه و همچنین از عراق بدون در جریان بودن دولت عراق توسط افراد مسلح وارد سوریه می‌کنند.

وی با بیان اینکه علت این اتفاقات تنها مقاومت تاریخی سوریه در برابر آمریکا است، اظهار داشت: پس از اشغال عراق، وزیر خارجه وقت آمریکا به سوریه آمد و عملا سوریه را تهدید کرد.

سفیر سوریه در ایران با بیان اینکه تمام این وقایع به خاطر منافع ابرقدرت‌هاست تا بتوانند نظام بین‌المللی جدید برقرار کنند، تصریح کرد: نامزد جمهوری‌خواه آمریکا بعد از اتفاقات لیبی و سفر به این کشور گفت، امروز لیبی، فردا دمشق و بعد از آن تهران و مسکو و پکن را مورد هدف قرار خواهیم داد.

نظرات 1 + ارسال نظر
تلنگر پنج‌شنبه 16 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 06:29 ب.ظ

عمرا بتونن به این سادگی پیشروی کنن! منظورم آمریکای جهانخوار است!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد